Multi meter aanschaffen.

Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Op 24 februari 2020 12:50:45 schreef MJN:
@ Ruben_Lichtenvoorde: bedoel de de BM235? Is dit ook de EEVblog meter?

Ja, dat zijn identieke meters, de eev meter heeft alleen een blauwe beschermhoes.

Op 24 februari 2020 09:57:24 schreef rew:
[...]Je hebt me 100% overtuigd: een twee-tientjes apparaat is beter voor je dan 1 van 150 of 200 euro.

Ik heb paragliding les gegeven. Dan zijn er ook figuren die denken dat als ze dure shit kopen ze ineens de skills zullen hebben om het goed te kunnen. Dat is niet het geval. Leer rijden in een daf voordat je een ferrari koopt. Als je hier komt vragen of je beter een mercedes of een BMW moet kopen, dan kan je beter een honda-tje kopen.

Het spul van 2 tientjes wil je echt niet in het stop contact steken.. Misschien dat jij dat lekker vind als de meter voor je ogen explodeert.

Wat je zegt slaat nergens op.. De meter gebruik ik langer dan 1 keer.. Het is een investering voor een langere tijd.
Onder de 100 euro had ik nooit gedaan. Iets met veiligheids klasse en zonder van het geld apparaat.

bprosman

Golden Member

Het spul van 2 tientjes wil je echt niet in het stop contact steken.. Misschien dat jij dat lekker vind als de meter voor je ogen explodeert.

Dat een goedkoop metertje de 600/1000V niet gaat halen , en ook de bijbehorende veiligheidsklassen wat "optimistisch zijn ingeschat" door onze Chinese vrienden geloof ik meteen maar "exploderen"... overdrijven is ook een kunst.

Hier een frequentie meting op (in) een stopcontact.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Jinny

Golden Member

Ik had me voorgenomen niet meer te reageren, maar toch, elektronoob, je zit al meerdere jaren op het forum.
Je zou inmiddels wel moeten weten van de hoed en de rand.
Jouw opmerking, 'Onder de 100 euro had ik nooit gedaan. Iets met veiligheids klasse en zonder van het geld apparaat.' geeft voor mij aan dat alle goedbedoelde adviezen en raadgevingen om je op weg te helpen boter aan de galg blijken.

Je snapt het niet, kunt het niet en wil het blijkbaar niet.
Koop een meter van 750 euro met alle toeters en bellen, ik neem hem na een jaar wel over voor 100 euro omdat je er niet mee bleek te kunnen meten.

Succes, voor mij heb je afgedaan.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
High met Henk

Special Member

Ik heb jaren met mijn Protek 506 gedaan en die was 32 euro: Prima spul dus! ;)

boven de 2 tientjes 8)7

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Alex P

Golden Member

Op 13 februari 2020 13:55:16 schreef blackdog:
...
Denk niet dat ik de standaard meetsnoeren niet belangrijk vind, die koop ik los en de gene die ik koop zijn zeer goed.
Dat merk je vanzelf als jeverschillende meetkabels met elkaar vergelijkt op b.v. het Ohm bereik.
...
Ik zal later evenvoor je uitzoeken wat de type numemrs zijn voor goede meetkabels en het hier posten.

Groet,
Bram

Ik gebruik graag goed spul en ik heb Bram vrij hoog zitten, dus: Bram, heb ik iets gemist?

Zo'n ding heet SCHAKELENDE, niet "geschakelde" voeding.

Beetje vage stand van de keuzeschakelaar

Op 25 februari 2020 09:29:49 schreef Jinny:

Succes, voor mij heb je afgedaan.

de door electronoob bestelde meter (bm867s) is bij de eleshop 149€.

Lambiek

Special Member

Op 25 februari 2020 09:29:49 schreef Jinny:
Koop een meter van 750 euro met alle toeters en bellen, ik neem hem na een jaar wel over voor 100 euro omdat je er niet mee bleek te kunnen meten.

Ik bied 101 €. :D

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Die Brymen snoertjes (https://www.ebay.com/itm/Brymen-Silicone-Gold-Plated-Test-Le...1162377…) heb ik ook.
Na 2 maal een set Fluke's defect blijven deze heel. Ook is de weerstand duidelijk lager (<0.1ohm).

Alex P

Golden Member

Zo'n ding heet SCHAKELENDE, niet "geschakelde" voeding.

Op 23 februari 2020 21:16:21 schreef Neovo Geesink:
De Uni-T UT210-E is eigenlijk mijn alleskunnertje geworden.
Stromen tot 100 Ampére, Capaciteit tot 2 Milli Farad, en voor de rest leuke specs voor de hobbyist voor ook ongeveer 35 US$ op E-bay geen verkeerde keuze geweest.

Dank voor de tip. Zojuist me gerealizeerd dat ik de kabel niet los hoef te halen om de DC stroom naar een led te meten: Ik heb de UNi-T UT210-E gekocht en heb hem al een paar weken liggen. Vrijdag nog de andere multimeter in serie zitten klooien en vandaag maar weer gewoon zonder multimeter vastgemaakt, maar ik wilde toch nog even de stroom meten.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/