Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 7

bprosman

Golden Member

Hoeveel inch zijn ze?

27" , ben blij dat ik geen 32" genomen heb.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Schuim voor inrichten fotokoffers is ook heel bruikbaar.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Google anders eens op “plukschuim”

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Sine

Moderator

Op 2 april 2020 14:43:48 schreef bprosman:
[...]
27" , ben blij dat ik geen 32" genomen heb.

Zelfs de 27"-ers ben je ERG snel aan gewend.
2560 x 1140 ?

bprosman

Golden Member

Helaas haal ik die resolutie niet, de 1e monitor zit op VGA, de 2e op HDMI. En ik wilde ze graag beiden op de zelfde resolutie hebben.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Sine

Moderator

Herkenbaar, ik heb er ook een videokaartje met twee displayports voor geregeld.
Dat is de moeite wel waard!

Je zit er wel vreselijk dicht op zeg! Zeker als het ook nog 27"-ers zijn.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
maartenbakker

Golden Member

Anders heb je niet zoveel aan je pixeldichtheid.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dat is dan misschien ook wel een onzinnige factor. Maar goed, misschien vertekent de foto een beetje, zou kunnen. 70 cm afstand is toch wel aan te raden.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
blackdog

Golden Member

Hi,

Op de foto is te zien hoe mijn monitoren zijn opgesteld.
https://www.bramcam.nl/Diversen/Monitoren.png

Wat flipflop zegt ben ik het mee eens, 70 a 80cm afstand, meer of minder betekent eigenlijk, ga een goed brilletje halen :-)

Monitoren kopen die een te hoge resolutie hebben voor hun afmeting geven je op een Windows systeem te kleine systeem letters. (te kleine pixel)
Ja je kan schalen, maar dat ziet er nog steeds niet goed uit.

Dus zoals altijd koop iets wat goed bij je past, iemand op leeftijd achter een 4K scherm, tja.
Met een varifocus bril achter een 27Inch scherm zitten, is wat mij betreft een Hel.

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
bprosman

Golden Member

70..90cm in net mijn moeilijkste afstand, vandaar. Een 100pin SMD met een leesbrilletje op solderen gaat prima. Afstand met een “verwegbril ook” , 70..90cm zelfs met computerbril blijft een probleem. :-(

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
blackdog

Golden Member

Hi bprosman,

Je kan als gebruiker naturulijk een bepaalde oogafwijking hebben waardoor je niet voldoet aan het gemiddelde wat ik omschreven heb.
Mijn bril voor de computer is gemaakt voor rond de 70 a 80cm afstand, vaste bril geen poespas al varifocus e.d. maar wel onderin een stukje voor het lezen van documenten.
Zodat ik dan niet met drie brillen hoef rond te lopen maar met twee en door mijn oogafwijking kan ik geen lensen gebruiken (prisma bril)

Het verlangt meestal overredings kracht om aan te geven aan de Optometrist wat ik wil en dat is niet wat men gemiddeld doet voor iemand die achter computers zit.
Ik wil minimale abberaties als mijn ogen bewegen achter de glazen, dus als ik links onder op het scherm kijk en mijn ogen gaan even naar het rechter scherm, dan moet dat er "normaal" uit zien.
Ook heb ik een Aap gehad die wel besloot om vast rekening mee te houden dat mijn ogen zouden verouderen, dus die had het focuspunt maar vast wat opgeschoven.
Dat werd dan een extra kostenpost voor de man, kan hij weer een zetje van de zeer dure glazen laten maken, dan nu zoals ik dat wou hebben. :-)

Mijn ogen zijn één van de dingen die ik niet echt wardeer bij het ouder worden, ik wordt met de dag ook lelijker, maar dat zie ik gelukkig niet zo vaak *grin*

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
mel

Golden Member

Als mannen ouder worden, worden ze aleen maar knapper.. O-) O-)
Voor vrouwen ligt het precies andersom..(DUIKT) ;)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Er is veel veranderd in mijn knutselkamer sinds ik er hier een foto van geplaatst heb.
Momenteel werk ik met deze monitor opstelling voor mijn primaire werkplek.

Op het linker scherm heb ik meestal whatsapp web open staan en het rechter scherm outlook, beide zijn full hd 24 inch en mijn hoofd scherm is een 4K 27 inch, ik vind dit erg fijn werken.
Ik heb er wel een speciale bril voor die geoptimaliseerd is op mijn werkafstand.

De linkse werkplek is vooral voor metingen en testen.
De rechtse werkplek is vooral voor solderen en montage.

De andere kant van mijn kamer is een werkbank op ladekasten die momenteel te rommelig is om te tonen.

Op 3 april 2020 06:46:18 schreef mel:
Als mannen ouder worden, worden ze aleen maar knapper.. O-) O-)

Zou er dan toch nog hoop voor mij zijn. ;)

Thevel

Golden Member

De linkse werkplek is vooral voor metingen en testen.

Ik mis een scoop, multimeter(s) enz.

Op 3 april 2020 12:32:11 schreef Thevel:
[...]Ik mis een scoop, multimeter(s) enz.

De multimeters en andere handheld meters liggen in een ladeblok links samen met de diverse meetaccessoires en de meetsnoeren hangen aan de muur links, niet te zien op de foto.

De scope heb ik verkocht en ik ben aan het sparen voor een nieuwe.

Edit foto's toegevoegd

miedema

Golden Member

Ha Dratsabylgu,

Goed weer eens wat van je te horen...
Mooie ruime werkplekken!
Maar wat is er met al je kleine Deltavoedingen gebeurd?
(Wel weer een Delta EST150 er bij zie ik. Hoe bevalt die?)

groet, Gertjan.

Hoi Gertjan,

De kleine Delta voedingen heb ik allemaal verkocht.
En toen een tweede SM7020 en de EST 150 gekocht.

Mijn hobby kamer verbouwen is een langdurig ( ik moet iedere keer wachten op een maandelijkse donatie :) van mijn werkgever ) project, maar ik ben er erg blij mee.
Inderdaad veel ruimte om te werken in een toch niet zo grote kamer.

Die EST150 bevalt me prima ik gebruik hem redelijk vaak.
Ik moet nog wel een ontbrekend dopje op 1 van de knoppen zien te vinden.

Groeten,

Wim

ziet er heel mooi opgeruimd uit , is hier vaak niet zo ....

Arco

Special Member

Is bij mij meestal maar een paar dagen na een periodieke opruiming zo netjes... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Thevel

Golden Member

Op 3 april 2020 13:03:44 schreef Dratsabylgu:
en de meetsnoeren hangen aan de muur links, niet te zien op de foto.

Ik zie een aantal banaansteker meetsnoeren hangen, een tijdje geleden heb ik mijn zeer oude en versleten meetsnoeren vervangen door nieuwe.
Goede meetsnoeren zijn behoorlijk aan de prijs maar ik heb bij een goedkoper alternatief gevonden.
Het snoer is dik en lekker soepel, de stekers zijn van goede kwaliteit.
Ik heb meerdere sets gekocht en meetsnoeren van verschillende lengtes gemaakt, het is ff werk maar als je een beetje handig ben maak je er in een uurtje een stuk of 10.
Nee, geen reclame voor de C maar gewoon een tip....

Op 3 april 2020 11:45:53 schreef Dratsabylgu:
De andere kant van mijn kamer is een werkbank op ladekasten die momenteel te rommelig is om te tonen.

Juist dát willen we natuurlijk ook zien!

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 3 april 2020 13:44:12 schreef Jochem:
[...]Juist dát willen we natuurlijk ook zien!

Nou vooruit dan maar.

Alles waar ik mee bezig ben en nog af moet maken leg ik meestal ergens op die werkbank neer.

Hahahaha ik kan amper in m'n hok lopen op het moment, en dan kom jij met zo'n foto als 'te rommelig om te tonen'. Als het er bij mij zo uitziet is het net opgeruimd :D

Mooie ladenkasten trouwens.

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Jochem, laat es zien. Kijken wie de meeste troep heeft :+

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †