aeg wasdroog combi droogt niet

Nu met dezelfde droger E73 fout code gehad. Zie voor oplossing pdf file van aangelag17. Een van de draden bij de NTC voeler voor was onderbroken. Bedankt hij doet het weer prima.

Voor die prijs heb je geen nieuwe droger!

Hoe is vastgesteld dat dit onderdeel stuk was

[Bericht gewijzigd door nk123 op woensdag 22 april 2020 18:57:11 (100%)

Hij heeft het verwarmings element in droog gedeelte vervangen...

Hoi smd,

Klopt, ik was benieuwd hoe dit was vastgesteld. Bij mij draait het motortje wel in het droogelement (het wieltje steekt er boven uit), maar zit het verwarmings element in dit onderdeel? 435?

De mijne voelt zowel niet warm aan, als dat hij wel begint de ventileren maar stopt terwijl de was nog nat is (wellicht een kapotte sensor?)

Bedankt voor je reactie

[Bericht gewijzigd door nk123 op woensdag 22 april 2020 21:15:42 (45%)

Meet of je 230V op element krijgt, indien wel en geen warmte is element defect.Is er geen 230V traceer dit terug over de thermostaten evt. Logisch, geen warmte is niet drogen!...

Op 23 april 2020 18:48:55 schreef smd:
Meet of je 230V op element krijgt, indien wel en geen warmte is element defect.Is er geen 230V traceer dit terug over de thermostaten evt. Logisch, geen warmte is niet drogen!...

Bedankt voor de tip smd! Ik ga dit meten..

Is het wel zo dat het droogelement warme lucht zou moeten blazen? (ik heb het kanaal gevoeld terwijl hij aan het drogen was, en de ventilator draaide wel maar het kanaal voelde koud aan)

Als dit het geval is moet ik ook het droogelement vervangen verwacht ik

dus even de vraag of dit onderdeel warme lucht zou moeten produceren:
https://shop.aeg.be/nl/c/luchtgeleider-set-gilijmd-g50/p/3486349404

[Bericht gewijzigd door nk123 op donderdag 23 april 2020 23:26:47 (11%)

Yep, dat zou aan de platte kant zo'n 80 a 90 Graden moeten worden, meet ook de clixon na en of deze niet er uit geklikt is door te heet geworden

Op 24 april 2020 18:45:42 schreef smd:
Yep, dat zou aan de platte kant zo'n 80 a 90 Graden moeten worden, meet ook de clixon na en of deze niet er uit geklikt is door te heet geworden

Ahh top! Super bedankt voor je reactie smd, ik weet nu waar ik het kan gaan zoeken, hopelijk krijg ik hem weer aan de praat.

Kan iemand mij een tip geven waar previes de vochtigheid sensor zit.
Bedoel dan de draad met aan een kant de voeler en andere kant een stekker

Dat is de temperatuursensor, niet de vochtmeting. Weet je zeker dat je die moet hebben? Je kunt de stekker volgen vanaf de print.

Dit is wat ik besteld heb bij AEG
(gaat dus om het eerste item
)

Droger werkt niet goed, blijft vochtig terwijl met tijdsinstelling gaat het wel goed.
Na veel zoeken kwam vervanging van vochtigheidssensor naar boven.
Op de tekening van AEG staat dat onderdeel ook bij het drooggedeelte wat boven in de machine zit.

nee deze zit volgen mij linksachter onderin bij de print.

Was komt er nooit helemaal kurkdroog uit op een keuze programma, maar nat zeker niet. Meestal zijn de contacten van de sensoren vervuild en opschuren helpt

Vandaag weer bij de machine geweest. Het verwarmings element eerst even puur op 220 gezet en binnen no-time flink heet. Hierna het component ( op tekening 481) daar vlak naast goed bekeken en die even 'uitgeschakeld' (bedrading even aangepast zodat die niet meer in het circuit zit)
Element werd warm dus lijkt mij dat die niet meer werkt.
Onderdeel besteld dus later meer.

Kan best wezen dat deze lam is geworden... Maar element mag ook niet heter worden dan 140 Graden

Hoi Allemaal,

Heb hier ook een AEG Was/droog combinatie L77685DWD met zelfde probleem.

Zou hier de fout gelijkaardig kunnen zijn ??

Tom

Bleek uiteindelijk het genoemde draadbreukje te zijn.
Deze gerepareerd en draait weer als een zonnetje

Op 8 augustus 2019 01:07:52 schreef aangelag17:
Misschien heb je hier iets aan.

Hoi Aangelag, ik heb de kabeltjes in deze manual besteld want ik denk dat ik hetzelfde probleem heb.
Als ik de droger op tijdsdrogen zet slaat het verwarmingselement even aan en vrij snel weer uit. Droger "denkt" dan dat de was droog is.
Ook heb ik nog wel eens gehad dat na een beetje gerommel het programma wel helemaal draaide. Ik verwacht dus ook een kabelbreuk.

Omdat jij een service manual hebt, denk/hoop ik dat je er meer verstand van hebt. Weet jij hoe je de connectoren van het moederbord loskrijgt? Volgens mij zijn het RAST connectoren? ik kreeg ze in ieder geval niet zo 1,2,3 los.