Verwarmingselement magnetron AEG KB9810E-M vervangen

Beste,

In mijn AEG KB9810E-M (afb. 10) doet zich de storing voor zoals elders op het forum beschreven, nl dat de aardlek eruit vliegt aan het eind van de opwarmtijd van de oven. Nu heb ik reeds het verwarmingselement (afb. 14) besteld en een poging gedaan deze in te bouwen maar tevergeefs. Het verwarmingselement bevindt zich rondom de ventilator achter in de magnetron, maar ik kom hier niet bij. (zie aansluitingen afb 11 rood omcirkeld) De motor van de ventilator bevindt zich hier iets links van. Ik heb de magnetron aan de achterzijde geopend het tussenpaneel los geschroefd, maar zodra ik het paneel naar me toe wil halen merk ik dat de fan van de ventilator dat verhinderd. Deze is niet los te halen van de motoras. Ook via de binnenzijde van de magnetron is hier niet bij te komen (afb 12) aangezien deze uit één geheel bestaat. Heeft iemand een idee hoe het verwarmingselement te vervangen?

Bij voorbaat dank voor uw advies.

Mvrgr. Mark

Magnetron uitbouwen en kap verwijderen. Achterplaat losschroeven en je element bak losnemen, zo kom je er bij! Maak een foto van de aansluitingen...

Of even de pdf openen die @aangelag17 gepost heeft. Dat is de complete service manual....

Goedemorgen,

Ik heb de handleiding gevolgd, maar loop nu ook vast bij het verwijderen van de achterplaat. Hij hangt inderdaad alleen op de ventilator en zie geen mogelijkheid om de deksel te verwijderen. Hoe werkt die laatste stap precies?

[Bericht gewijzigd door Karstin op (38%)]

Alles moet verwijderd worden, bij deze is het wel een lastig klusje IDD. was een niet erg service vriendelijk apparaat..