Onkyo TX-NR900e geen geluid meer

Op 17 mei 2020 11:41:26 schreef vergeten:
Bij de voeding begint het vrijwel altijd :)

Het zou mooier zijn als je weergeeft wat de spanning moet zijn en wat je hebt gemeten.
Maar verderop dieper in het schema worden er meer lagere spanningen gemaakt zoals in het stukje schema wat MJN 3 postings terug heeft gepost, en in mijn bijlagen.

Daar kan ook wat mis zijn! Het is en blijft tijdrovend speurwerk!

P.S. Gebruik eens de editknop [bijlage]onder je eigen bericht posten lijkt op topic kicken.:)

Gemeten waarde waren allemaal goed van voedingsprint.
Binnenkort aan de hand van componentenlijst alle spanningregelaars nameten.

Op 17 mei 2020 11:41:26 schreef vergeten:
Bij de voeding begint het vrijwel altijd :)

Het zou mooier zijn als je weergeeft wat de spanning moet zijn en wat je hebt gemeten.
Maar verderop dieper in het schema worden er meer lagere spanningen gemaakt zoals in het stukje schema wat MJN 3 postings terug heeft gepost, en in mijn bijlagen.

Daar kan ook wat mis zijn! Het is en blijft tijdrovend speurwerk!

P.S. Gebruik eens de editknop [bijlage]onder je eigen bericht posten lijkt op topic kicken.:)

Vandaag een tijd aan het meten geweest (zie bijlage). Op Q2923 (78M15HF) minimaal spanning gemeten. Nog eens meten en doet die het ineens weer!!!
Iedereen bedankt!!!

Wie weet hoe internet radio ingesteld moet worden?

vergeten

Golden Member

Wat heb je nou gemeten (waardes) een 7815 moet minimaal 19 volt in en er staat dan 15 volt op zijn uitgang.
Pootje los in de print? Doorsolderen!

[Bericht gewijzigd door vergeten op donderdag 21 mei 2020 22:36:00 (60%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Op 21 mei 2020 22:34:10 schreef vergeten:
Wat heb je nou gemeten (waardes) een 7815 moet minimaal 19 volt in en er staat dan 15 volt op zijn uitgang.
Pootje los in de print? Doorsolderen!

Ik heb het zo gelaten. Als het weer mis gaat weet ik wat het is. Om erbij te kunnen moet ik bijna alles demonteren. De print zit onderop, met een hele rij printen er staand op vast. Misschien niet erg verstandig, maar ben bang dat er wat anders kapot gaat. Als i weer uitvalt moet ik wel...

vergeten

Golden Member

Op 22 mei 2020 23:19:34 schreef Dirk Inductie:
[...]
Ik heb het zo gelaten. Als het weer mis gaat weet ik wat het is.

Jij wel maar wij niet, wat was er mis dan?

Om erbij te kunnen moet ik bijna alles demonteren. De print zit onderop, met een hele rij printen er staand op vast. Misschien niet erg verstandig, maar ben bang dat er wat anders kapot gaat. Als i weer uitvalt moet ik wel...

Ja dat ken ik ik heb hier een NAD L75 zit ook zo moeilijk in elkaar.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

wrs zit die regelaar los in de soldering, dit probleem komt dan terug..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 23 mei 2020 09:40:55 schreef testman:
wrs zit die regelaar los in de soldering, dit probleem komt dan terug..

en dat kwam terug... Opnieuw gesoldeerd en werkt weer prima!
Iemand enig idee hoe het mogelijk is om de fan sneller te laten inschakelen? Hij wordt wel erg warm..

[Bericht gewijzigd door Dirk Inductie op donderdag 28 mei 2020 18:49:09 (19%)

Dacht een weerstand over de temperateur sensor is een klein printje op de koelblok dan gaat hij sneller lopen maar zou ook een koelblokje op de dts monteren dan wordt die niet te warm meer

[Bericht gewijzigd door vraag1 op donderdag 28 mei 2020 22:15:54 (17%)

Ook een koelblok vast gemaakt aan bruggelijkrichter. Scheelt behoorlijk!
Inmiddels koelpasta in huis. Print zit staand in versterker. Blijft koelblok dan wel op DTS IC geplakt zitten, of valt deze na verloop van tijd eraf als de pasta ouder wordt?

vergeten

Golden Member

Koelpasta plakt wel maar meestal niet lang.
Er bestaat ook thermisch geleidende lijm dat is beter geschikt, maar om dat aan te schaffen voor een lijmverbinding is wat kostbaar.
Voor de brugcel is misschien een klemmetje erbij een oplossing.

[Bericht gewijzigd door vergeten op maandag 20 juli 2020 12:12:17 (41%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Bedankt!

[Bericht gewijzigd door Dirk Inductie op vrijdag 7 augustus 2020 19:27:01 (50%)