weerstandwaarde

beste.....

wie kan me vertellen welke weerstandwaarde dit moet zijn.... het is geen 25,9 k

Het moet een hele lage waarde zijn

Dank

Arco

Special Member

Lijkt me eerder een spoel, en geen weerstand... (dan meet je een hele lage weerstand)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
rob040

Golden Member

Die derde ring kan ook goudkleurig zijn.

Als de laatste zwart de tempco is, dan zou het 2.5 Ohm zijn. Maar ik ben het met arco eens dat ie er een beetje utiziet als een spoel.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Je kunt de draadwindingen erop zien lopen... (zeker op die er rechts naast)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Draadgewonden weerstanden?.

Is dat een mogelijkheid.

Arco

Special Member

Zo klein en in die rare vorm meestal niet (meestal dan metaalfilm)
Rood-Groen-Zilver kan 0.25uH zijn

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Aha.... een spoel zou kunnen....

Ik heb hem gesloopt en het bestond uit een dun koperdraadje van .4 mm met een lengte van 33 mm en inderdaad bestond het uit 3 windingen ...

Arco

Special Member

Waarom heb je 'm gesloopt? (hij zag er niet kapot uit?)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco

Special Member

0.25uH met 3 windingen zou kunnen. Zal dan wel 0.22 of 0.27uH worden, want 0.25 zie je niet vaak...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Was toch gewoon een weerstand, 0.25 ohm 2% en een onduidelijke zwarte band

Hoe heb je geconstateerd dat het een weerstand is?
Je kunt het stukje draad wat je hebt afgewikkeld ohms meten. Als het gewoon koperdraad is meet je vrijwel niks, dan was het dus een spoel. Als je een duidelijke weerstandswaarde meet, dan was het dus een weerstand.

Ik heb de weerstand vervangen voor een stukje koperdraad van 14 cm en een diameter van 0.35 mm en de lengte empirisch vastgesteld en toen werd de stroom weer juist aangegeven , het is een lader...

Even narekenen denk ik dat de weerstandswaarde 25 m-ohm is.

Empirisch vastgesteld? Het is me nog niet duidelijk hoe je dat precies hebt gedaan. En 0,25 ohm is niet hetzelfde als 25 mohm.

Arco

Special Member

Raar model voor een weerstand (nog nooit gezien), en ook een rare waarde (25mOhm). Lijkt me toch een spoeltje.
(als het een weerstand zou zijn hadden ze net zo goed een printspoortje kunnen gebruiken)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 16 augustus 2020 11:52:26 schreef KlaasZ:
Empirisch vastgesteld? Het is me nog niet duidelijk hoe je dat precies hebt gedaan. En 0,25 ohm is niet hetzelfde als 25 mohm.

Die weerstand waarde heb ik achteraf berekend aan de hand van het stukje koperdraad....

Het is een lader en ik ben begonnen met een stukje koperdraad van 6 cm ding aangezet en software matig ingesteld op een vast laadstroom van 2 amp.... bleek dat er 4.67 Amp werd geladen dus nieuwe draad van 14 cm en weer gemeten.... 2 Amp.... boel weer in elkaar en klaar.

@Arco... weerstand over de print zal tegenvallen er moet wel 7 Amp max door.

Dus denk dat het een draadgewonden weerstand was,,,,, made in China.

Arco

Special Member

weerstand over de print zal tegenvallen er moet wel 7 Amp max door.

Nee hoor...
Ik gebruik deze van 25mΩ, die kan 7.5A hebben... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
RAAF12

Golden Member

Op 16 augustus 2020 12:23:04 schreef Djodjotje:

Dus denk dat het een draadgewonden weerstand was,,,,, made in China.

Denk het ook, die twee gelijksoortige onderdelen zitten ook op grote vlakken gesoldeerd voor de warmteafvoer. Omdat die ene toch kapot was, was het buisje waar de draad op zat wit of zwart? Zwart duidt op ferrite (spoel) en wit op keramisch.

Op 16 augustus 2020 11:46:15 schreef Djodjotje:
het is een lader...

Tipje voor de volgende keer: zet dit soort info, inclusief typenummers en merknaam gewoon in de openingspost. Ik denk dat de meesten hier ook wel geraden hadden dat het om iets met stroom-meting ging (gezien de plaatsing vlak bij zo-te-zien-FETs) maar het had ons giswerk kunnen besparen.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Op 16 augustus 2020 18:24:27 schreef RAAF12:
[...]

Denk het ook, die twee gelijksoortige onderdelen zitten ook op grote vlakken gesoldeerd voor de warmteafvoer. Omdat die ene toch kapot was, was het buisje waar de draad op zat wit of zwart? Zwart duidt op ferrite (spoel) en wit op keramisch.

was een wit buisje.....

Op 16 augustus 2020 18:34:22 schreef weardguy:
[...]
Tipje voor de volgende keer: zet dit soort info, inclusief typenummers en merknaam gewoon in de openingspost. Ik denk dat de meesten hier ook wel geraden hadden dat het om iets met stroom-meting ging (gezien de plaatsing vlak bij zo-te-zien-FETs) maar het had ons giswerk kunnen besparen.

Dank je ... zal ik doen... inderdaad waar.