Soms stelt een fabrikant alvast een schemasymbol en PCB footprint beschikbaar. Dat is aardig, spaart tijd, en voorkomt dat je het wiel opnieuw uitvind / opnieuw zit in te tekenen, en daar bovendien mogelijk nog fouten in maakt ook.
Zo ook Maxim voor de MAX1724EZK50+, onder design resources and cad symbols wordt gelinkt naar Ultra Librarian.
Die MAX1724 zit dus op mijn printje, en ik heb daar het symbool uit Ultra Librarian voor gebruikt:
(ingezoomd hieronder)
En na het maken van de printjes gaf dat reden om toch nog eens in de datasheet te kijken:
(Ultra Librarian heeft pin 2 ~SHDN en pin 3 GND, de datasheet heeft pin 2 GND en pin 3 ~SHDN. Op mijn printje heb ik dus de symbolen/footprint uit ultra librarian gebruikt en zitten ze dus omgekeerd.
En dat lijkt... niet geheel optimaal. *bleep*)
Ingezoomd:
Goed, andere mensen zijn ook mensen, ik ben niet de enige die wel eens een foutje maakt. Da's de positieve benadering. (Ik liep het mezelf al te verwijten, tot ik de copyright notice van Ultra Librarian in mijn printontwerp tegen kwam en me herinnerde dat ik de door de fabrikant geleverde CAD-symbolen had gebruikt.)
(Ik heb op feedback geklikt en iets als "Pin 2 and 3 do not match with datasheet, please look into this, thanks in advance" ingetikt.)
EDIT:
En gewoon na 1 dag reactie: Ze gaan het aanpassen en de aangepaste files waren alvast bijgesloten in het mailtje Netjes (Ik had die pinnetjes in KiCad al terug gewisseld, maar het is gewoon netjes)
Hello,
Thank you for contacting the Ultra Librarian team.
After review, I agree that this component is incorrect.
I have updated it, and it will be updated in our database shortly.
In the meantime, I am attaching the updated .bxl file for your use - you can export
to the CAD tool of your choice by using our Online Reader* or Free Reader* software.
Best regards,
(Naam weggeknipt, iets met privacy)
*)Waarbij dit linkjes zijn: online reader
Dus het zal binnenkort wel gefixt zijn in de link bovenaan deze post ook.
Edit2: de ontwerptip is dus “gebruik die fabrikant-footprints”, de fout is “maar niet zonder ze te controleren”.