Ik realiseer my dat het laatste bericht alweer van enige tijd terug is. Maar de oplossing is mij nog niet duidelijk.
Het schema dat eerder gegeven is, lijkt mij juist. Alleen mis ik de locatie van de Pro power kit v2.
Waar wordt de Pro power kit v2 geplaatst?
En welke van de aansluitingen op de pro power kit v2 moeten gebruikt worden? De twee aansluitingen in het midden (links aangegeven) of de twee aansluitingen op het uiteinde (rechts aangegeven).?
Het relais is nergens voor nodig.
Je zet de bel trafo en ring in serie, en je plaatst de powerkit OVER (dus parallel aan) de bel.
Meer is er niet nodig.
Ofwel: als je al een bestaande bel hebt:
-Drukker vervangen voor de ring
-trafo vervangen voor het 24V model
-bypass over de bel plaatsen
Done.
[Bericht gewijzigd door Sine op (33%)]
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Wow, wat een topic. Is iemand er al in geslaagd dit werkende te krijgen? Wat ik uit alle info van RING kan afleiden zit zo ver naast hetgene dat ik hier lees dat ik echt wel benieuwd ben naar de ware toedracht maar ik geloof het pas echt als ik van iemand te horen krijg dat hij het werkende gekregen heeft. Make my day.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
bij een ring 3 heb ik het aan de gang gekregen met een 15VAC voeding voor de ring zelf, op de originele 8VAC trafo wil vaker de accu niet geladen worden, dit is in de app te zien. beltrafo's hier zijn kortsluitvast en zakken in bij een belasting, de trafo's in de VS niet. een 8VAC trafo is al zo op het randje dat 1V spanningsval al snel te veel is. als de accu niet oplaad, dan gaat ook de blauwe ring rond de knop niet oplichten.
met een 12VAC hulprelais over een 27ohm 5W weerstand heen werkte het prima, het relais werd door de ring geschakeld en het contact schakelt de 8VAC van de originele trafo. andere oplossingen lieten de bellen niet rinkelen, of maar 1 bel, 2 was te veel. als de ring langer als 2 seconden belt, dan is het ook al fout, ~40 seconden bellen betekent dat het fout zit.
Op 14 november 2020 23:02:56 schreef EricN:
ik geloof het pas echt als ik van iemand te horen krijg dat hij het werkende gekregen heeft. Make my day.
Zoals hierboven beschreven heb ik een ring pro aangesloten, dat werkt al bijna een jaar probleemloos. (niet bij mezelf overigens)
24V ring trafo, originele deurbel, ring pro en de ring bypass over de bel.
Het is ook niet echt rocket science.
En overigens precies wat ring voorschrijft.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Dank je wel Sine voor je antwoord.
Je schrijft "24V ring trafo, originele deurbel, ring pro en de ring bypass over de bel."
Dit werkt alleen als de originele deurbel op 24V werkt, niet als de originele deurbel op een lager voltage werkt (in het voorbeeldschema 8V).
Het 8V circuit met originele deurbel en het 24V met Ring Pro zijn gescheiden door het 24V relais. En dat is mijn inziens de juiste methode. De vraag blijft wat is de beste plaatst om de Pro power kit v2 te monteren en welke aansluitingen op de Pro power kit v2 dient gebruikt te worden?