Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 2

Dit topic is gesloten

Het lijkt er op dat ook bij postNL de optie 'ophalen op postkantoor' binnen afzienbare tijd tot de mogelijkheden gaat behoren.
Maar dat moet wel goed afgesproken worden met die winkeltjes, want nu staan ze vaak al tsjokvol pakketjes. In ieder geval staan de pakketten bij de Primera hierzo vaak tot op de winkelvloer.

Ik denk dat zodra ze daar een oplossing voor hebben (meer of grotere postkantoren in de winkels), dat het doorgevoerd gaat worden.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Op 20 november 2020 19:59:44 schreef big_fat_mama:
Vanuit opslag in CZ, verzender = DHL, aflevering door b-post (die met DHL nogal innige banden lijkt te hebben).

Jou pakketje is via DHL Global mail verstuurd. Die regelen "ophaling" op diverse plekken en daarna distributie als of het gewoon als post-stuk bij Deutschepost is ingeleverd. Die doet gewoon zaken met bpost voor de locale aflevering, net als andersom.

Op 20 november 2020 22:49:11 schreef Ledlover:
Het lijkt er op dat ook bij postNL de optie 'ophalen op postkantoor' binnen afzienbare tijd tot de mogelijkheden gaat behoren.
Maar dat moet wel goed afgesproken worden met die winkeltjes, want nu staan ze vaak al tsjokvol pakketjes.

PostNL heeft een tijdje terug besloten om de "afhaaltijd" van 2 weken naar 1 week terug te brengen. Dit omdat het overgrote deel van de klanten het binnen een week ophaalt.

Ja. Duidelijk!

Maar.... Gaat alles wat na een week nog staat uiteindelijk terug? Ik denk het niet. Ik vind dit absurd. Bestel je iets 3 maanden voor je vakantie (stel even: Geen corona). Blijkt het er langer over te doen dan verwacht en krijg je op de zaterdag van vertrek het briefje dat het sinds donderdag bij je ophaalpunt ligt. Kom je een weekend later terug van vakantie, regel je op maandag dat je dinsdag wat later komt om je pakketje te gaan halen... Is het al teruggestuurd, want ze zijn coulant geweest en hebben het niet donderdag maar pas vrijdag teruggestuurd.

Ik heb 2x gehad dat het briefje "er ligt iets voor u klaar om opgehaald te worden" wat sorteerfouten heeft gehad o.i.d. waardoor ik het ongeveer op de laatste dag van ophalen kreeg.

Er zijn veel meer gevallen waarin die twee weken termijn al aan de korte kant is.

[Bericht gewijzigd door rew op zaterdag 21 november 2020 15:53:06 (59%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Al vaker geklaagd dat er wel eens iets na 2 uur (!) is teruggestuurd.
Gelukkig is het postagentschap sinds toen door iemand anders overgenomen.

Ook al meerdere keren gehad dat ik helemaal geen afhaalbewijs kreeg en de eerste keer ben ik, om de Chinees tevreden te houden, voor de vorm maar even naar het postagentschap gefietst. Mijn verbazing was groot dat het pakketje daar inderdaad lag. Maar ook even vaak erheen gegaan omdat een Chinees beweerde dat het op het postkantoor lag en dat het er NIET lag (en een paar dagen later gewoon op de mat thuis).

Geen peil op te trekken dus |:(
Maar al helemaal bij geen afhaalbewijs is een week wel extreem kort...

Ook bij inlandse verzendingen gaat het mis. Wacht sinds 11 nov op een pakketje dat op 12 nov geaccepteerd is en nog steeds op "aflever tijd nog niet bekend" staat.Met track en trace code.

Op 21 november 2020 16:24:05 schreef r-p:
Maar ook even vaak erheen gegaan omdat een Chinees beweerde dat het op het postkantoor lag en dat het er NIET lag (en een paar dagen later gewoon op de mat thuis).

Als je dingen met "Deutschepost" verstuurt met tracking (zoals ik), dan "importeren" ze ook de tracking events van de buitenlandse post-organisaties om die in hun eigen taal en formattering te presenteren in een uniforme manier.

Maar ergens in china zit een organisatie die daar het "aangemeld bij postnl" interpreteert als: "Het ligt op het postkantoor".

Aliexpress stuurt dan direct een maitlje: Je kan naar je postkantoor om het op te halen, terwijl het gewoon met postnl afgeleverd gaat worden. Zoals je zelf ook al opmerkte. Tegenwoordig kan je met de buitenlandse tracking code op de postnl site (internationalparceltracking.com o.i.d.) kijken wat postnl er van denkt. Als die aangeeft dat het afgeleverd is bij je ophaallocatie dan kan je het gaan halen (tenzij het de sigarenboer hier in delft betreft, dan moet je tot 15:00 wachten voordat je het kan ophalen).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik ben een tijd op wat pakketjes aan het wachten die ik via ebay had gekocht. Dus ben ik maar even gaan kijken via 17track waar de pakketjes zijn.

Pakketje 1: Van Shanghai > Amsterdam > Frankfurt > Shanghai

Dit is wel een hele rare route. En is dit nu weer terug gestuurd of is het nog naar mij onderweg?

Pakketje 2: Die zal ik waarschijnlijk niet krijgen. Kunnen ze bij postnl ook zien aan de tracking code waar het pakket naartoe zou moeten? Of kan dit alleen maar door het adres op de verpakking?

StijnN

Golden Member

Dit kan alleen op basis van het adres op de verpakking.
En ik weet helaas dat er bij een aanzienlijk deel van de pakketjes uit China een volledig idioot adres op staat, hierbij zijn de naam en adres gegevens van verschillende personen door elkaar gehaald.

Je ziet dan adressen als:

Jan Klaassen
Stillwater Avenue 731
Nijmegen 04401

Dit is voor PostNL niet te herleiden tot een bestaand adres.

A person who never made a mistake never tried anything new.

Kan ik beamen. Heb wel eens gehad dat er een deel van het adres is weggevallen. Heel af en toe gaat het fout als ze een nieuw adreslabel krijgen in Nederland.

Als het telefoonnummer dan naar eerlijkheid is ingevuld en er ook op staat, dan kan ik nog bellen naar de ontvanger, maar als daar gewoon 0000000 is ingevuld, dan zit er niks anders op dan 'm terugsturen...

Maar dat komt gelukkig vrijwel nooit voor. Ik zit 1x per jaar met een china-pakje waarvan het adres niet compleet is.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Mijn pakketje uit polen ligt al een tijdje stil.
Het is vreemd. Kijk ik in mijn account in aliexpress en klik ik bij track order op dpd-pl krijg ik een foutmelding dat nummer niet bestaat. Met trackingcode handmatig via dpd de melding
"2020-11-19 01:08 Dobra k. Strykowa (PL), In transit."
17track geeft dezelfde melding.
klik ik bij track order op "got" dan kom ik op de website https://global.cainiao.com terecht en die zegt in pools "doorgestuurd naar het buitenland" en "Your parcel has arrived in the country of destination"
Maar er staat ook boven een soort van animatie dingetje in aliexpress. Begint bij pl, dan bol met be custom en dan een bolletje met mijn afleverstad.
En daar staat hij als net vertrokken vanuit pl. Wat ook lijkt te kloppen als ik op google map kijk vanuit waar hij vertrokken is (warschau) en waar hij nu is Dobra k. Strykowa.
Zouden ze wachten totdat er een vrachtwagen vol is met pakketjes voor belgie? dat zou die lange tijd kunnen verklaren. Of is het gewoon erg druk ivm corona?
Als ik op de kaart kijk zou het mij logischer lijken dat ze alles van landen als belgie, nederland, duitsland met 1 vrachtwagen naar omgeving Berlijn sturen. Er loopt een snelweg praktisch vanaf waar het pakketje ligt naar berlijn. En dan vanuit daar door verspreiden naar een andere grote hubs in respectievelijk nl, be en duitsland.
maar geen idee hoe logica in transport van pakketjes is ;)

Op 23 november 2020 17:06:28 schreef #jeffrey#:
Pakketje 1: Van Shanghai > Amsterdam > Frankfurt > Shanghai

Ik hou het er op dat de laatste shanghai scan gewoon "fout" is. In sommige gevallen krijg je ook bericht dat ie nogmaals op de post is gegaan terwijl ie net is afgeleverd...

Voor je andere pakketje: Effe klantenservice bellen. Vragen wat er aan de hand is. Ze zullen bij hoog en bij laag beweren dat ze er niets aan kunnen doen, maar soms gebeurt er dan een wondertje.

Ik heb een keer een pakket gehad waar ZIJ bij de digitalisatie van de postcode een fout hadden gemaakt. Nee mijnheer die is al onderweg terug, daar kunnen we niets meer aan doen. 4 dagen later stond ie in m'n kantoor.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Ook Nederlandse shops hebben hun vreemde/humoristische kanten...: :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Bol is ook altijd leuk: "hier de nieuwe speelruimte voor uw kat... Oh en wat u besteld had zit er ook in". En dat soort grappen op de verpakking.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Mijn bel is stuk.

De vorige 4 ssd 2,5"harddisks werden gewoon door de brievenbus geduwd in de afgelopen paar dagen (wat oude computers nog een jaar of twee extra leven aan het geven).

De SSD van vandaag wilde de DHL bezorger "niet onbeheerd achterlaten" volgens het bericht in mijn email. Aangezien we steeds thuis geweest zijn is er maar één conclusie mogelijk: de bel is stuk.

Wel gek want 15 minuten later deed hij het gewoon toen iemand van Post.NL aanbelde. Deze had daarentegen weer geen zin om een pakket mee terug te nemen. (Volgens van Haren (schoenen) kan ik hem gewoon bij een postbezorger meegeven maar in de instructie staat niet wat je moet doen als deze hem weigert...)

ivm corona is het de bedoeling dat ze inderdaad ook ophalingen doen. Even contact opnemen met de klantenservice. Via twitter. Als je ze niet te kakken wil zeggen vraag je of je ze een DM kan sturen en hou je hun sufheid buiten de openbaar zichtbare boel, Gezien de hoeveelheid gekluns is wat mij betreft dat niet nodig, maar het kan... :-)

code:


Hey @PostNL  Weten jullie waar LT320668021NL is gebleven? Volgens mij zijn jullie hem kwijt....

code:


Hmm dat schiet inderdaad niet echt op, REW. Ik zie dat het pakketje momenteel nog in het sorteercentrum is met vertraging. Gezien je het nog niet hebt ontvangen, adviseer ik je om contact op te nemen met de afzender zodat zij een navraag kunnen opstarten bij hun postorganisatie

Ze zijn hem inderdaad kwijt. Hij ligt bij mij maar ze zijn hem "gesorteerd", "Met koerier mee" en "afgeleverd" vergeten te scannen. Een andere is afgeleverd, maar zijn ze ook "Is bij postnl aangekomen" vergeten te scannen. Dan beweren ze natuurlijk bij hoog en bij laag dat ze hem nooit gehad hebben. (ook afgeleverd dus!) .

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Ik kreeg een fantastisch aanbod van Ali: :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Volgens mij deed 'onze' Appie al decennia iets dergelijks:

Ze verhogen de prijs van een artikel en een week later gaat het voor de oude prijs in de aanbieding. :(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Met die nieuwe digitale prijskaartjes in de supermarkten is het nog erger, daar kunnen de prijzen per minuut veranderen. Populaire producten zoals de kant en klare maaltijden die veel in het begin van de avond verkocht worden zijn dan ineens een paar centen duurder dan in de ochtend.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Op 2 december 2020 16:44:56 schreef Tidak Ada:
Volgens mij deed 'onze' Appie al decennia iets dergelijks:

Ze verhogen de prijs van een artikel en een week later gaat het voor de oude prijs in de aanbieding. :(

In nederland is dit streng verboden. Bij de retailorganisatie waar ik heb gewerkt, werd er echt op gehamerd dat dat niet mocht gebeuren.
Bijvoorbeeld als een hele productgroep permanent in prijs wordt verhoogd - dat die producten dan niet binnen een maand in de aanbieidng komen.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
Tidak Ada

Golden Member

Toch gebeurde het, maar het was wel in de vorige eeuw.

Nu terug on topic...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 2 december 2020 21:07:37 schreef Ledlover:
In nederland is dit streng verboden. Bij de retailorganisatie waar ik heb gewerkt, werd er echt op gehamerd dat dat niet mocht gebeuren.

Dat zijn twee verschillende dingen. Naar mijn weten is het niet bij wet verboden. Dat je niet wil dat een consumentenbond of een reclamecodecommissie* je bedrijf negatief in het nieuws brengt dat is natuurlijk een tweede.
* een organisatie die een 'aanbeveling' kan doen, die de winkel/fabrikant dan gewoon naast zich neer kan leggen. Op geen enkele manier is dit wettelijk bindend.

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 2 december 2020 16:44:56 schreef Tidak Ada:
Volgens mij deed 'onze' Appie al decennia iets dergelijks:

Ze verhogen de prijs van een artikel en een week later gaat het voor de oude prijs in de aanbieding. :(

Schoonzus wachtte al weken op Black Friday om de open haard* van 199€ te kopen. Blijkt hij de week ervoor opeens 209€ te kosten en tijdens Black Friday nu met bijna 10% korting voor 190€...

Ja het is goedkoper, maar ze heeft een beetje spijt dat ze daar een maand op gewacht heeft...

* Het is een elektrische haard, dus hoort hier thuis ;)

Op 2 december 2020 16:57:07 schreef Roland van Leusden:
Met die nieuwe digitale prijskaartjes in de supermarkten is het nog erger, daar kunnen de prijzen per minuut veranderen. Populaire producten zoals de kant en klare maaltijden die veel in het begin van de avond verkocht worden zijn dan ineens een paar centen duurder dan in de ochtend.

Echt? Wow...
In Spijkenisse is inderdaad ook een tankstation de stad IN die 's ochtends vaak (altijd?) een paar cent goedkoper is dan 's avonds.
Ertegenover is een tankstation VAN HET ZELFDE MERK die altijd 25-30ct per liter duurder is. Hemelsbreed 50 meter, maar met de auto 3 kilometer van de dure naar de goedkope.

Op 3 december 2020 11:46:09 schreef r-p:
Hemelsbreed 50 meter, maar met de auto 3 kilometer van de dure naar de goedkope.

Als na 21:00 de loopbrug gesloten is, dan is het van "Sandelingen Oost" naar "Sandelingen West" het "acht keer eerste rechts". (11.2km).

Edit: Ik heb een pakketje waarvan ik aan de tracking dacht te zien: Het lijkt er op dat ie steeds een week op een trein zit voordat ie weer een paar duizend km verder westelijker opduikt... (eerste hop binnen china: 3500km, 6 dagen niet gescand... en dan dus hier: https://www.hellenicshippingnews.com/xinjiangs-border-port-sees-surgin… ) Dan twee keer binnen rusland. Nog een paar duizend km te gaan voordat ie hier is (laatste contact: 2 dec, brest, rusland).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tidak Ada

Golden Member

Ik had anderhalve week geleden een bestelling in BE gedaan. gisteren nog niet aan. Dus maar opgebeld: "Ja meneer, maar op de site staat "niet op voorraad"".
Dat stond er tijdens de bestelling pertinent nog niet :( :(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Lucky Luke

Golden Member

Ali bestelling uit september staat op "shipping canceled", terwijl 'ie al tijden op verzonden stond. Vandaag mailtje dat 'ie sluit, dus maar een dispute aangemaakt, want nog niet ontvangen.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Ter info, geheel ontopic, dat wil nog niet zeggen dat ie niet verstuurd is. Maar het is wel een makkelijk argument om je geld terug te vragen.

Ik kreeg gisteren een pakketje binnen waarvan ik de tracking code niet kon terugvinden. Na veel gezoek het artikel in m'n bestellijst gevonden: Shipment consolidated in <nieuwtrackingnummer> . Als die "consolidated" gasten dus maar 1 pakketje hebben dan plakken ze er gewoon een nieuwe sticker over. Maar het nieuwe tracking nummer wordt ondertussen dus wel terug naar Aliexpress gecommuniceerd. Helaas nog niet naar mij.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dit topic is gesloten