Ferietneusjes zijn BN-43-202 en BN-61-202
Qua afmeting gelijk, qua inductie e.d. niet. Van het 61 ferriet wordt zelfs beweerd dat dat betere eigenschappen heeft en hoger doorloopt. Verder viel mij op dat 61 een vele malen scherpere smallere dip van een paar Khz geeft met een LC meting dan 43 bij een gelijk aantal windingen. (61 mooie smalle put van enkele Khz en Db's op 5.02 Mhz bij 1 winding en 1 nF parallel en 43 een vage kuil van 2 tot iets van 3 Mhz en 0.5 Db.)
Dat samen op een neus had ik afgekeken van een automatische Chinese antennetuner. En ik had wat verhalen gelezen dat de isolatie tussen de twee gaten best wel aanzienlijk is. Wat wel weer klopt met de 38 Db demping van de vorige versie waar pri en sec hun eigen 'holletje' hadden. Dus voor grotere vermogens (boven de 1 W) is dat weer handiger want dan hoef je er minder snel verzwakkers tussen te proppen om de meter niet te oversturen.
Verder vermoed ik dat e.e.a. elkaar ook weer opheft op deze manier.
Wat wél merkbaar invloed heeft is de capacitieve werking van de dunne wikkelingen t.a.v. het grondvlak van het stukje print en zijkanten van die wikkelingen.
Ik ga nog wel een keer een mooi dicht doosje maken dat de neus een centimeter vrij in de lucht hangt. Kijken hoeveel dat scheelt met dat kleine beetje wat nu (gelijkwaardig) capaciteit blijkt te hebben.
Misschien een beetje miereneukerig, maar dat soort dingetjes wil ik dan wel weten.
Over de miniwhip had ik begrepen dat de ingangsimpedantie erg hoog (10 Mohm) moet zijn omdat 9cm2 wel erg weinig capaciteit is.
meterampéres kende ik nog niet maar klinkt wel logisch. Ik wist wel dat stroom en spanning niet gelijk loopt over de antennehuid. Net als in een spoel of LC-kring loopt de een voor de ander of er achteraan.
Maar dat wordt al wel een tikkie complexe materie voor deze autodidact met (forse) discalculie. 
Overigens had ik vandaag een voeding in het midden van die end-fed teruggevouwen half-sloper gemaakt.

Die geeft als 'opendipool een hele mooie swr op 6 Mhz. Wel balen dat er geen KG op de autoradio zit. Want het LG en MG deel is zeer goed van deze (Mazda) autoradio. Evenals het FM deel. 
Btw, welk simulatie programma is dat wat jij gebruikt? Ziet er wel gaaf uit. Ik heb een oude versie van Multisim 14.0, die kan dit soort dingetjes niet.