Het ziet er echt vet uit.
Al die werk om proffesional laser show.

Hmm heb wel een ideetje voor mijzelf.
Ik heb een laser van 5 of 10 mW rood (feller dan laserpen).
Als ik gewone motor erop zet met spiegels erop zoals op de afbeelding staan.
http://www.drieachtsten.be/test/2.jpg
En motor draaien op ritme van muziek (sneller, langzamer, en andere kant draaien), dus net hetzelfde als mini lasercrab, en die heb ik niet.
En laser blijft hele tijd aan.
Werkt dat ook zo?
Ik wil een soort mini lasercrab ervan maken.

Werkt het ook als ik andere manier om zo'n laser apparaat te maken.
Dat alleen muziek gestuurde motoren net zoals lasercrab, en laser hele tijd aan staat.

Op 4 april 2005 23:33:37 schreef SuperBeamer:
[...]

klinkt eenvoudig! Is de 2mm as een beetje stijf genoeg? of kan het buigen? Gebruik je ook 2mm kogel lagers?

die koolstof as is stevig genoeg, je ziet niks buigen of torderen. en het is veel lichter als de stalen assen die Norm en Elm chan gebruiken.

en ik gebruik ook 2 mm kogellagers (6mm buitenkant) (bij de conrad vandaan..)

Op 5 april 2005 00:25:26 schreef duracell3000:
Hallo allemaal,

Ik zoek een krachtige RGB (white) laser met interface kaart en software. Als het kan met een snelle stappenmotor van 30K of meer, want ik wil er ook animaties mee doen. wie weet er nog een paar adresjes waar ze nog een beetje betaalbaar zijn. prijscategorie globaal 7000euri

hartstikke bedankt alvast.

Voor 7K Kom je niet ver :) spreek uit ervaring

nee inderdaad niks fatsoenlijks in iedergeval
kleine witlicht heb je daar wel voor
maar alleen de pcoam kost al tussen de 2000-3000 eurie
en dan heb je nog geen eens een laser op galvo's

Setje fatsoenlijke 30k scanners kosten tussen de 900 -1200 euro

een beetje fatsoenlijke witlicht laser tussen de 1000 - 3000 euro afhangkelijk van de leeftijd en vermogen

nou pcaom staat hier boven al en dan heb je nog steeds geen controller card en software

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=53141&i…

Ledfreak, vraagje aan jou. Wat trekt jouw Leadlight maximaal aan mA na de pot. MOD ? Weet je toevallig ook hoeveel dit was voor de MOD ?

Op 5 april 2005 11:27:12 schreef mp3jay:
Ledfreak, vraagje aan jou. Wat trekt jouw Leadlight maximaal aan mA na de pot. MOD ? Weet je toevallig ook hoeveel dit was voor de MOD ?

ohh das een goeie geen idee eigenlijk moet ik zeggen
nooit getest maar hij mag niet over de 250 mA heen in iedergeval maar dat kan ie ook niet als het goed is dat laat de driver niet toe opzich kan de diode wel wat hoger
maar denk dat de crystallen te warm worden dan of in het extreemste geval scheuren en de levens duur van je diode gaat flink naar beneden

[Bericht gewijzigd door ledfreak op ]

Op 5 april 2005 09:44:15 schreef Mirage Group:
[...]

Voor 7K Kom je niet ver :) spreek uit ervaring

maar moet toch wel ergens iets te halen zijn voor 7K, misschien dat iemand hier ergens op stuitte....

Op 5 april 2005 13:22:17 schreef duracell3000:
[...]

maar moet toch wel ergens iets te halen zijn voor 7K, misschien dat iemand hier ergens op stuitte....

ik betwijfel het meschien een oud systeem uit een disco wat vervangen wordt voor een nieuwe maar goed zo vaak kom je die niet tegen

De kleinste en goedkoopste full-color DPSS rgb sets (350 mW) van b.v. medialas kosten op het moment E11K.
Een mixed-gas laser of een tandem lijkt me qua gebruikskosten eigenlijk nauwlijks aantrekkenlijk meer.

Als je zoiets zoekt zijn er voldoende marktplaatsen en eBay's etc. waar men dat soort dingen verhandeld ?

Ik vind het hier op een hobbyistenform een beetje vervuilend.. Ook blijkt totnogtoe uit niets dat u van plan of zelfs maar in staat zult zijn een wat grotere opstelling veilig toe te passen.

[terug ontopic]
@hilbren

Werkt die zelfgebouwde galvo nu al een beetje als je er spanning op zet ? :) Ziet er wel heel leuk uit !

Op 5 april 2005 08:50:04 schreef Captain Nguyen:
Als ik gewone motor erop zet met spiegels erop zoals op de afbeelding staan.
[afbeelding]

Ik wil een soort mini lasercrab ervan maken.

Met zo'n spiegels op gewone dc motoren verlies je 3/4 van je lasersignaal. Je hebt een spiegel nodig die BIJNA loodrecht op de as van je motor staat, en dat twee keer. Dan laser erop en je hebt lissajous figuren.
Dat is uiterst makkelijk, neem hier maar eens een kijkje...

Op 5 april 2005 13:45:15 schreef T Noitn:
[...]

Met zo'n spiegels op gewone dc motoren verlies je 3/4 van je lasersignaal. Je hebt een spiegel nodig die BIJNA loodrecht op de as van je motor staat, en dat twee keer. Dan laser erop en je hebt lissajous figuren.
Dat is uiterst makkelijk, neem hier maar eens een kijkje...

uiterst gemakkelijk inderdaad maar dat is meer kinderspeelgoed om het even lomp uit te drukken
plus met goede spiegels verlies je niks zolang je maar frontsurface spiegels gebruikt
btw als je spiegels loodrecht op de as van je motor monteerd gebeurd er helemaal niks ze moeten juist iets of wat uit het lood staan

Op 5 april 2005 13:59:45 schreef ledfreak:
[...]
uiterst gemakkelijk inderdaad maar dat is meer kinderspeelgoed om het even lomp uit te drukken
plus met goede spiegels verlies je niks zolang je maar frontsurface spiegels gebruikt
btw als je spiegels loodrecht op de as van je motor monteerd gebeurd er helemaal niks ze moeten juist iets of wat uit het lood staan

Jeps, ik bedoelde ook dat ie zn spiegels niet moest gaan zetten zoals in de afbeelding, maar in de andere oriëntatie, en inderdaad niet helemaal loodrecht, vandaar BIJNA loodrecht... ;)

Op 5 april 2005 13:38:01 schreef Aart:@hilbren

Werkt die zelfgebouwde galvo nu al een beetje als je er spanning op zet ? :) Ziet er wel heel leuk uit !

nou ik kan er met m'n fuctie generator wat spanning op zetten (hij heeft wel een 50 Ohm uitgangweerstand) maar dan staat hij toch al wel flink te rammelen.

maar omdat ik nog steeds geen driver heb kan ik niks zeggen over de snelheid...

Op 5 april 2005 13:22:17 schreef duracell3000:
[...]

Zoek je nieuw of 2e hands? En als je wat duidelijker bent met wat je precies wilt voor specificaties, en moet het werken op pangolin? OF zoek je alleen een rgb projector zonder kaart dus met ILDA ingang? Misschien kan ik wel wat op maat bouwen.

Heb vandaag mijn Leadlight laser binnen gekregen heb de pot mod uitgevoert en schat dat ie nu zo op 20 a 25 mW zit

Thnx Laserist :D

Op 6 april 2005 18:58:08 schreef STARTOURS G24T:
Heb vandaag mijn Leadlight laser binnen gekregen heb de pot mod uitgevoert en schat dat ie nu zo op 20 a 25 mW zit

Thnx Laserist :D

wordt het ding warm als je hem 5min aan laat staan?

ja
wil nu alleen mod 2 doen heb alleen problemen met het openen van de laser spul zit muur vast

Op 6 april 2005 19:04:48 schreef hilbren:
[...]

wordt het ding warm als je hem 5min aan laat staan?

de mijne niet in iedergeval nog niet eens een beetje en dit zit ook rond de 25 -30 mw

Op 6 april 2005 20:02:05 schreef STARTOURS G24T:
ja
wil nu alleen mod 2 doen heb alleen problemen met het openen van de laser spul zit muur vast

mod 2 heeft geen nut zou hem lekker dicht laten meeste crystallen in die lasers zijn al prima uitgelijnd

Op 7 april 2005 19:14:54 schreef geronimoos:
Update van de zelfbouwers:

Chan
Norm
Wiki (nieuw)

tot nu toe heb ik nog steeds niks speciaals gezien behalve van chan dan de rest heeft nog geen resultaten

Op 7 april 2005 20:59:52 schreef ledfreak:
[...]

tot nu toe heb ik nog steeds niks speciaals gezien behalve van chan dan de rest heeft nog geen resultaten

ja rustig aan hoor, het moet hobby blijven...