Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 7

Dit topic is gesloten

maartenbakker

Golden Member

ECA is voor dit soort vervangers aardig betrouwbaar. Wel even controleren hoe de pinouts zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Peter_dtn

Golden Member

Op 28 februari 2021 14:50:19 schreef Peter_dtn:
Heeft iemand nog een 8 pins MC3423 SOIC die ik kan overnemen?

Ze zijn helaas obsolete en de bekende electronica winkels hebben ze niet meer..

[bijlage]

Dank Thevel and Zonnepaneeltje voor de response, ik ga proberen om ze via ebay te krijgen. Ik had gezien dat Brigatti hem wel als DIP heeft maar die past helaas niet en ik wil het graag origineel houden..

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik ben op zoek naar van die opvulringen die normaal gesproken bij kunstof 6.3mm sockets worden meegeleverd.
Iemand enig idee waar ik deze los kan verkrijgen?

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Op 4 maart 2021 23:04:58 schreef Ricotjuh:
Ik ben op zoek naar van die opvulringen die normaal gesproken bij kunstof 6.3mm sockets worden meegeleverd.
Iemand enig idee waar ik deze los kan verkrijgen?
[bijlage]

Kun je misschien met fiber ringen uit de voeten ?
https://www.wildkamp.nl/assortiment/drukleidingen-fittingen/waterleidi…

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 4 maart 2021 23:36:49 schreef bprosman:
[...]
Kun je misschien met fiber ringen uit de voeten ?
https://www.wildkamp.nl/assortiment/drukleidingen-fittingen/waterleidi…

Dat is een goeie. Opzich wel een mogelijkheid. Echter ben ik te bang dat mijn jacks te dicht op elkaar staan. Want ik moet 1/2" fiberringen hebben omdat mijn gat maat 11mm moet zijn. Maar volgens mij wordt de buitenmaat dan 18mm en dat zou net te veel zijn, maar desnoods schuur ik de zijkanten een klein beetje vlak.

Dan nog eens een vraag. Je hebt van die leuke "10 segment led bars"
Maar bestaan hiervoor ook bezels of inbouw modules zodat zo'n blokje ook door de diy'er in een behuizing gemonteerd/afgewerkt kan worden?
Zou heel mooi zijn, maar ben het helaas nog niet tegengekomen.

Arco

Special Member

Gewoon een passende led display bezel nemen? (zijn er ook smal en/of klein)
Alleen een mutlicolor wordt natuurlijk een probleem, omdat je er geen kleurfilter voor kunt zetten. (wel een reflecterend filter)
Er zijn wel complete panel mount bar displays... : https://www.ccned.nl/nl/akytec-itp15

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Wauw, die laatste is wel sjiek, maar voor mij iets te kostbaar voor een aantal ledjes.
Eens kijken of er iets vergelijkbaars te vinden is.

Edit: En verschil in kleur leds heb ik niet. Alle leds mogen rood zijn.

[Bericht gewijzigd door Ricotjuh op zaterdag 6 maart 2021 00:00:49 (21%)

Kwam deze ook tegen. Qua formaat perfect.
Ik had al eens gekeken naar led bezels voor 7 segments displays, maar deze blijven toch te groot. Ik heb ook maar een beperkte afmeting tot mijn beschikking. Hoogte moet namelijk onder de 20mm blijven.
Dus onderstaande is qua afmetingen perfect. Echter moet het hele ding qua aansturing toch aangepast worden. Dus mocht iemand nog een vergelijkbaar iets weten, maar dan prijstechnisch iets interessanter, dan hoor ik het graag.

vergeten

Golden Member

Ik zoek een soort aardclipje (met weerhaakjes) welke op ±1mm dik plaatmateriaal is te schuiven en waaraan een soldeerlipje of krimpverbinding zit.

Het is om te kunnen voldoen aan EMC emissie.

Het is niet bestemd voor 2,5mm2 maar er moet een dun draadje, 26AWG of 24AWG (0,124 of 0,22 mm2) aan gesoldeerd of gekrompen kunnen worden.

Geen idee hoe zoiets (in engels) heet :(

Een beetje zoals dit maar minder grof.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Helaas weet ik ook niet. Maar zoek eens op "sheet metal clip". Ze lijken wel een beetje op de clips van een aarddraad van de auqadaglaag van een beeldbuis.
-edit- Is dit misschien iets voor je: https://www.wclco.com/plastic-components/electrical-electronic-compone…
Ze heten blijkbaar: "Fahnestock clips" zie bijvoorbeeld: https://sciencekitstore.com/fahnestock-clips-spring-clips-plated-steel…
Soms ook U-clips edge-clips etc.

Maar ik heb een andere uitdaging om iets veel groters aan te sluiten: Ik heb een setje draden van 95mm2 aan te sluiten, maar wat gebruik ik als adereindhuls? Ik wil ze in een klem op een busbar systeem vastzetten en aan de andere kant een Danfoss 160kW frequentie regelaar. Gewoon de draden er direct in vast draaien?
Ik zie wel dat er adereindhulsen zijn, per 25 stuks te koop (heb er maar 6 nodig) maar heb er geen tang voor. Wat is hier wijsheid?

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

@miedema Als het gewoon goed moet, neem dan deze bij farnell
https://nl.farnell.com/dowsil-formerly-dow-corning/3145-clear/silicone… Er zijn ook kleinere verpakkingen.

Heeft al heel wat gesloopt en er soms iets van geleerd.

@Henry62
Kan je niet iets met 12 mm koperbuis?

[Bericht gewijzigd door Retiredat55 op maandag 8 maart 2021 20:03:03 (13%)

Op 8 maart 2021 20:02:18 schreef Retiredat55:
@Henry62
Kan je niet iets met 12 mm koperbuis?

Waarschijnlijk te dun, een draad is al > 11 mm, massief, laat staan soepel.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
vergeten

Golden Member

Er bestaat ook dikker hoor :) 15mm en in Frankrijk of waals Belgie 14mm

Je eerste tip gaat het worden denk ik nu nog ff zoeken waar te verkrijgen.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Op zoek naar een optocoupler. Enkel deze defect dus liever dit dan een ganse print of oven.
Er staat niet veel op en het is heel belangrijk dat het de juiste is dus toch even een second opinion nodig hier.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Arco

Special Member

Is een H11A617B van Fairchild, vergelijkbaar met een PC817...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Wat een soep zeg. Dezelfde fabrikant met verschillende typenummers en zelfde specs. Ik dacht aan de tlp-321y van tochiba maar idd het logo is van fairchild. In ieder geval de 617B heeft aswo al niet dus dat wordt tricky voor mij. Bedankt voor de hulp.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

De '617 en '817 ken ik als "goedkope general purpose optocoupler", vergelijk het met de BC547 bij de transistoren.

Dus als iemand hem niet precies heeft, dan heeft ie meestal toch echt iets wat er heel veel op lijkt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

De 817 verschilt wat veel vd 617 dus dat durf ik niet riskeren. De visay sfh615h ga ik eens inkijken. Op het eerste zicht eerder de 817...

Het gaat de sfh615a-2 worden denk ik. Die is in voorraad.

[Bericht gewijzigd door EricN op vrijdag 12 maart 2021 22:27:39 (18%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
High met Henk

Special Member

Deze Rotary encoders:

20 kliks per omwenteling

Let op de offset van de as t.o.v. midden

Zoek er 2 met schakelaar en 1 zonder.

Die zonder schakelaar heeft het witte onderstuk niet..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Dit topic is gesloten