Dames, heren...
Ook ik zit nu met een exoot-probleem (althans, zo lijkt het, misschien zoek ik gewoon verkeerd)
Ik heb 5 accu's formaat baksteen voor m'n videocamera's, 2 verschillende V-lock exemplaren van Bebob.
BMS-IC moest gereset worden, dat heb ik gedaan met schimmige Russische software, met tweedehands laptop-cellen een testpackje gemaakt, dat werkt, het IC ziet het pack en alle spanningen kloppen... maar laden of ontladen ho maar.
Het heeft even geduurd voor ik erachter was, maar sinds vandaag weet ik dus van het bestaan van 'logische zekeringen' af. Op de print met BMS (en nog honderd-miljoen-miljard andere onderdelen) zit dit component (12AH4), een SFH-1412 SMD zekering van Dexerials die op afstand door logische elektronica de nek omgedraaid kan worden.
http://www.m-voorloop.nl/CO/smd-zekering-accu.jpg
Dit blijkt dus de oorzaak te zijn van het feit dat het BMS-IC volledig functioneert, maar de accu niet opgeladen of ontladen wordt. In een 'niets-te-verliezen' moment heb ik de zekering overbrugt en jawel: de lader ging laden en bij op een camera plaatsen ging de camera gewoon aan.
Die zekering is dus het probleem.
Maar... waar ik die Dexerials SFH-1412 zekeringen kan krijgen... ik heb het inmiddels opgegeven, of ik zoek verkeerd... Heeft een van jullie een idee?