Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 7

Dit topic is gesloten

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
vergeten

Golden Member

Op 26 maart 2021 22:10:45 schreef Kruimel:
Voor een project zoek ik dit soort moertjes:

Ze zijn bedoeld om in een PCB geperst te worden, dus het randje is ~1,5mm. Deze is M4, maar M3 mag ook (het bord is nog niet ontworpen).

Je kan ze voor een PCB gebruikten maar of ze lang vast blijven zitten is de vraag.
Oorspronkelijk zijn ze voor Metaal ontworpen & bedoeld, met name de zachtere plaat metalen zoals aluminium.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Kruimel

Golden Member

'Self clinching", "swage" of "press-fit" zijn de magische zoekwoorden dus. Dank, ik heb wat ik nodig heb! _/-\o_

Op 27 maart 2021 13:07:53 schreef vergeten:
[...]
Je kan ze voor een PCB gebruikten maar of ze lang vast blijven zitten is de vraag.

Goed dat je het zegt. Het gaat mij gewoon om het montagegemak, uiteindelijk draai ik ze toch de PCB "in" om er een andere PCB mee vast te zetten. Ze hoeven niet 'in perpetuum' zelf te blijven hangen.

fatbeard

Honourable Member

Vergis je niet in de druk die nodig is om zo'n ding in een PCB te persen, daar heb je echt wel een pers voor nodig, zoiets als deze minimaal.
Een waterpomp- of griptang redt het niet, ik spreek uit ervaring.

Open deuren sectie:
Ze zijn alleen op trek belastbaar, niet op druk...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
flash2b

Special Member

Op 25 maart 2021 19:15:13 schreef rew:
Ik hou er gewoon iets van constante dikte tussen terwijl ik soldeer. In mijn geval is dat "een print": 1.6mm.

Uiteindelijk heb ik 2 print strookjes onder de displays gestoken waardoor effectief ik 2.1mm omhoog ging (omdat de displays een holletje hebben).

https://www.uploadarchief.net:443/files/download/lifted%20led%20display.jpg

Wie weet voor mij Female SMD 2mm-pitch "side entry" en "bottom entry" connectors te vinden? 2x4 (8 pins) is wat er eigenlijk op moet. Ik heb ze besteld, maar de fabriek is nog een paar weken bezig de boel te maken...

Ik wil nu deze week een paar prototypes in mekaar zetten.

2x3 (6 pins) zou voor de prototypes ook wel kunnen... (niet alle pins bezet).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
fatbeard

Honourable Member

Wurth? Ik dacht er een paar te hebben, maar die zijn 50mil...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Op 29 maart 2021 15:21:24 schreef fatbeard:
Wurth?

Ik heb van die gasten gehoord, maar ken hun website niet. Ik ga naar we-online.com en "custom connectors" is de enige link met "connectors" in de naam. Hoe zou ik ze op die site kunnen vinden?

Update: Het is me ondertussen gelukt om de categorie "connectors" 1x te vinden. Ik kan het niet reproduceren. Ik heb ondertussen "offerte aangevraagd". Ik doe liever zaken met een club waar ik clicketyclick gewoon een ordertje kan invoeren ipv met dit soort dino-tijd-bedrijven.

[Bericht gewijzigd door rew op maandag 29 maart 2021 15:50:50 (32%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
fatbeard

Honourable Member

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
High met Henk

Special Member

gezocht:
industriële rotary encoder voor bediening.

Wat bedoel ik: Schneider, Eaton en siemens hebben bedieningsmateriaal (schakelaars, lampjes en potmeters) wat je monteert in 22 mm gaten.

Ik ben echter op zoek naar een ROTARY encoder, daar ik een analoog signaal op 2 plekken in wil stellen. Ik heb displays om uit te lezen dus kan de instelling terug lezen.

Ik zoek dus puur de rotary encoder + montage in het front en de knop.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Arco

Special Member

Het is wat moeilijk omschreven. Bedoel je dat je een rotary encoder zoekt die in een 22mm gat past?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
High met Henk

Special Member

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
High met Henk

Special Member

Dat is een schlegel en alleen een knop.

Dus nog geen Rotary encoder. Past er vast wel in, maar hoe fixeer ik die in een 22 mm gat?

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Volgens mij is dit wat je zoekt
https://www.beka.co.uk/ba490_rotary_encoder.html
maar hoe je eraan komt en wat de prijs is ......?

pa3gws

Golden Member

Een Omron relais type MY4-02-DC24 Through Hole.
Ik heb er maar 1 nodig en Digikey heeft hem maar rekend bijna € 19,00 verzend kosten onder de € 50,00
Iemand een tip?

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Een samenkopen actie doen bij Digikey?

High met Henk

Special Member

@elekrroman: tnx dat is hem geworden.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
pa3gws

Golden Member

Ik heb er eentje gevonden.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Ik ben op zoek naar een equivalent voor de obsolete MTP75N03HDL.
Het is voor een Audi 4x4 ventilator.

Weet iemand een equivalent hiervoor?
Dit is de DS van de MTP75N03HDL. https://www.onsemi.com/pdf/datasheet/mtp75n03hdl-d.pdf

Liefst via Farnell of een ander snelle leverancier.

Of een origineel via een snelle leverancier zonder belachelijke prijzen en lange levertijd.

Alvast bedankt.

Ik kocht altijd bij Toolstation RVS gaatjesband https://www.toolstation.com/stainless-steel-banding/p48657
maar die hebben ze nog wel in de engelse shop, maar niet meer in de nederlandse shops, en dat was voorheen wel zo.
Heb ze natuurlijk gemaild maar:

Beste André,
Dat kan kloppen inderdaad, maar Toolstation Nederland valt niet onder Toolstation Engeland. Wij hebben allebei een eigen magazijn.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

M.G.
Klantenservice

image
NL - Tel: +31 (0)71-5815050
BE - Tel: +32 (0)78 - 050096

Toolstation NL BV | Brandpuntlaan Zuid 12 | 2665 NZ Bleiswijk
Op Do, 25 Mrt om 12:05 AM , André....> schreef:
Het rare is dat bij jullie engelse naamgenoot ie nog wel is te bestellen onder hetzelfde nummer

Weet iemand waar ik precies deze voor een leuk prijsje kan kopen?

zit sinds 2009 in de PV.

Dit topic is gesloten