WS2812 aansturen met schakelaars

Hallo Allemaal,
Ik ben bezig met een project voor in onze sauna, het gaat om een atribuut bij een opgieting.
Nu zou ik daar graag wat hulp bij willen om het programma te maken in arduino.

Wat kun je hierin voor mij betekenen en wat zijn de kosten?

Het gaat om het volgende:

Ik heb een ledstrip WS2821B en een arduino Uno of MegaR3
De leds kan ik wel aansturen dat lukt me wel met standaard programma (FastLed)

Het volgende is de bedoeling:

zie afbeelding
Als schakelaar 1 actief is moet er een loop 1 keer afgespeeld worden op de leds 0 T/m 69 en vervolgens in een vaste kleur blijven staan.
Schakelaar 1 zal actief blijven.
Als schakelaar 2 actief is moet er een loop 1 keer afgespeeld worden op de leds 70 T/m 139 en vervolgens in een vaste kleur blijven staan.
Schakelaar 1en 2 zullen actief blijven.
Als schakelaar 3 actief is moet er een loop 1 keer afgespeeld worden op de leds 140 T/m 219 en vervolgens in een vaste kleur blijven staan.
Schakelaar 1en 2 en 3 zullen actief blijven.
Na een bepaalde tijd moeten alle leds naar een andere vaste kleur gaan en zo de rest van de show blijven staan.

Ik wil de schakelaars aansluiten op de arduino middels pullup resistors die op de arduino aanwezig zijn.

Ik heb een USB-ws2812 bordje ontwikkeld. Maar daarom heb ik controle over de firmware en kan ik specifieke dingen toevoegen.

Als je je email op "openbaar" zet, dan maakt dit forum die bekend aan ingelogde leden in de vorm van een plaatje. Omdat spammers niet zomaar een account krijgen en omdat dit niet erg gebruikelijk is kunnen de spammers zo je adres niet automatisch vinden. Als je dat doet kan ik je een email sturen met een aanbod.

Voor een programmeur is "een loop 1x afspelen" geen goede spec. Ik kan twee dingen bedenken: een verloop van kleuren naar alle leds tegelijk sturen, of 1 ledje oplichten en dan de volgende voor led 1 t/m 219.... (219 is een typefout denk ik: ik denk dat je 209 bedoelt). En "dan een vaste kleur blijven staan". Prima. Rood goed? Geregeld. In de spec moet je zeggen welke kleur dat moet zijn.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik begrijp het probleem niet goed.

Als het je lukt om met een arduino een rij WS2812 LED's aan te sturen, waarom heb je dan problemen met een paar schakelaars?

Ik kan wel een schakelaar toevoegen
Alleen hoe vertel ik arduino dat als de schakelaar bekrachtigd is de leds 1t/m69 paars laat branden enz.