Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 3

Dit topic is gesloten

rob040

Golden Member

Ik heb iets van AliExpress (€ 5,76) wat retour moet alvorens ik een refund krijg.
Nou kost opsturen € 4,10 dus dat is niet rendabel.
Of kan dat gewoon "Retour afzender" naar Schiedam? Iemand ervaring mee?

Wanneer je kunt bewijzen dat AliExpress een fout heeft gemaakt, of Rookie of Cainiao (dat zijn de namen van de bedrijven die de verzendingen voor Ali bundelen) hoef je niets terug te sturen en krijg je je geld terug.

Wanneer je het artikel niet wilt om een andere reden en je komt er met de verkoper niet uit dan is terugzending pas de laatste stap.

Stuur NOOIT iets terug naar Schiedam. Dat gaat verloren en daar hoor je nooit meer iets van.

Bij PayPal heb je een restitutiemogelijkheid. Daar heb ik een keer gebruik van gemaakt. De Batebee webfraude, een SSD van 1 TB voor de destijds ongelofelijke prijs van 40 euro (dacht ik). Natuurlijk klopte dat niet en kreeg je iets anders, maar ik dacht dat PayPal wel zou helpen. Jawel: terugzenden, met een vergoeding van PayPal van maximaal 30 euro. Gedoe en uiteindelijk gelukt.

Succes

rob040

Golden Member

Verkoper heeft verkeerd geleverd.
Maar de tip van PayPal retourkostenvergoeding is een goeie. Ik moet nog een dispute indienen.
En niet naar Schiedam dus, vroeg me al af of die het gingen terugsturen naar de verkoper. Gaat misschien wel rechtstreeks de nabij gelegen verbrandingsoven in...

Op 19 juni 2021 18:13:19 schreef rob040:
Ik heb iets van AliExpress (€ 5,76) wat retour moet alvorens ik een refund krijg.
Nou kost opsturen € 4,10 dus dat is niet rendabel.
Of kan dat gewoon "Retour afzender" naar Schiedam? Iemand ervaring mee?

Ik heb een keer meegemaakt dat ik iets retour moest sturen. Dan stuurden ze mij naar een webpagina die een "click hier om een retourlabel aan te maken" knop had. De instructies er om heen gaven aan dat ik dan na 60 sec op refresh moest duwen om m'n label te krijgen. Die 60sec was meer iets van 1 uur, maar goed, uiteindelijk krijg je dan een (DHL-parcel) label en moet het naar "aliexpress retouren, zoetermeer" gestuurd worden.

Het zou kunnen dat dit alleen zo werkt als de verkoper een "retour garantie" heeft gekocht: Een service van Aliexpress dat jij als koper het op hun kosten mag terugsturen en dat je je geld terug krijgt als ze het retour ontvangen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

"Verkoper heeft verkeerd geleverd".

Dan hoef je alleen maar een klacht in te dienen en (3) foto's op te sturen. In ieder geval ook van de labels! En wanneer er een label onder zit dat label ook! Meestal krijg je gewoon je geld terug en hoef je niets terug te sturen.

Een beetje lastig zoeken op de website: bij "My orders" kun je in contact komen met een helpdesk, na je eerst door een "bot" te hebben geworsteld. En het moet eindigen met "refund in progress".

rob040

Golden Member

@rew: En jij betaalde dan niet voor het terugsturen?

@Brightnoise: Ik ga het proberen, moet lukken.

Right!
(Maar toen ik het om 22:00 wilde inleveren op het automatische pakketstation wat ze hier hebben... viel het kastje dicht voordat ik m'n pakje er in kon doen.... Dan accepteert de automaat het niet meer. Klantenservice: Ga naar een bemand station, dan helpen ze je daar. Aldaar: "nee de computer accepteert hem niet, ga maar naar het DHL-sorterestation in Den Hoorn" (halverwege naar zoetermeer). Toen ik dat weigerde en boos werd bood ze aan om hem bij de "gaat naar het sorteerstation" pakjes te sturen zonder dat ik een verzendbewijs zou krijgen. Dat is goed gekomen. DHL verbaast zich niet dat een pakje niet uit de bus komt die op vrijdag het automatisch station heeft leeggehaald, maar wel uit de bus die bij BCC langs geweest is op zaterdag.... )

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Off-topic, maar wel passend in de rariteiten!

Dit is wel opvallend: een goed werkende hoogspanningsgenerator met een zelftappende bevestigingsschroef voor een NPN transistor die niet door de transistor past.

Zie de foto en zie het antwoord van AliExpress m.b.t. oververhitting!

RAAF12

Golden Member

Ik had een 4k dashcam bij Aliexpress besteld maar dat ding beviel niet, aan/uit drukker bleef af en toe hangen, software was ook niet helemaal jofel dus een conversatie per email met de leverancier en foto's opgestuurd.
Resultaat was dat ik een gratis streepjescode return sticker kreeg (pdf), wel zelf printen, voor de DHL pakketdienst die het via Zoetermeer naar het Ali warehouse in Poland verzond en ik inmiddels het geld terug heb.

Laatste tijd gaat het echt snel met aliexpress vanuit china.
Ik heb 3 gecombineerde zendingen besteld op 10 juni. Was twijfelachtig of hij nog net op tijd binnen zou zijn aangezien 1 juli de geschatte bezorgtijd was. Maar omdat de laatste tijd snel ging was mijn ervaring dat ik het gokje wel durfde wagen.
1 pakketje is maandag binnen gekomen, pakketje 2 melding dat hij in belgie ligt bij de post en dan is hij er meestal een of twee dagen later wel is mijn ervaring.
De 3de is sinds maandag onderweg dus ik hoop dat hij net op tijd binnen is.
Heeft iemand al een idee of aliexpress meegaat doen met belastin betalen aan europa systeem?
Ik moest ook nog enkele stevigere servo's hebben maar ik was te laat. Maar ik zou ze nu ook via warenhuis in belgie kunnen bestellen maar ben beetje huiverig omdat de reviews niet erg goed zijn van die paar winkels die leveren uit europa van de servo's die ik op het oog had.
maar het heeft geen haast.

RAAF12

Golden Member

double

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op woensdag 23 juni 2021 17:37:44 (98%)

Thevel

Golden Member

Op 23 juni 2021 17:33:53 schreef brains:
Laatste tijd gaat het echt snel met aliexpress vanuit china.

Het gaat de laatste tijd inderdaad snel zeker als je iets besteld met een 10 daagse levering, vrijwel altijd is de bestelling in een dag of 8 in huis.

De laatste tijd heb ik veel besteld onder de 22 euro, het viel mij op dat steeds vaker bestellingen werden samengevoegd tot één levering, vorige week kwam een levering binnen van 7 bestellingen, alle trackingnummers waren gewijzigd in één trackingnummer.

Vorige week heb ik weer een stuk of 10 bestellingen gedaan, 8 zijn er nu al in het land en ze druppelen inmiddels een voor een binnen, maar nu is ineens geen enkele bestelling samengevoegd...
Het blijven rare Chinezen.. :)

De laatste tijd heb ik veel besteld onder de 22 euro, het viel mij op dat steeds vaker bestellingen werden samengevoegd tot één levering, vorige week kwam een levering binnen van 7 bestellingen, alle trackingnummers waren gewijzigd in één trackingnummer.

Waren die spullen besteld bij één enkele shop of bij verschillende?
Ik kan mij niet voorstellen hoe artikelen van verschillende bedrijven op een simpele manier gebundeld kunnen worden.

En tocht gebeurt dat wel.

Mijn laatste zending kwam van 4 verschillende bedrijven. 1 was zelfs "Goedkoop zonder tracking" verstuurd en omdat ik dat niet verwachtte dus zonder dat ik het wist in de zending van 3 andere (met tracking) terecht gekomen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Het kan dan bijna niet anders dan dat die verschillende shops alleen maar op papier bestaan en zelf geen fysieke voorraad hebben.
Alles komt dan gewoon uit 1 magazijn.

EricP

mét CE

Ik heb het idee dat de transporteur het bij elkaar douwt. In China of alhier.

Thevel

Golden Member

Op 24 juni 2021 09:54:53 schreef Brainbox:
[...]

Waren die spullen besteld bij één enkele shop of bij verschillende?
Ik kan mij niet voorstellen hoe artikelen van verschillende bedrijven op een simpele manier gebundeld kunnen worden.

Het waren allemaal verschillende shops.

Ebay, paypal en Aliexpres bieden voor hun verkopers een "verzendservice" aan.

Als ik dan 5 dingen bestel dan kan Aliexpress standard shipping dus beslissen: Die gaan we samenvoegen. Als de verkoper dan op: "Druk label af" clickt, dan komt daar dus als bestemming het verzamel-pakhuis op te staan.

IK had laatst iets besteld en de verkoper dacht dat ik "express shipping to china" wilde..... Die verzending kost slechts 2 dollar!

Het binnen-china-verzenden is echt rete goedkoop. Dus zo'n verzamel-pakhuis ergens in de buurt van waar het in bulk naar luik/schiedam gaat... Dat is helemaal niet zo'n slecht idee.

Bedenk dat "aliexpress standard shipping" ongeveer 4 euro kost. Dan gooien ze het in bulk bij PostNL in de schoot. Dat zal iets van 3-4 euro per pakje kosten. Op mijn order van 4 pakjes die ik kreeg, hebben ze dus 16 euro gevangen voor het verzenden, en door het samen te voegen hoeven ze maar 3-4 euro aan PostNL te betalen. Dat levert dan weer 12 euro op waar ze de vliegtuigen van kunnen betalen....

Edit: In het kader van dit topic... Ik heb twee UBS kabeltjes besteld. "Free shipping".... En nu geeft de verkoper een niet-bestaand DHL-express tracking nummer op.... Ik vraag me af of dat nog gaat komen.
Update: Via Aliexpress message heb ik de echte tracking code gekregen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Aliexpress: Ik probeerde een factuur van me te downloaden zonder de sleutel mee te geven:

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Thevel

Golden Member

https://nl.aliexpress.com/item/1005001786556710.html?ug_edm_item_id=10…
S

code:

Sot-223 Lage Dropout Voltage Regulator Smd Transistor Kit Assortiment Bipolaire Junction Bjt Triode Buis Fet 

Knap hoor, een buis in een SOT-223 proppen... :)

fatbeard

Honourable Member

Zouden er dan toch nog eerlijke chinezen bestaan? Al is 400mAh dan wel weer èrg weinig voor een Li-Ion...

Anderen bieden dan weer wel het andere uiteinde van het spectrum aan:
https://ae01.alicdn.com/kf/H515da21528984d86a8578d6d5d9134fag/3-7V-3000Mah-14500-Lithium-Batterij-Lithium-Oplaadbare-Bateria-Lassen-Nikkel-Vel-Batterijen-Voor-Zaklamp-Led.jpg_Q90.jpg

Zal ik er maar van uit gaan dat een reëel getal rond de 900-1000mAh ligt?

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Ik kan me best voorstellen dat voor 14500 cellen (AA) 400 een werkbare waarde is.

Ik vind in dingen als wandel-thuis-telefoons ook wel eens accus die minder dan de helft van wat gebruikelijk is als capaciteit claimen. Er is gewoon markt voor "goedkopere batterijen mee leveren zodat ons product goedkoper is".

Dus deze chinees: Ik zou hem op z'n blauwe ogen geloven. Sterker nog: Als ie zoiets claimed, dan neig ik er naar dat ik een grotere kans heb dat ie de waarheid spreekt dan z'n collegas die het dubbele claimen.

@hieronder :-)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik ben er weer ingetrapt, terwijl ik gezegd had dat ik het niet meer zou doen. Verkeerd artikel ontvangen... Chinees belooft opnieuw op te sturen, ik heb "OK" geegd.....

Zojuist het juiste ding ontvangen. Dat is voor het eerst! :-)

Ik heb chipjes gekocht die bij Farnell "levering begint in 2024" zijn. Net een tiental van twee verschillende chinezen op 10 printjes gezet (4 van de ene, 6 van de andere). Werken allemaal gewoon goed. Ook niet de ze HV (high voltage) op de niet-HV versie hebben lopen drukken. Ik heb ze getest op een spanning ruim voorbij wat de niet-HV versie kan.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Er is altijd een overtreffende trap... ;)
Ding Li Shi Jia gaat nog verder...

https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1NULaXIrrK1RjSspaq6AREXXaF.jpg

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit topic is gesloten