wireless aansturen RV 0-10v 4-20ma ventilator

Hoi,

Wil in mijn badkamer de luchtvochtigheid regelen. Wil de luchtvochtigheid dmv analoogsensor van 0-10V of 4-20mA wireless een ventilator regelen.
De ventilator moet op zijn beurt ook in toeren kunnen reduceren naar gelang de voltage of amperage op of afloopt, dit dan dmv een potentiometer (meer of minder weerstand).
Om zo een constante stabiele RV te hebben.

Nu mijn benieuwde vraag: welke wireless toepassing is hier mogelijk? Zijn er kant en klare printplaten die deze componenten bezitten.
Heb wel op internet gevonden dat men het middels digitaal uit sturen van relais mogelijk is maar nog niet met analoge signalen die met elkaar communiceren.

Alvast bedankt

Zigbee, wmos, bleutooth, wifi, enz. Er is zat. Helemaal analoog kan ook maar moet je denk ik iets zelf maken. Zal niet eenvoudig zijn. Maar alles is mogelijk.

Wil de luchtvochtigheid dmv analoogsensor van 0-10V of 4-20mA wireless een ventilator regelen.

Waarom draadloos. Dat is erg veel gedoe en betrouwbaarder wordt het ook niet. Elke maand batterijen vervangen enzo. Veel werk om het te bouwen. Een draadje is echt het eenvoudigste.

De ventilator moet op zijn beurt ook in toeren kunnen reduceren naar gelang de voltage of amperage op of afloopt, dit dan dmv een potentiometer (meer of minder weerstand).

Je bedoelt dat je het toerental van de fan ook met de hand wilt kunnen instellen?

Om zo een constante stabiele RV te hebben.

Wat is een RV. Ik denk dan aan een camper(roaming vehicle) ofzo?

Als je het analoog wil doen moet aan zoiets denken:

Van de sensor of handbediening ga je naar een spanning naar frequentie omzetter. Daarmee ga je de zender moduleren en vervolgens naar een antenne. Van de ontvangst antenne ga je naar de ontvanger die weer een pwm motorcontroler aanstuurd die tenslotte de fan aanstuurd.

Als je het digitaal wilt doen moet aan zoiets denken:

Van de sensor ga je naar een a/d convertor, waarna je een cpu (en software) je naar een draadloze zender module gaat die je commando via een antenne de lucht instuurt. Die ad converter, cpu en draadloze zender module met antenne kun je als een unit gewoon kopen Zijn vaak kleine units.Je moet dan denken aan een arduino met wifi of een zigbee of wmos module. Voor de ontvanger kant krijg je zo'n zelfde soort module waarmee je dan een pwm motorcontroler aanstuurt die op zijn beurt weer de fan regelt.

De meeste blokjes kun je wel als losse modules kopen bij de bekende internet chinees. Maar het aan elkaar knopen ervan is lastig, En bij het digitale verhaal zul je ook een stuk software moeten maken. En hoe ga je de zender module voeden. En het eindresultaat zal een lomp en groot ding zijn geen mooie kleine afstandsbediening. Afhankelijk van de gebruikte frequentie kunnen de antennes ook nog een probleem worden.

Er bestaan ook draadloze lichtschakelaars. Klein redelijk mooi en handzaam. Maar ik weet niet of je die ook met een vochtigheids- sensoren kunt uitrusten. En of de dimmer functie daarvan jouw ventilator kan aansturen.

Misschien moet je denken aan wifi gestuurde fan die je bijvoorbeeld met je telefoon bestuurd. Zal vast wel bestaan.