Op 2 september 2021 19:16:26 schreef Lucky Luke:
[...]
Bedoel je dan niet juist “sneller dan 150 kHz”?
Beetje lastig om te reageren omdat hier de tekst waarop je reageert ontbreekt.
Je hebt gelijk.
Met een lineaire regeling ben je van al dat gedoe af trouwens, het is hooguit wat minder zuinig tijdens het dimmen (en zelfs dat hoeft niet).
Maargoed. Als je niet zelf wilt bouwen en gewoon wat koopbaars zoekt wordt het sowiso makkelijker / moeilijker. Makkelijker voor jou en moeilijker voor alle zelfbouwers hier.
Geen idee dat iedereen hier zelfbouwer is vanaf het kleinst mogelijke onderdeel .
Volgens mij is eerder een dergelijke vraag voor een dag/nacht/zonsopgang/ondergang lamp langsgekomen in verband met een aquarium, dus als er in de vogel-hoek niks te vinden is dan misschien in de vissen-hoek.
In het verleden heb ik ook een groot speciaalaquarium gebouwd met zonsopgang-/ondergangverlichting in combinatie met TL5-lampen. Maar dat was eenvoudiger (op 230 volt waarin veel te krijgen valt) omdat daar geen rekening gehouden hoefde te worden met daglicht en het aquarium gewoon elke dag vanaf een bepaalde tijd tot een bepaalde tijd verlicht moest worden. In mijn huidige situatie moet ik slechts de natuurlijk zonsopgang- en ondergang verschuiven en tussentijds hoeft er geen licht aan wanneer er dan daglicht is.
Automatiseerbare rolgordijnen liggen tegenwoordig “gewoon” bij de IKEA, dus zullen elders ook wel verkrijgbaar zijn…
Ik heb al een rolgordijn wat in qua maat heb aangepast en dat ik wel werkbaar krijg.