Show your projects! Part 34

Dit topic is gesloten

RTFM, dan pas vragen...

Als de action niet te snel "uitverkocht" is met die dingen, maar voorlopig heb ik er nog genoeg om er een paar te kunnen maken op bestelling.

Het blijkt VEEL werk te zijn om de originelen te maken. Dus een aangeleverde schaalbaar ontwerp is erg fijn om te hebben. We moeten het nog zien te stroomlijnen. Een 1200x1200 bitmap is ook goed.

Er liggen nu een zwik X86 processoren bij mij op de scanner, maar toen deed de scanner ineens niets. Kijk ik later een keer naar.

Ik had verwacht dat ze een productie-proces zouden hebben waardoor ze de tegeltjes allemaal precies 100x100 mm zouden maken. Dat is niet het geval. Ze zijn allemaal precies net iets anders. Zeg tussen 100 en 102.5 .

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Shiptronic

Overleden

Op 16 november 2021 19:51:20 schreef Sine:
Probleem:
Kringen op de werkbank veroorzaakt door glazen met hydraterende vloeistof.

Oplossing:
Een paar stukjes leisteen van de AC-tion, met wat kleine aanpassingen.

[bijlage]

Oldschool :)

Naar een idee van:
https://www.evilgeniuslabs.org/macrochips

De goedkope oplossing, vierkante glazen nemen ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Sine

Moderator

Op 25 november 2021 12:58:54 schreef rew:
Het blijkt VEEL werk te zijn om de originelen te maken. Dus een aangeleverde schaalbaar ontwerp is erg fijn om te hebben. We moeten het nog zien te stroomlijnen. Een 1200x1200 bitmap is ook goed.

Er gaat zeker wat werk in zitten, maar ze hoeven ook niet perfect, op de leisteen gaat toch aardig wat detail verloren.

Ik had verwacht dat ze een productie-proces zouden hebben waardoor ze de tegeltjes allemaal precies 100x100 mm zouden maken. Dat is niet het geval. Ze zijn allemaal precies net iets anders. Zeg tussen 100 en 102.5 .

Jep, ze zijn aardig random, enkele zijn ook kleiner zelfs. Kwestie van het spul niet rand vullend willen maken.

Op 25 november 2021 13:05:19 schreef Shiptronic:
[...]

De goedkope oplossing, vierkante glazen nemen ;)

Dat ik daar zelf niet op gekomen ben ..

bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Thevel

Golden Member

Afdeling Delft heeft de action hier in Delft leeggekocht.

Over "niet randvullend": We hadden het puntje op de i486 gewoon uit het plaatje van een echte 486 genomen. Maar ik vind het "te klein" en "te dicht bij de rand". We hadden hem gewoon wat groter en wat verder van de rand moeten zetten.

Wie is opgevallen dat de 4 van 486 niet klopt met die van Intel ?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Je hebt gewoon een 10 voor je tegeltjes. Er zullen vast wel onregelmatigheden in je plaatje zitten, maar ik zie ze niet.

Op 26 november 2021 09:22:33 schreef rew:
Afdeling Delft heeft de action hier in Delft leeggekocht.

Over een "paar" jaar liggen ze misschien wel in de "Royal Delft", van kijk eens: 100 jaar geleden maakte ze dit nog het was een replica van wat men toen nog in silicium maakte.

[Bericht gewijzigd door henri62 op vrijdag 26 november 2021 18:36:28 (10%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
McAwesome

Golden Member

Ik heb bij deze ook een poging gedaan. Het beste is om de onderzetters eerst te beplakken met schilderstape en dat vervolgens los te trekken en daarna de onderzetters even af te spoelen onder de kraan en te laten drogen alvorens te laseren. Op die manier verwijder je alle losse stukjes leisteen en is het eindresultaat gaver.
Als na het laseren een schilfertje loskomt waar gegraveerd is, zie je dat als een grijze stip.

Na het laseren opnieuw afspoelen onder de kraan om alle stof te verwijderen. Finaal kan je de onderzetter nog voorzien van een dun laagje Renaissance wax om de gravure beter te beschermen. Bij het aanbrengen van de wax wordt de gravure tijdelijk minder zichtbaar, maar geen paniek, als het terpentijn verdampt, wordt alles weer perfect zichtbaar.

Plaatjes van processoren zijn o.a. hier te vinden: https://www.x86-guide.net/en/index.html

mel

Golden Member

Volgende project is de voetjes hiervoor :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
bprosman

Golden Member

Vader dochter momentje Zaterdag. Had wat Chinese kitjes besteld. Dit is alles wat ik aan Kerst ga doen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
mel

Golden Member

meer hoeft ook niet :) je dochter soldeert zeker beter dan jij? :P

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
maartenbakker

Golden Member

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
fripster

Golden Member

Die hebben mijn zoon en ik een tijdje geleden ook gedaan. Die is idd erg leuk!

Eens een wirehead,altijd een wirehead.... gopher://fripster.ydns.eu

Grappig, ik heb een student nog wel een wat bijles elektronica gegeven dit kitje had ik hem toen ook laten solderen.

PE2BAS
bprosman

Golden Member

Zat wel een printfoutje in. 1 Ledje had een pootje niet aangesloten.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
High met Henk

Special Member

@mcAwesome: Gaaf!!
Dacht ff dat het echte waren (geen schaal te zien)

Maar ik mis wel de Cyrix / IBM

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
McAwesome

Golden Member

Ik heb nog plannen om ook andere processoren te maken. Als ik eens tijd heb want er gaat toch aardig wat werk inzitten :)

Inderdaad gaaf! Met minimaal welke lasersterkte is dit te realiseren ?

Met 40W blijkt het te gaan. Andere datapunten heb ik niet.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Sine

Moderator

Veel veel minder.

Ik heb een 40W laser (als je hem 20mA voert) en ik draai het ding op 6-8mA afhankelijk van de snelheid.

McAwesome

Golden Member

Op 8 december 2021 17:48:51 schreef BenI2C:
Inderdaad gaaf! Met minimaal welke lasersterkte is dit te realiseren ?

Ik gebruik een Universal Laser Systems VLS 3.50. Deze heeft een metalen laserbuis met een maximaal vermogen van 50 W. De instellingen zijn 30% vermogen en 50% snelheid.

Dus met zoals veel op internet een 250mW/650mW diy laser engarver gaat dit niet lukken.

Dit topic is gesloten