Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 3

Dit topic is gesloten

bprosman

Golden Member

Oh... Bij mij zijn beide pakjes de 24e verstuurd en vanaf 1 oktober: "Hand over to airline". Daarna niets meer van vernomen.

Als ik over de "Tracking" knop hover zie ik andere (meer gedetailleerde) info (laatste status) dan dat ik op de knop druk (en de tracking lijst zie).

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Bij mij hetzelfde, maar ik heb wel enige uitleg gekregen:

Due to the Khorgos epidemic, the 10/3 port was closed, which has a certain impact on the shipment of some packages. Cainiao has been actively coordinating other transportation plans to arrange delivery as soon as possible. Please be patient and pay attention to the update of the logistics details.
This is a message from the logistics company

Dus nog maar even afwachten..

Ter info: Als je bij een chinese shop iets bestelt en naar een chinees adres laat sturen met een chinese vervoerder (SF Express) en je gaat naar de tracking pagina van je pakketje krijg je gewoon een kaartje met "opgehaald ongeveer hier" en "ondertussen is ie hier!".

(ik zit met een 4-pakjes zending naar Canada met DHL en dan krijg je "customs status updated ontario". Maar dan weet je dus niet of het pakje daar al aangekomen is... Dat soort meldingen beginnen al als het pakket nog op mijn kantoor in Delft staat.... Een kaartje met je pakjes zijn nu <hier> zou welkom zijn! )

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik heb vorig jaar rond deze tijd 8 horloges besteld bij 7 verschillende leveranciers.
Eerste kwam na 2 weken binnen, tweede een week later, tot ik er in April 7 binnen had.
Nu zijn die toch cheap, dus nummer 8 kon ik nog wel missen.
Komt er vorige week een keurig pakketje binnen met nummer 8 :D

Dat kump er noe van....
rob040

Golden Member

Op 14 december 2021 18:06:44 schreef Arlina:
Komt er vorige week een keurig pakketje binnen met nummer 8 :D

Waar zou die al die tijd gebleven zijn?

Ik heb een aantal dingen besteld via AliE, maar één ding komt maar niet. De verkoper heeft de aankoopbescherming verlengd tot ergens in januari. Vraag me af of hij meer weet dan ik...

Er lijkt een lading dingen "zoek". Dat had rond 1 oktober op een vliegtuig moeten gaan. Ik heb twee pakjes die daardoor getroffen zijn. 1 verkoper heeft de bescherming verlengd, de andere niet. Die laatste pislink dat ik m'n geld heb teruggevraagd via een dispute. Ali heeft ondertussen in mijn voordeel beslecht.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
rob040

Golden Member

Ah, er is dus nog hoop.
Wel vreemd, het is rond die tijd besteld, maar ik had twee dingen op dezelfde dag bij verschillende shops besteld en één is er al lang binnen.

Ik heb zojuist ook een pakje gekregen dat zo enorm lang geduurd heeft. Ik ben nog in blijde verwachting van 2 andere pakjes. Dat lijkt hetzelfde probleem te betreffen....

Omdat jij aangeeft dat ze binnendruppelen even 8 tabjes geopend met alle mogelijke tracking info (3 pakjes 2x postnl, 3x 17track.net 3x cainiao) blijkt:

En dit is degene waar ik m'n geld van terug zou moeten krijgen. (6 weken lang geen beweging!).

En die zit kennelijk in dezelfde batch als die van de andere verkoper die de buyer protecton verlengd had: ook die is op 10 dec aan een airline overgedragen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 30 november 2021 14:37:30 schreef Retiredat55:
Bij mij hetzelfde, maar ik heb wel enige uitleg gekregen:

Due to the Khorgos epidemic, the 10/3 port was closed, which has a certain impact on the shipment of some packages. Cainiao has been actively coordinating other transportation plans to arrange delivery as soon as possible. Please be patient and pay attention to the update of the logistics details.
This is a message from the logistics company

Mijn pakjes hebben 5 weken stil gelegen in oktober en november,
inmiddels deze week wel ontvangen!

maartenbakker

Golden Member

Mijn pakje ligt al wekenlang stil na overhandiging aan de lokale bezorgdienst...

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

PostNL weet drommels goed dat ze pakketjes van Bol.com of Informatique beter de volgende dag kunnen bezorgen: Daar rekenen mensen op. En internationale post: Dat kan even duren dat weet iedereen, dus als dat een dagje of een weekje blijft liggen geen probleem.

Het wordt pas een probleem als ze vervolgens er "wekenlang" (MB) of zoals bij 1 van mij: 6 weken, of zoals bij Arlina: bijna een jaar niet meer meer aan toekomen....

De organisatie die het aan PostNL doorgeeft kan niet anders doen dan "overhandigd aan postorganisatie" loggen. PostNL weet drommels goed dat ze max 3 dagen hebben zodra ze laten merken dat ze het hebben. Ze doen dus zeker niet een "ontvangen door PostNL scan.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
maartenbakker

Golden Member

Even gecheckt... Het is bij mij ook al een week of 6:

2021-11-03 04:12 GMT+2

Delivering

Received by the delivery company

En 18/10 is het al door de douane gegaan (Liege denk ik, dat zie ik op deze tracker niet)

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 16 december 2021 01:15:47 (24%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb ook een leuke rariteit. Ik had 2 verschillende bestellingen gedaan, 1 bulk, 1 een soldeer kit. De bulk had ik met priority shipping besteld. De soldeer kit met de standaard. Somehow moet alles van de bulk nog binnen komen en de soldeer kit heb ik al.

Op 16 december 2021 01:14:44 schreef maartenbakker:
En 18/10 is het al door de douane gegaan (Liege denk ik, dat zie ik op deze tracker niet)

Ik weet het niet of er in Liege niet een stuk is waar "spul voor NL wat nog door de NL douane moet" opgeslagen kan worden. Dus dat het dan verzegeld richting NL moet, of dat er een andere regeling is.

Het zou natuurlijk flauw zijn als zeg het chinese postbedrijf besluit om alle post uit china naar EU via luik te sturen en dat dan de belgische belastingdienst alle importheffingen gaat krijgen. Ik vermoed dat NL dan gaat lopen zeuren. Dus ofwel de nederlandse douane wordt er bij betrokken in luik, of het moet nog door de nederlandse douane als het daar blijft liggen.

Wat ik raar blijf vinden aan deze: "ligt 5-6 weken stil" situatie is dat er hier "in de groep" een zwik pakjes zijn waarvan aannemelijk is dat ze bijvoorbeeld op hetzelfde vliegtuig gezeten kunnen hebben. Maar sommige van die pakjes lijken volgens de tracking in china net voor "op het vliegtuig" en andere lijken in EU aangekomen stil gelegen te hebben.

[Bericht gewijzigd door rew op zaterdag 18 december 2021 10:26:26 (19%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Gisteren voor de buren een pakketje aangenomen. De post en pakketbezorgers hebben het al druk genoeg en er zijn genoeg die slecht betaald krijgen als onder aannemer dus een beetje helpen mag altijd. Toen ik op de doos las wat er nu in zou kunnen zitten zag ik iets grappigs. Eens kijken of jullie dat ook zien ;)
Komt uit hoogstwaarschijnlijk niet rechtstreeks uit China maar wel made in dus ik dacht, die past hier wel.

mel

Golden Member

Een witte stalen tafel?Wat is daar voor grappigs aan?p.s. ik krijg een stijve nek van dat scheef lezen.. :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Bapaktus

Special Member

Opvouwbaar?
Ik weetniet of de afmetingen van die tafel ná het uitvouwen zijn.
Of is pakket bijna 2 meter groot?
ruud

Thevel

Golden Member

Op 23 december 2021 18:27:37 schreef mel:
p.s. ik krijg een stijve nek van dat scheef lezen.. :)

Zo beter?

Thevel Merci. Ik zit in een verhuizing die tegen einde van jaar gedaan moet zijn. In drukte vergeten te draaien.
Het is een flauwe hoor maar "de hint" is dat ik iemand met autisme ken die dit erg verwarrend zou vinden of zelfs zich er erg druk over zou kunnen maken :+
(voor de duidelijkheid, ik bedoel dit absoluut! niet negatief toe naar mensen met autisme. Het is gewoon iets waar ze tegenaan kunnen lopen. Ik heb veel vrienden met autisme, al dan niet met een officiële diagnose ;) )

Lucky Luke

Golden Member

Het was even héél diep nadenken, want ik zie ‘m ook niet direct, maar bedoel je dat “White” in het rood staat?

(Hoe wilde je dat in witte tekst op een witte doos zetten, dan? Het zwarte tafeltje zit vast in een zwarte doos, waar in het groen op staat dat het een zwart tafeltje is… :+ >:))

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op vrijdag 24 december 2021 11:59:33 (42%)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Adminstratie aan het doen. Vandaag valt me op:

Aliexpress factuurnummers zijn: <NL><jaar><maand><dag><volgnummer>

Voor de volgnummers heb ik ze zo laag als 500 en voor de rest redelijk uniform tot ergens tussen 50k en 100k. Op 12 november "Super Sale" (o.i.d.) maar liefst 170k .

Kortom, ik denk dat ze rond de 80k verkopen per dag aan NL hebben....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Bapaktus

Special Member

Mijn vrouw had op 25 december iets via Aliexpress gekocht. Met porto kosten. Betaling via Luxemburg?
Op 4 januari j.l. ontvangen. Bezorgd door DHL, ook met Track en Trace.
Verzending uit China via Sinotrans.csk
Daarvoor op verschillende dagen een aantal spulletjes besteld bij verschillende bedrijven. Kwamen na ongeveer 3-4 weken allemaal in 1 grote verpakking via PostNL bij ons binnen.ruud

Bert jan

Special Member

Het zou 12 febr. komen, maar is er al na een week.. Voor €21,00.. oa 20 knopjes en 20 potmeters. Alles bij dezelfde winkel besteld. Gaat dan sneller, n.m.m.

Dit topic is gesloten