Op 16 december 2021 01:14:44 schreef maartenbakker:
En 18/10 is het al door de douane gegaan (Liege denk ik, dat zie ik op deze tracker niet)
Ik weet het niet of er in Liege niet een stuk is waar "spul voor NL wat nog door de NL douane moet" opgeslagen kan worden. Dus dat het dan verzegeld richting NL moet, of dat er een andere regeling is.
Het zou natuurlijk flauw zijn als zeg het chinese postbedrijf besluit om alle post uit china naar EU via luik te sturen en dat dan de belgische belastingdienst alle importheffingen gaat krijgen. Ik vermoed dat NL dan gaat lopen zeuren. Dus ofwel de nederlandse douane wordt er bij betrokken in luik, of het moet nog door de nederlandse douane als het daar blijft liggen.
Wat ik raar blijf vinden aan deze: "ligt 5-6 weken stil" situatie is dat er hier "in de groep" een zwik pakjes zijn waarvan aannemelijk is dat ze bijvoorbeeld op hetzelfde vliegtuig gezeten kunnen hebben. Maar sommige van die pakjes lijken volgens de tracking in china net voor "op het vliegtuig" en andere lijken in EU aangekomen stil gelegen te hebben.
[Bericht gewijzigd door
rew
op zaterdag 18 december 2021 10:26:26
(19%)