Seneca naar Wago plc

Anoniem

Beste Leden,

Ik heb een vraagje, ik zou een Seneca 4G GPRS3 module willen vervangen door een Wago PLC met de nodige kaarten. Maar nu is mijn vraag hoe moet ik dat doen?

Denk aan een koel installatie en ze willen als er een storing voorkomt dat ze via sms of mail op de hoogte zijn, Je hebt een Seneca 4G (datalogger) module, en wil het vervangen door PLC (Wago) gestuurde communicatiemodule over 4G-netwerk voor alarmering op afstand.

Dit weet je al:
•File van geheugenopslag data in formaat nader te bekijken
•16 D.I alarmen/signaal configureerbaar
•4 A.I alarmen configureerbaar als druk/spanning
•Configuratie van de instellingen visueel maken op overzichtelijke web interface

Je hebt:
750-8207: controller telecommunicatie module
750-600: eind module
750-450: 4 kanaals A.I
750-1405: 16 kanaals D.I
750-1504: 16 kanaals D.U

Schema van Seneca ziet u op bovenstaande foto’s.

Ik hoop op een positieve feedback

Alvast bedankt

[Bericht gewijzigd door Anoniem op maandag 3 januari 2022 11:34:44 (55%)

mel

Golden Member

Een PLC zal toch wel geprogrammeerd moeten worden,anders doet hij niks.
De hardware zal best 1 op 1 omgezet kunnen worden, zo te zien voornamelijk digitale i/o.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Lambiek

Special Member

Ten eerste welkom.

Op 31 december 2021 13:00:41 schreef MarkT00:
Ik heb een vraagje, ik zou een Seneca 4G GPRS3 module willen vervangen door een Wago PLC met de nodige kaarten.

De Seneca 4G GPRS3 is een datalogger, je wil dus je Wago PLC als datalogger in gaan zetten.

Dan moet er wel software voor geschreven worden zodat je Wago het zelfde gaat doen als je datalogger.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
mel

Golden Member

Idd, het is geen "black box"die je even omzet. :)
Maar WAAROM wil je dat? werkt het niet goed?

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Anoniem

Op 31 december 2021 14:14:29 schreef mel:
Idd, het is geen "black box"die je even omzet. :)
Maar WAAROM wil je dat? werkt het niet goed?

Een koeltechnisch bedrijf wilt PLC gestuurde communicatiemodule over 4G-netwerk voor alarmering op afstand. Een
Seneca 4G-module vervangen. Seneca 4G-module is een beperkte module, Als er nieuwe update zijn werkt de oude programma niet meer (je moet telkens een nieuwe programma schrijven) en is beperkt in de
logica. Het bedrijf stelt vast op de werkplek dat de installatie beperkt is door de Seneca 4G.

Anoniem

Op 31 december 2021 14:12:21 schreef Lambiek:
Ten eerste welkom.

[...]
De Seneca 4G GPRS3 is een datalogger, je wil dus je Wago PLC als datalogger in gaan zetten.

Dan moet er wel software voor geschreven worden zodat je Wago hetzelfde gaat doen als je datalogger.

Dankjewel, klopt het bedrijf zal het programma schrijven. Mijn taak is vermeld op de foto.

1: niet van toepassing
2: ik weet niet hoe ik moet beginnen
3: eerst moet ik op een klad blad tekenen, maar ik weet niet hoe ik moet beginnen.
4: niet van toepassing
5: met het bedrijf
6: met het bedrijf
7: nog niet begonnen

Dus samengevat; ik weet niet hoe en waar ik moet beginnen. Ik had graag advies willen vragen van de leden.

Alvast bedankt

Ik vermoed dat dit dus een stage- of schoolopdracht is? ;)

Volgens je opdracht wordt je dus geholpen of ondersteund door een medewerker van de klant?

Heb je reeds gezocht naar mogelijke modules die je zou kunnen gebruiken? Als ik bij Wago kijk vind ik toch één en ander.

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)
Lambiek

Special Member

Op 31 december 2021 18:07:57 schreef MarkT00:
Dankjewel, klopt het bedrijf zal het programma schrijven. Mijn taak is vermeld op de foto.

De I/O, Ethernet, RS232/RS485, enz. zal het probleem niet zijn als je een goede PLC hebt.

ik weet niet hoe ik moet beginnen

Je zal moeten kijken hoe je de GPS voor elkaar gaat krijgen, want dat lijkt mij belangrijk. Of je moet het via internet gaan doen en het hele GPS gebeuren vergeten. Maar er zijn wel losse GPS modules te koop, zoek daar maar eens op.

eerst moet ik op een klad blad tekenen, maar ik weet niet hoe ik moet beginnen.

Misschien kun je hier iets mee. Gaat niet direct over wat jij moet maken, maar misschien kun je er toch info uithalen.

https://www.circuitsonline.net/downloads/paneelbouw_in_de_praktijk.pdf

nog niet begonnen

Hier moet je als laatste aan beginnen.

We horen het wel. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Sine

Moderator

Ik schop hem eens voorzichtig naar schoolvragen, in HF hoort het zeker niet thuis.

Anoniem

Op 31 december 2021 19:15:14 schreef 60204:
Ik vermoed dat dit dus een stage- of schoolopdracht is? ;)

Volgens je opdracht wordt je dus geholpen of ondersteund door een medewerker van de klant?

Heb je reeds gezocht naar mogelijke modules die je zou kunnen gebruiken? Als ik bij Wago kijk vind ik toch één en ander.

Ja, klopt het is een stage proef. Ik word momenteel niet ondersteunt, Tot een bepaalde punt moet ik zelfstandig werken. Tegen het einde zal ik hulp krijgen.

Qua kaarten heb 16 DI en 4 AI nodig.

op de foto zien jullie wat ik al gevonden heb.

het enige wat ik zie is een screenshot van een bestandsmap.

Even terug naar iets wat @Lambiek aanhaalde, hoe belangrijk is die GPS fuctionaliteit?

De controller waar jij naar verwijst is discontinued, dit is de opvolger.

mvg

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)
Anoniem

Beste Leden,

ik zal binnen een maand opnieuw een feedback geven van wat dan al heb. Ik zal elke dag een kijk je nemen voor eventuele berichten.

Als jullie tips en ideeën kunnen geven, stuur ze dan gerust door.

Alvast bedankt.

Anoniem

Op 3 januari 2022 11:14:57 schreef 60204:
het enige wat ik zie is een screenshot van een bestandsmap.

Even terug naar iets wat @Lambiek aanhaalde, hoe belangrijk is die GPS fuctionaliteit?

De controller waar jij naar verwijst is discontinued, dit is de opvolger.

[bijlage]

[bijlage]

mvg

Ja klopt, dat zijn de onderdelen wat ik gevonden heb van Wago. Op de nieuwe foto ziet u wat ik nodig heb

mvg