Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 7

bprosman

Golden Member

Op 2 mei 2021 10:49:47 schreef pa3gws:
Gezien mijn grootste klanten (verhuur DJ apparatuur) al een jaar weinig tot geen werk voor mij hebben is mijn knutselhoek momenteel voor iets anders in gebruik.:-p

Bier brouwen ? :+

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
pa3gws

Golden Member

Wel eens geprobeerd was niet te nassen. ;-)
Nee ik nuttig het alleen op zijn tijd.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Shiptronic

Overleden

Op 2 mei 2021 08:38:41 schreef klaasy:
[...]
gaat niet lukken , als ik mijn hobby kamer heb opgeruimd en tegen mijn vrouw zeg dat het er weer netjes is , krijg ik meteen de vraag .... voor hoe lang ? :p

Dat bewijst maar weer dat opruimen zinloos verplaatsen van spullen is, zonde van de energie.

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op zondag 2 mei 2021 11:05:44 (59%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Lambiek

Special Member

Op 2 mei 2021 10:49:47 schreef pa3gws:
.....is mijn knutselhoek momenteel voor iets anders in gebruik.:-p

Jij gaat niet in dat scheepje passen hoor. :o

Op 2 mei 2021 11:03:29 schreef bprosman:
[...]
Leuke hobby :
https://www.modelbouwforum.nl/threads/bouwverslag-artesania-latina-kin…

Is het schip al klaar Bram?, dit dateert uit 2010.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Tidak Ada

Golden Member

Op 2 mei 2021 10:49:47 schreef pa3gws:
Gezien mijn grootste klanten (verhuur DJ apparatuur) al een jaar weinig tot geen werk voor mij hebben is mijn knutselhoek momenteel voor iets anders in gebruik.:-p

'Bonsai' bootjes bouwen? Dan moet je wel goed opruimen, want zo'n onderdeeltje is zo weg en het was dan ook een van de meest essentiële....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pa3gws

Golden Member

Ik moet alle onderdeeltjes zelf maken het is geen bouwpakket.
Ik heb er zelfs geen tekening van. :-p
Dus onderdeeltjes raak in niet kwijt.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Hensz

Golden Member

Afflichem uit een Leffe-glas, dat kán toch niet? :+

Don't Panic!
bprosman

Golden Member

Op 2 mei 2021 11:04:49 schreef Lambiek:
[...]
Jij gaat niet in dat scheepje passen hoor. :o

[...]
Is het schip al klaar Bram?, dit dateert uit 2010.

Nee helaas. Maar zal binnenkort weer eens beginnen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
pa3gws

Golden Member

Op 2 mei 2021 18:10:02 schreef Hensz:
Afflichem uit een Leffe-glas, dat kán toch niet? :+

Smaakt toch echt niet anders en voor ieder biertje een glas kom ik kast ruimte te kort.:-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
eSe

Honourable Member

Afflichem uit een Leffe-glas, dat kán toch niet?

Ik ben al blij dat het niet uit een 'kassie in de muur' komt :-)

Trouwens, ik heb lang geleden van iemand een half afgewerkte 3master gekregen, daar moest je ook alles zelf maken. Tot de 'pekeltonnetjes' toe.
Maar na een maand of 2 lekker gewisseld voor een Philips taperecorder.
Meer mijn ding.

Groetjes,
eSe

CChheecckk yyoouurr dduupplleexx sswwiittcchh..
Anoniem

Op 1 mei 2021 15:14:40 schreef bprosman:
[...]
Fijn dat jij weet (voor een ander) wat efficientie is. Mij gaat het vooral om het plezier van de hobby dus met uw permissie, of... eigenlijk ook niet hobby ik lekker zoals ik het prettig vind,

Weer last van lange teenjes Bprosman?
Ik oordeel niet, maar zei alleen dat je zo kon zien waar er dingen gerealiseerd werden en wat een showroom was volgestouwd met verzamelitems.
Ordentelijk of wanorde is noe een ander aspect.Ook voor de hobbywerk je best efficient zonder constant in overvolle rommelbakken te moeten zoeken naar onderdelen en je je hand niet meer terugvindt als je hem op tafel legt.

Rommel is één ding, alles volstapelen met zaken die je toch nooit gebruikt is het andere uiterste.

Op 1 mei 2021 22:56:22 schreef Sine:

Zwak excuus GD, dan hang je maar even een doekje over die Marcon... eeh.. ik bedoel watt-meter ;)

Hoe wee... Heb je nou alweer mijn PC cam gehackt? Ikzal er een kauwgum op plakken :-)

RAAF12

Golden Member

Vandaag maar eens, nu de winkels weer na lange tijd open zijn, naar de Praxis gegaan om een nieuwe lamp te kopen.
In het voorbij gaan zag ik ook pallets met opbergrekken liggen in twee soorten van het merk Sencys. De 'strong' versie kan 200kg per plank dragen! Een gekocht en in elkaar gezet. Het is van stevig metaal en werkt met 2 sleuven in het profiel voor de verbindingen en zit klemvast. De spaanplaat planken vallen in een uitsparing. En dat voor €39.99

tweehonderd kilo

bprosman

Golden Member

Zijn inderdaad hele fijne rekken. Ik gebruik ze ook in mijn "magazijntje", voor alle zekerheid wel aan de muur vastgezet.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Als je het bovenblad vervangt door en stuk btonmultiplex kan je er ook nog een werkbank van maken. Ik heb er en slijpsteen en een lintzaag op staan en een andere, met gewoon multiplex, herbergt mijn Unimatje

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ha Tidak Ada,

Dat is een slim idee foto opgeslagen :P
Ik heb hier nog 13 rekken staan 7 beneden, tijdens het verhuizen 4 jaar terug heb ik er 3 weggegeven.
Eigenlijk ga ik alle rekken uitfaseren ik ben er qua ruimte niet tevreden mee nu moet ik wel zeggen dat,
ik heb een rek al jullie laten zien en de andere zijn de voorloper deze waren overigens 10,- Euro goedkoper :D
Deze zijn van dikker materiaal als de laatste maar..... geen ondersteuning in het midden !
Maar het idee wat jij laat zien spreek mij in eerste instantie wel aan heb je nog iets van een extra ondersteuning ?

Groet,
Henk

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
Tidak Ada

Golden Member

Ondersteuning is niet zozeer mijn zorg met een 18mm plaat multiplex.
Wat belangrijker is, is dat de draagbalkjes in het midden het frame beter bijeen houden.
Nu heb ik die rekken vanaf het eerste uur en toen was het materiaal een stuk dikker. Toen ze de materiaalsterkte verminderden om de prijs te drukken zijn die midden verbindingen er bij gekomen.
Ik heb alle rekken aan elkaar gekoppeld met bouten en moeren en hier en daar aan muur of plafond verankerd.

Tip: HBM heeft dit matriaal tegenwoordig met hogere sterkte, groter oppervlak en zwart gelakt.

Groet,
T.A.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Dok

Golden Member

@TD
Hier staat een unimat, helaas is de klauwplaat stuk.
Moet ik nog iets voor vinden.

Wie niet horen wil moet TV kijken.
Tidak Ada

Golden Member

Ik Heb bij HBM een zelfcentrerende vierklauw gekocht met de juiste draad en ik dacht dat ze ook drieklauwen leveren met M12×1

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
RAAF12

Golden Member

Op 16 januari 2022 13:40:07 schreef electron920:
ik heb een rek al jullie laten zien en de andere zijn de voorloper deze waren overigens 10,- Euro goedkoper :D

€24,99 Er zijn meerdere modellen te koop De crux is dat de hele plaat rondom wordt ondersteund door staal.

https://www.praxis.nl/badkamer-keuken-wonen/opbergen/opbergrekken/senc…

Ha RAAF12,

Ja dat is waar wat je schrijft ik weet het ik heb 1 rek gelijk die van jou en 13 gelijk die van @Tidak Ada !
Mijn ervaring en mening pruts spul |:( het materiaal is zo scherp dat als er een keuring van waren aandacht aan besteed,
het gelijk uit de winkel moet......
De 200 kg per plank dat is het breekpunt 30 kg voor 3 maanden in de midden en dit is gemeten de plank is 1,5 mm vervormd !
Maar ook ik heb er plezier van dus niet mopperen :) die nieuwe rekken zijn trouwens 10 cm ondieper........

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
RAAF12

Golden Member

Ze adviseren ook handschoenen aan te doen tijdens de montage. Heb ik niet gedaan. Met een houten steel van de hamer de delen in elkaar slaan tot ze klemmen. Misschien koop ik er nog een bij. Voor de de overige apparatuur en onderdelen. Als ik ga verhuizen (geen plannen) dan schuif je die rekken ook makkelijk in de verhuiswagen/trailer.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op zondag 16 januari 2022 20:52:43 (16%)

Hewlett

Honourable Member

Handig. Ik gebruik die rekken ook om apparatuur in te stallen, ze zijn helaas net niet twee keer 19" breed. Dat is wel jammer. Plaat is dat wel, je zit met de omgevouwen randen waardoor 19" apparatuur net niet keer twee naast elkaar past.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
Arco

Special Member

Ik heb een aantal Hejne van Ikea...
Kan aardig wat gewicht aan en geeft een wat meer 'rustieke' uitstraling. (die stalen staanders heb ik het niet zo op...)
https://www.ikea.com/nl/nl/p/hejne-1-element-naaldhout-s39031411/

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
RAAF12

Golden Member

Op 16 januari 2022 14:10:05 schreef Tidak Ada:
Ondersteuning is niet zozeer mijn zorg met een 18mm plaat multiplex.
Wat belangrijker is, is dat de draagbalkjes in het midden het frame beter bijeen houden.

Een ruit Parallelogrammen houden we niet van!