Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 8

Dit topic is gesloten

Sine

Moderator

Help een mede CO-er !

Omdat dit soort vragen regelmatig voorbijkomen is een eigen topic wel op zijn plaats.

Alles over verkrijgbaarheid van moeilijke onderdelen mag hier.

Als je een onderdeel gevonden hebt vermeld dit dan zodat men niet voor je blijft zoeken.

Deel: 8

Vorige topic:
Deel 7

Een simpel stukje plastic dat je leven zoveel makkelijker maakt, totdat je ze kwijt raakt :)

Weet iemand of dit soort gekleurde clips ergens los kan kopen?

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ha wieltje,

De C markers die @Arco laat zien gebruik ik soms niet echt handig vallen toch nog iets te groot uit !
Maar ik heb ook 12 rolletjes gekleurde tape niet te breed gaat uit de grote kunst :P

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

@wieltje en waarschijnlijk ook anderen.
Kijk eens hier: https://www.google.nl/search?source=univ&tbm=isch&q=kabel+labels+stick…
Is genoeg te vinden.
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Dank heren! Er is inderdaad een hoop te koop op het gebied van stickers maar voor dunne kabels die je vaak hanteert (zoals de probes) heeft dat bij mij toch meer dan eens geleid toch plakbende.

De clipjes van arco zijn next-best maar ogen inderdaad relatief grof. Ik houd me aanbevolen als iemand nog eens clips zoals in mijn foto tegen komt.

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
fatbeard

Honourable Member

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
vergeten

Golden Member

Op 6 januari 2022 22:05:18 schreef wieltje:
Een simpel stukje plastic dat je leven zoveel makkelijker maakt, totdat je ze kwijt raakt :)

Weet iemand of dit soort gekleurde clips ergens los kan kopen?

Geef de diameter van de kabeltjes eens aan, en wat je wilt coderen (cijfers letters tekens etc.) misschien kan ik dan wat voor je doen.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Ha vergeten,

Dat kan ook ik heb hier ook nog een Thomas en Betts label maker maar dat is wel permanent dus die gebruik ik niet voor,
meetsnoeren of probe kabels.
Een kleurtje is wel zo handig en je haalt het gemakkelijk los !
Soms heb ik 12 probes in gebruik naar diverse meetapparaten om dan steeds bij twijfel op het label te kijken :S

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
Arco

Special Member

Clip-on ringetjes voor scoop probes kan ook...

https://www.hach.com/asset-get.product.image.jsa?sku=5818400&type=P&size=M

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
pietplof

Golden Member

Collegae,

In de bak ,,meetpinnen en meetklemmen" liggen vijf AVO meetklemmen waar ik geen passende aansluiting dan wel een passend meetsnoer voor heb liggen.
Op internet gezocht naar avo meetsnoeren maar geen tevredenstellend resultaat.
Een van de collegae die mij op weg kan helpen?

De steker is groter / dikker dan de normale stekerpinnen.

festina lente
pietplof

Golden Member

Weliswaar met enig ongeduld ...maar ik heb minstens 24 uur gewacht met het ophoogschoppen van dit onderwerp.
Wie van de collegae heeft een idee hoe de gekende AVO meetklemnen ,met hun grotere pendoorsnede toch op de een of andere manier aan een ,,normaal" meetsnoer gekoppeld kunnen worden?

festina lente

Heb hier een power supply liggen van Philips (later Mitra) 5 volt 120 amp "PE 1960/01 Power Supply for Philips Easy Diagnost Eleva R/F Room – P/N 9415 019 60013"
De eerste keer dat ik hem aansloot, ging de zekering in de meterkast er uit :). Vervolgens met een lamp is serie, lamp even aan, daarna ok.
Maar ik krijg er geen 5 volt uit, waarschijnlijk door het niet aanwezig zijn van terugkoppeling van de voeding.
Deze terugkoppeling zal wss aangesloten moeten worden op de 9 polige connector aan de achterkant.
Aangezien ik geen papieren heb van deze voeding, weet ik niet welke pinnen ik hiervoor moet gebruiken.
Op het internet geen info hierover kunnen vinden.

Heeft iemand aansluit gegevens van de PE1960/01 ?

Daarna mss bij Vraag & Aanbod

Ik ben opzoek naar een "panel mount" trimpot. De waarde moet rond de 50K zijn en graag met metalen schroefdraad.
Enkele voorbeelden staan hieronder. Hier is al te zien dat de de oplossing van de adapter van Bourns een blauw kunststof schroefdraad heeft, wat niet mijn voorkeur heeft (ja ik weet het, ik ben een mierenneuker) en de oplossing met metalen schroefdraad krijg ik niet gevonden in de 50K uitvoering.
Ook de uitvoering van Vishay krijg ik niet gevonden in 50K.
Dus mijn vraag aan jullie, weten jullie nog andere fabrikanten of bouwvorm waarmee ik een trimpotmeter in een behuizing kan monteren?

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ah ze zeggen dat hij morgen op voorraad moet zijn.. zal morgen eens checken, ik ben benieuwd.

Maar voor particulieren is het toch niet mogelijk om bij RS te bestellen?

Arco

Special Member

Dat klopt,

Is ook leverbaar bij veel andere leveranciers, maar met 6-12mnd levertijd (zoals bij meeste onderdelen momenteel...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Oke, dankjewel. Mocht iemand nog alternatieven hebben.. Dan hoor ik dat graag.

Arco

Special Member

Waarom een paneel bevestiging? (het zijn printversies, die zitten toch al vast op de print?)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Mijn gok, omdat het vanaf buiten de kast bereikbaar moet zijn.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Kun je toch gewoon een gaatje in de kast maken?
(kun je afwerken met een op maat gesneden led bezel die je erin plakt...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Klopt, ik wil buiten de kast de trimpot kunnen afstellen.
De reden dat het met panel mount bevestiging wil, is dat ik dan geen bevestigingsgaatjes in de bestaande behuizing hoef te boren. Het is overigens een aanpassing op een bestaand project. Ik hoef enkel een gaatje te boren voor trimpotje en dit houdt het klein printje op zijn plek.
De optie die je voorstelt met led bezel is inderdaad een optie, maar indien mogelijk verkies ik toch de optie met de trimpot die ik kan bevestigen op de behuizing.

Dit topic is gesloten