Het grote interessante aanbiedingen topic deel 6

Dit topic is gesloten

Alex P

Golden Member

Op 10 maart 2022 14:52:55 schreef Tidak Ada:
Ben me niet bewust van tracking info.
Noch uBlock, noch 'Privacy Badger' geven alarm.

Dit is de tracking info, die zit gewoon in de URL die je opgaf:

?utm_source=Batterijenhuis
&utm_campaign=7c78483970-EMAIL_CAMPAIGN_2022_03_10_09_55
&utm_medium=email
&utm_term=0_371131735a-7c78483970-147815645
&mc_cid=7c78483970
&mc_eid=f1fda42448

Zo'n ding heet SCHAKELENDE, niet "geschakelde" voeding.

Haha, dus zij weten nu dat we met z'n allen op die ene link in zijn Email hebben lopen clicken.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Hubie

Special Member

Op 10 maart 2022 12:21:59 schreef maartenbakker:
[...]Als die Wima X2's van het MP-type zijn, meen ik op de foto te zien, hou dan in je achterhoofd dat ze maar weinig betrouwbaarder zijn dan de beruchte RIFA papiercondensatoren. De RIFA's uit oude stock zijn vaak al 'voorgescheurd', de WIMA's niet altijd.

Nog geen scheurtjes te zien maar wat niet is kan nog komen..

Op zich is er niets mis met MP-condensatoren. RIFA had gewoon de verkeerde (lees: goedkope) materialen gebruikt voor de package. Ik weet dat uit eerste bron van iemand (polymeer chemicus) die daar was en andere materialen voorstelde, maar waar niet naar geluisterd werd. Helaas.

Ik geloof niet dat deze nog gaan scheuren.

maartenbakker

Golden Member

MP is achterhaald, er is principieel genoeg mis mee, dat wist Philips al in de jaren '50. Er zijn manieren om het wel betrouwbaar te krijgen (er zijn 100 jaar oude papiercondensatoren die nog perfect zijn en er zijn moderne types die dat misschien ook wel halen), maar dat heeft qua kosten en omvang meestal geen zin omdat er voor veel toepassingen bedrijfszekerder en goedkopere vervangers zijn.

Wima's gaan ook gewoon stuk, het duurt alleen langer omdat er betere materialen gebruikt zijn zoals je al zegt. Maar het blijven budget-type ingegoten geïmpregneerde papiercondensatoren, dus ze vertonen ook alle bijbehorende zwakke punten.

Ik ben er inderdaad wel van overtuigd dat ze beter zijn dan RIFA; ik heb ze in Grundig televisies in het netfilter bijvoorbeeld nog nooit stuk gezien in ruwweg de 10 a 20 jaar dat die toestellen nog een beetje actueel waren. Maar vraag maar eens aan Henk van 't Kruis wat voor ellende ze geven in PE2169 voedingen die in campers gemonteerd werden. Die reviseerde of reviseert hij aan de lopende band.

Ik heb zelf ook een keer zo'n voeding uit het afval getrokken. Die had echt in de fik gestaan en was niet meer te reviseren. Duidelijk begonnen bij een Wima papiercondensator.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 10 maart 2022 21:08:28 (28%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Anoniem

Geen idee wat ik er zelf mee zou kunnen maar: 1kW weerstand van 47 ohm gemaakt door TE Connectivity voor 30 euro via 2dehands.be

https://www.2dehands.be/v/hobby-en-vrije-tijd/elektronica-componenten/…

In het zoekertje hierboven staat dat de nieuwprijs 60 euro is maar dit klopt dus niet, ze kosten 98,33 euro bij TE.

Link naar TE-shoppagina voor deze weerstand:

https://www.te.com/global-en/product-2-1879453-1.html?source=header-ma…

disclaimer: ik ken de aanbieder niet dus heb geen idee of hij wil verzenden naar Nederland.

Thevel

Golden Member

Die weerstand kun je gebruiken als je van het gas af moet.
Sluit hem aan op 230V en je hebt een kachel van dik 1.1kW. :)

Anoniem

Edit: @Thevel

En hij heeft er meerdere dus je kan zelfs een nog performantere kachel samenstellen.

Inderdaad een optie maar gezien de evolutie van de elektriciteitsprijzen hier niet het beste idee denk ik.

Nu goed, ik weet niet of dit echt een interessante aanbieding is maar misschien voor een soort dummyload of zo?

Ik ga deze in elk geval aan mij voorbij laten gaan maar eventueel is iemand anders hier er iets mee.
Die persoon laat bieden trouwens toe dus waarschijnlijk kan er nog wat van die 30 euro af.

Als dummyload kun je net zo goed een straalkachel van 12,50 nieuwprijs halen. Zitten vaak nog 2 standen op ook.

If you want to succeed, double your failure rate.

Niet helemaal gratis : in ruil voor arbeidsgerelateerde contactdata.

By submitting this content request, I have legitimate interest in the content and agree that Wiley, their partners, and the creators of any other content I have selected may contact me regarding news, products, and services that may be of interest to me.

Ik laat het aan me voorbij gaan, ondanks dat het me een interessant stuk leesvoer lijkt.

[Bericht gewijzigd door oxurane op zondag 13 maart 2022 22:57:39 (12%)

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...
bprosman

Golden Member

Heb m gedownload , zal m morgen wel ergens hosten of stuur me een mail voor een wetransfer link.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Is dit interessant?:

https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-deluxe-3e-handje-loupelamp-met-4…

Zit er best leuk uit. Zeker op en studentenkamer.
Zowel op batterij als op USB

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
mel

Golden Member

Als dat ding een beetje vergroot....Ik heb nu mijn condensators moeten meten. wat het was zo klein geschreven dat ik het niet kan lezen..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 14 maart 2022 00:28:58 schreef bprosman:
Heb m gedownload , zal m morgen wel ergens hosten of stuur me een mail voor een wetransfer link.

Ik heb u een mailtje gestuurd.

Tidak Ada

Golden Member

Op 31 maart 2022 14:36:35 schreef mel:
Als dat ding een beetje vergroot....Ik heb nu mijn condensators moeten meten. wat het was zo klein geschreven dat ik het niet kan lezen..

De loep vergroot 4×

Niet te moeillijk doen voor €15,-. Je vrouw kan hem altijd nog gebruiken om je sokken te stoppn >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

MFBfreaks gaat opruiming houden. Op Vrijdag 8 april van 10:00 tot 16:00 uur en Zaterdag 9 april van 10:00 tot 16:00 uur

MFBfreaks.com kringloopdagen
Leichelweg 24 Lochem

Ik citeer naar wat er meer in die email stond: "Bieden en meenemen"

Vanmiddag per email binnen gehad omdat ik daar een login account / subscription heb.
Op hun site kan ik het zo snel niet vinden, maar toch, voor diegene die het misschien interessant vinden.

Geeft me een beetje het gevoel van een Deurne uitverkoop.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Ja, maar ook onderdelen en opknappertjes voor mogelijk donor etc.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Arco

Special Member

Lidl heeft een 4mm bitjes set En met lange schacht, dus past ook op een schroefje wat 'in de diepte' zit.
(is de eerste set die ik zo zie, meesten hebben korte bitjes, die in veel gaatjes niet passen...)
https://www.lidl.nl/p/parkside-precisie-gereedschapsset-66-delig/p1003…

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
PE9SMS

Special Member

This signature is intentionally left blank.
vergeten

Golden Member

Op 10 maart 2022 14:35:10 schreef Tidak Ada:
Is dit en intressante aanbieding?:
[afbeelding]
2600 mAh Ilast max 25A

https://www.batterijenhuis.nl/kraftmax-18650-hdx-li-ion-2600mah

Nu met 15% korting

Gewicht staat er niet bij! indien minder dan ±35 gram, een absolute nepper. Die zijn vaak gevuld met meerdere kleine cellen, of een van veel lagere capaciteit, of zelfs met een soort supercap.
Ultrafire is er berucht om!

Een echte cel weegt minstens 45 gram.
https://www.youtube.com/watch?v=1f71Vnl5F78

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Arco

Special Member

Als ze de 'platknijptest' niet doorstaan (zoals deze) dan zijn ze nep. Een goede cel kun je met je vingers niet inknijpen...

https://www.circuitsonline.net/forum/file/21899/forum-post

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Uuhm een platknijptest met een li-ion batterij, is dat wel verstandig? |:(

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet ga proberen.

Dit topic is gesloten