Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 8

Dit topic is gesloten

Mooi! Dankjewel. Ik kwam er even niet uit, ik heb de decoupeerzaag 2ehands gekocht zonder zaagjes, dus ik had er geen beeld bij. Ook fijn dat het standaard zaagjes zijn!

Arco

Special Member

De Farnell site is weer eens om zeep geholpen... :(
Het sorteren van kolommen op laag->hoog of hoog->laag geeft de meest vreemde resultaten (alles behalve de goede...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dat is al weer een paar maanden het geval hoor. Hij sorteert alfabetisch: tussen 199 en 210 staat "20".

En dan halen ze het in hun hoofd om een kaart in de doos toe te voegen: "We hebben de website verbeterd: Nu nog meer gebruiksgemak! "... Ik heb een pissig mailtje gestuurd naar de sales mensen.

[Bericht gewijzigd door rew op dinsdag 19 april 2022 14:24:58 (49%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Was het maar zo, daar is nog wel mee te leven... ;)
't Is erger nu; helemaal geen logisch verband. (het lijkt wel of de kolom headers bij een andere kolom horen...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Een tijdje terug had je je af kunnen vragen: "kan het nog slechter?" en dan denk je dat het antwoord "nee" is. Maar Farnell regelt gewoon dat het WEL nog slechter kan. :-)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Iemand enig idee waar ik op korte termijn een stuk of vijf DOLD K70 behuizingen voor DIN-rail kan krijgen ivm een serie prototypes? De variant met 20 schroefaansluitingen zoals op de foto.

Comdes Nederland heb ik al gemaild maar daar krijg ik geen respons van.

Ik ben op zoek naar een paneelmeter van 60A (max 120A), met een DIRECTE aansluiting dus.

Het is zo'n "standaard" vierkante meter met een inbouw gatmaat van 68x68 mm. (DIN 72 mm)

Het glas was gebroken en het binnenwerk helemaal rot.

Zit in een acculader. Het probleem is de vrij forse stroom die er direct doorheen moet. Ik heb nog nergens iets kunnen vinden. Crompton schijnt nu TE geworden te zijn. Helaas kan ik het complete typenummer niet meer ontcijferen.
1-ste regel begint met: 274
2-de regel: E24?-023?-G-NW-NW-C7 (waarbij het 2-de nummer 4 of A is)
Andere opdruk RANGE 0/60/120 AMPS AC

Het rare is dat ik nog wel kan ontwarren dat er AC op staat maar de meter zit in de afgaande DC lijn? Dat is wel raar.

Als iemand weet waar ik iets soortgelijks kan kopen of een alternatief?

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Op 24 april 2022 00:11:52 schreef henri62:
Ik ben op zoek naar een paneelmeter van 60A (max 120A), met een DIRECTE aansluiting dus. ....
....Als iemand weet waar ik iets soortgelijks kan kopen of een alternatief?

Wat denkt men hiervan?? Bij Wish.com
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Daar had ik ook al aan zitten denken, maar een analoge schaal is toch wel een stuk handiger denk ik in dit geval.

Plus ik zit nog met het rare AC/DC issue? Zit op de pulserende DC output achter de bruggelijkrichter.

Ondertussen wel gevonden wat het type zou moeten zijn, met verklaring:

code:

E243-023A-G-NW-NW-C7

243 = Series
02 = Short-scale AC
3 = 3 x overload ammeters
A = Ampere
G = DIN
NW = ?? (INPUT OR MOVEMENT RATING)
NW = ??
C7 = 50/60Hz
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
EricP

mét CE

Het eerste wat bij RS boven komt: 312-836.
Mist alleen de '120A'. Heb je die nodig?

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
flash2b

Special Member

De meter hierboven meet indirect met stroom transformator, 60A --> 5A. Weet niet of die van henri62 dat ook doet.

Dit is een AC meter zoals de originele ook is.

[Bericht gewijzigd door flash2b op zondag 24 april 2022 08:34:35 (18%)

Er zit GEEN stroomtrafo tussen, kan ook niet fatsoenlijk werken (op DC gelijkgericht). Volgens mij had ik die ook al gevonden. (De site van TME lag er net even uit trouwens.)

Het symbool links onder geeft het type meter aan. In dit geval een bewegende ijzer kern. Deze kan ook DC aan of pulserend, alleen staat het nergens bij (iedereen zegt alleen AC).

Op 24 april 2022 07:30:05 schreef EricP:
Het eerste wat bij RS boven komt: 312-836.
Mist alleen de '120A'. Heb je die nodig?

Nominaal zeker niet, de acculader kan wel gebruikt worden bij het "starten" van de voertuigen (lader blijft eraan hangen). Daarom denk ik dat die 3x rated is. Ik had die ook gevonden, Hobut D72MIS60A/1-001
De lader zelf heeft een grote plaatgelijkrichter van 125A.

[Bericht gewijzigd door henri62 op zondag 24 april 2022 09:25:34 (39%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Sine

Moderator

Een weekijzer instrument werkt net zo goed op DC.

Maar met dat soort stromen zie je ze niet vaak. Normaalgezien gebruik je dan een shunt en het instrument meet mV's maar heeft een schaal in Amps.

Op 24 april 2022 09:30:09 schreef Sine:
Maar met dat soort stromen zie je ze niet vaak.

Inderdaad, we houden van uitdagingen hier.
Met een shunt kan ook maar dan is de schaalverdeling weer een uitdaging. Ik heb ze hier en daar los gezien dat je deze kunt wisselen maar ook dat is dun gezaaid. Kan hem overzetten van de oude, dat is nog een optie.

Crap: net even willen gaan zoeken op shunts bij farnell, searchengine offline.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
maartenbakker

Golden Member

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op beide gezocht maar niet kunnen vinden. (TME <= 50A max)

Net pas gezien dat de aansluitingen in het huis helemaal gesmolten zijn had ik nog niet op gelet (binnenin helemaal vastgebrand/gesmolten). De wijzer stond op 55A vast. Moeten wel een slechte verbinding geweest zijn.
Conclusie, minder rating is dus niet verstandig.

Zijn kwa schaalverdeling wel mooi gemaakt, die kun je na openen met een klepje er zo uitschuiven.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
bprosman

Golden Member

Weet iemand welke Molex (type) connector dat geweest kan zijn ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Op 24 april 2022 00:11:52 schreef henri62:
Helaas kan ik het complete typenummer niet meer ontcijferen.
1-ste regel begint met: 274
2-de regel: E24?-023?-G-NW-NW-C7 (waarbij het 2-de nummer 4 of A is)
Andere opdruk RANGE 0/60/120 AMPS AC

Dat typenummer komt niet overeen met de getoonde schaal (de '3' in 023 is de overload factor. Bij 60A zou dat * 3 is 180A moeten zijn, maar is 120A...)
Een 60/120A type zou E243-022A moeten zijn...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dat dacht ik eerst ook, dat cijfertje is eigenlijk ook niet bijzonder goed te lezen maar het leek meer op een 3 dan een 2.
De codering NW-NW is de schaal aanduiding / werkelijke rating (Hier dus 1:1). Ik kan nergens vinden bij Crompton etc wat die code precies betekent.

Dit nummer is inderdaad wel te vinden "E243-022A-G-NW-NW-C7" bij Radwel in de UK. Eens verder zoeken.

@bprosman: Lijkt op de spox serie, we hebben die in het verleden ook gebruikt. Zit een rond locking randje aan.
Hierzo: https://www.molex.com/molex/products/family/spox

-edit-

Ik kan ook de E243-022-G-07 (=30/60A) bij TME bestellen. Er een shunt parallel aan zetten met exact dezelfde weerstand (4-punt meting doen) en de schaalverdeling wisselen met het origineel.

[Bericht gewijzigd door henri62 op zondag 24 april 2022 20:49:31 (16%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
fatbeard

Honourable Member

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

@fatbeard: Ik denk niet dat het die serie is, volgens mij is die te "modern". (En te hoekig)

-edit- De genoemde (waarschijnlijk spox) serie was in de 80-jaren erg veel gebruikt.

[Bericht gewijzigd door henri62 op zondag 24 april 2022 13:31:26 (32%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
bprosman

Golden Member

Op 24 april 2022 13:29:45 schreef henri62:
@fatbeard: Ik denk niet dat het die serie is, volgens mij is die te "modern". (En te hoekig)

-edit- De genoemde (waarschijnlijk spox) serie was in de 80-jaren erg veel gebruikt.

Qua aankopen zal ik het toch met de moderne versie moeten doen.
@Fatbeard, Dank.
Las dat het voor CPU en memory boards niet de meest betrouwbare connecter was. Maar weinig keus als je een beetje origineel wil blijven.

[Bericht gewijzigd door bprosman op zondag 24 april 2022 14:41:43 (16%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
bprosman

Golden Member

Ik ben op zoek naar een nieuw snoer voor mijn Weller W60/61 soldeerbout. De 220/230V versie. Ik kan overal snoeren vinden voor de soldeerstations maar niet voor de 220V versie. Mag ook een alternatief zijn, hoeft niet origineel Weller te zijn.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Ik heb er ook 2, is volgens mij geen bijzonder snoer. (Ieder snoer met Schuko steker kun je wel gebruiken...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit topic is gesloten