Op 3 mei 2022 22:28:00 schreef EricN:
[...]

@bprosman
Iedereen?

Ook gij Brutus :

(5) ook geen niet doseerbare was middelen gebruiken, zoals tabs, zakjes, pads,.. Deze zijn altijd overgedoseerd en
marketing nonsens!

Wat betreft dat "overdoseren" , m.i. gebeurt dat meer en sneller door uit de losse pols vloeibaar wasmiddel uit de kan te gieten dan met de tabs, daar kun je als consument verder niet overdoseren.

[Bericht gewijzigd door bprosman op (25%)]

Op 3 mei 2022 22:48:40 schreef bprosman:
[...]
Met het risico dat dit het "Libelle weet raad" topic gaat worden, dat vind donkere kleding niet fijn, je krijgt vlekken in de stof waar de zeeppoeder gezeten heeft.

Je kan een oud washandje hiervoor in gebruik nemen. De poeder daar in.

Tja. Je kan mensen alle info geven die benodigd is voor een goed gebruik maar uiteindelijk zijn hun daden hun verantwoordelijkheid.

Dus beter overgedoseerde lijm gebruiken ipv van mensen verantwoordelijkheid verwachten want dat is toch iets waar ze niet toe in staat zijn?

Tja: idiotie kun je niet genezen. Hoogstens verdoven (met de pods als verdoving?)

Groeten
Brutus

Over soorten wasmiddelen gebruiken worden we het toch niet eens maar die middelen maken de was wel schoon. Feit is wel dat wasmiddelen die in de zeepbak gedeponeerd worden door het ingelaten koude water de kuip instromen en dan hangt er van af in de mate van oplosbaarheid door het koude water. Bij poeder wasmiddel staat de dosering op de verpakking en vloeibaar wasmiddel is de dop vaak de doseerdop. Het komt toch nog te vaak voor dat er een teveel aan wasmiddel wordt gebruikt want hoe raar ook menigeen denkt dat meer wasmiddel toevoegen de was schoner maakt maar dat is niet zo. De pods gevuld met een compleet wasmiddel lossen pas op als het water in de wasmachine op gaat warmen maar ook bij het gebruik van die pods gaat het vaak mis want die pod dient als eerste in de trommel gedaan te worden en daarna de machine met wasgoed te vullen. De pod bovenop het wasgoed leggen maakt dat de oplosbare laag zich met het wasgoed vermengt en dan kan tot een slecht was resultaat leidden maar is aan de gebruiker zelf te wijten.

Met het risico dat dit het "Libelle weet raad" topic gaat worden

Hehe, dat bedacht ik me al de hele tijd. Waar blijft trouwens het (moderators)gezeur dat dit niets met elektronica te zien heeft?

idiotie kun je niet genezen

helaas helaas is dit maar al te waar.

Nee maar zorgt wel voor een eerder afgeschreven electronisch apparaat!!

wij gebruiken meerendeel poeder, machientje draait vanaf 1996, brand en brandschoon!!

Op 4 mei 2022 18:55:02 schreef smd:
Nee maar zorgt wel voor een eerder afgeschreven electronisch apparaat!!

wij gebruiken meerendeel poeder, machientje draait vanaf 1996, brand en brandschoon!!

Helemaal eens. Mag ook is. Haha.

De vraag is dan hoeveel procent vd toestellen gaat stuk door onrechtmatig gebruik! Wat gebruiksadvies is dus nooit weg.

Hier ook nooit last met toestellen des huizes.

@ smd:Zal wel een Miele zijn :-). Van die goeie van vroeger zonder veel+++ na de A, die nog water nemen tot boven de deurrand! Hier als tweede toestel nog een gepensioneerde Friac WA1230E. Zeker 30 jaar, maar kan ouder zijn. Alleen nog gebruikt voor werkkledij en met zijn 1150 n/min niet geschikt voor de droogkast. Meestal poeder en inwendig kraaknet. Front bijna doorgeroest onder de zeepbak :-).

Op 4 mei 2022 20:14:02 schreef EricN:
[...]

Helemaal eens. Mag ook is. Haha.

De vraag is dan hoeveel procent vd toestellen gaat stuk door onrechtmatig gebruik!

Ik denk zomaar minimaal de helft. In ieder geval wat ik meemaak dan.
Overdosering, niet reinigen, niet stabiel opstellen, etc. Gelukkig zijn de machines waar ik voor werk 'Immer besser' en kunnen ook de nieuwe generaties tegen een aardig stootje, neemt niet weg dat ik alsnog geregeld gebruikersfouten sta te repareren.

Opsomming meest gebruikte onderdelen/problemen:
-Manchet stuk
-Balgslang lek(zelf 1 klant gehad waar ik 3 keer in één maand kwam voor een decoupeerzaagblad door de slang)
-Y stuk en pomp verstopt met allerlei zooi variërend van zeepresten tot tandenstokers, pluizen van een ontploft kussen, stro, gras, kinderspeelgoed onderdelen, haarspeldjes.
-Koolborstels vroegtijdig versleten door continu te zware belading en korte programma's. (16.000 uur is mogelijk met één set, pas gezien)
-Zeeplade verstopt door teveel vloeibaar doseren en nooit reinigen
-Lawaai klachten door onstabiele ondergrond(9kg machine op laminaat met isolatiematten) of verkeerd afstellen van de pootjes, handige neef had al gekeken en nee het was écht een mankement aan de machine, kom je aan...pootje los...
-schade na verhuizing
-vanmiddag nog; wasmachine lekt, hele vloer blank! na een half uur testen geen druppel te zien, blijkt de afvoerslang van de droger niet in de afvoer te zitten maar hangt er los naast...

Hoeveel deurrubbers, zeeplades komje zo niet tegen waar de schimmel aan hangt.

Bij miele w1 is het toch wat labieler qua duurzaamheid. Het is het hier vooral zeepbaklekkage aan de zijrand achteraan en twindos zeeplekken. Gore boel. En 1/10 is maar het alu zegeltje. Niet 9/10 zoals ze willen doen uitschijnen. Aan de o-ringen zie je nooit wat. (preventief wel steeds nieuwe). De zeepsensor van 120€ is ondertussen bandwerk. Maar idd nog steeds een degelijk toestel. Hun achillespees is vooral wisselstuk prijzen. Is dat iets wat intern gevoelig ligt?

De wisselstukprijzen? De machines zelf zijn ook erg duur. Wat mij betreft levert Miele niet heel veel waar voor het geld en dat hebben ze dat nooit echt gedaan. Als zo een apparaat 30 jaar meegaat leveren ze IMHO nog maar gemiddelde waar voor het geld. Ik vind die W1 bovendien niet eens makkelijk bedienen. Je zou toch zeggen dat ze na bijna een eeuw consumentenwasmachines te maken ze de bediening nu eindelijk eens op orde hadden?

Op 5 mei 2022 00:02:11 schreef maus0611:
-Y stuk en pomp verstopt met allerlei zooi variërend van zeepresten tot tandenstokers, pluizen van een ontploft kussen, stro, gras, kinderspeelgoed onderdelen, haarspeldjes.

Dat gaat heel makkelijk inderdaad, maar dat kan je als eindgebruiker toch ook wel uit het filter pulken? :? Het is mij ook wel gebeurd dat er iets onvoorzien in de wasmachine eindigt, en als je eens een paar kinderen rond hebt lopen...

-Koolborstels vroegtijdig versleten door continu te zware belading en korte programma's. (16.000 uur is mogelijk met één set, pas gezien)

Die 16.000 uur is wel indrukwekkend, ook voor de rest van de machine. Heeft een kort programma invloed op de slijtage van koolborstels? Mijn onderbuik dacht altijd dat dit kwam door centrifugeren... (Kruimel bedenkt zich dat centrifugeren relatief meer gebeurt als je korte programma's draait.)

En 1/10 is maar het alu zegeltje. Niet 9/10 zoals ze willen doen uitschijnen.

Alu zegeltje? Wat is dat?

Zeepreservoirs hebben een alu zegel. Zoals de melkbussen vroeger.

Miele is heel goedkoop. Als je vgl met andere merken. Allemaal zwaar materiaal. Inox. Gietijzer. Grote lagers... Versus. Beton. Plastiek. Flutbrol. Voor mij technisch een gigantisch kwaliteits en materiaal verschil. Helaas loopt het alsnog mis en dan begint de miserie. Vooral aan de gadgets. De basic toestellen komt weinig aan.

Op 5 mei 2022 06:58:46 schreef EricN:
Bij miele w1 is het toch wat labieler qua duurzaamheid. Het is het hier vooral zeepbaklekkage aan de zijrand achteraan en twindos zeeplekken.

De lekkende zeeplades is al iets wat jaren zo nu en dan voorkomt, ik heb er niet zo vaak een gelukkig. (+- 30 machines in de week zie ik). De nieuwe generatie heeft hier geen last meer van, zit geen waterwissel motor meer in maar een crossflow systeem.

Twindos lekkage valt de laatste tijd ook mee, het lijkt erop dat de flessen iets aangepast zijn. Je ziet idd nooit iets aan de rubbertjes, maar wel soms vuile flessen die gebruikt zijn. Wat precies de oorzaak is weet ik ook nog niet, maar ik vervang na een lekkage altijd de gehele bak, veel minder werk en dus net zo duur.
Die sensor is in NL een heel stuk goedkoper ;)

Op 5 mei 2022 11:03:24 schreef Kruimel:
Alu zegeltje? Wat is dat?

Het zegeltje waarmee een nieuwe Twindos fles dicht geleverd wordt. Klanten halen hem er niet (helemaal) af waardoor stukjes zegel tussen de afdichting komt en de fles gaat lekken.
Het lijkt echter vaker te gebeuren dat de flessen een keer gevallen zijn en er een plastic braampje aan zit, dit blijft achter op het O ringetje en de eerstvolgende fles loopt dan leeg.

Wat betreft de prijzen, ik vind het nog meevallen als ik zie wat een moderne Samsung kost met hun reputatie. Gisteren een Bosch droger in m'n handen gehad die op een Miele wasmachine stond, werd er ook niet echt gelukkiger van. Goedkoopste miele rond de 800 euro, soms goedkoper bij de prijsvechters. Prima apparaat..

De bediening is een ander verhaal.. Vind de machines met zo'n touchscreen wel erg fijn.

Vind de machines met zo'n touchscreen wel erg fijn.

Die doen het bij mij niet :-(. Ik heb een Bosch wasmachine en droger en moet altijd mijn vingers natmaken voor hij reageert :-(

Op 5 mei 2022 11:32:47 schreef bprosman:
[...]
Die doen het bij mij niet :-(. Ik heb een Bosch wasmachine en droger en moet altijd mijn vingers natmaken voor hij reageert :-(

De nieuwe toestellen gaan terug met metaalplaatjes op de print komen. Gedaan met folie. De droogkasten hebben deze reeds al. Goed nieuws dus

Op 5 mei 2022 11:28:41 schreef maus0611:
[...]
De nieuwe generatie heeft hier geen last meer van, zit geen waterwissel motor meer in maar een crossflow systeem.

De crossflow heeft er evengoed last van. Bij de motorgestuurde eerder aan het draaisysteem en de crossflow in de naad tss zeepbakomhulsel onderkant en bovenkant. Wel makkelijk allemaal op te lossen met een streepje siliconen.

altijd de gehele bak, veel minder werk en dus net zo duur.

Heel interessant. Ik had vernomen dat je alleen van de allereerste modellen gans de bak met alles op en aan kon vervangen. Ook bij andere modellen is dit te krijgen? Op de etd zou het schijnt niet terug te vinden zijn.(zelf nog niet gekeken)

Wat betreft de prijzen, ik vind het nog meevallen als ik zie wat een moderne Samsung kost met hun reputatie. Gisteren een Bosch droger in m'n handen gehad die op een Miele wasmachine stond, werd er ook niet echt gelukkiger van. Goedkoopste miele rond de 800 euro, soms goedkoper bij de prijsvechters.

aankoopprijs is idd weinig verschil gezien wat er in zit. Maar door hun lage winstmarges daar gaan ze het in de naverkoop halen. Ik vrees dat ze daar moeten opletten.

Die sensor is in NL een heel stuk goedkoper ;)

Nu wordt het pas echt interessant. Enkel sensor of nog veel meer? Bedoel je aankoopprijs zonder btw? 120eur is de particuliere verkoopprijs. Kunnen wij bij Miele nl bestellen?

Enkele foto's nog uit het dagelijks leven hier gegrepen:

Dat komt inderdaad in de buurt van leven ja ...

Kijk maar uit, straks wilt het nog stemrecht ;)

Die schimmel valt nog mee... Soms lekken ze gewoon langs de deurrand vanwege de vuillaag.

Sensor is hier iets van 85 euro verkoopprijs, ik vervang het geheel altijd met slangenset volgens de norm. Bij elkaar net over de 100€ en 45 minuten arbeid.
De bak 'Houder BG' is een standaard bak bij iedere machine toepasbaar.

Hoe krijg je het zo smerig denk ik dan..? En hoe kun je denken dat je was schoon zou zijn na een wasbeurt in zo'n goor apparaat?

Gewoon het omhulsel dan?

Heb je een vb van Tnr? De WEI775 bv ...

Wel benieuwd of wij aan NL stukken geraken. Heb je daar zicht op?

Foto: die stank gaat er nooit meer uit. 3dagen schrobben en 100 kookwassen....blijft stinken. Vuilhoop, hup. Er zijn grenzen ;-)

Op 5 mei 2022 15:26:27 schreef PE9SMS:
Hoe krijg je het zo smerig denk ik dan..? En hoe kun je denken dat je was schoon zou zijn na een wasbeurt in zo'n goor apparaat?

En nog interessanter wordt het al je hen daarop wijst. Haha. Doen zou ik zeggen. Benieuwd ;-)

Manchetten zijn over het algemeen prima te reinigen, paar keer insmeren met bleek echt heet wassen en brandschoon.. Nu een samsung was/droog combinatie: kruis in 4! stukken, te veel zeep en te lage temperatuur, zelfs koud: want dat staat op de verpakking dat het kan. Lagers stuk, kruis gebroken simmerring zat er scheef in. Dus zei wat er bespaard is, geef je nu dubbeld en dwars uit voor de reparatie!!

neen Onze W134 is al met een druksensor IPV pressostaat,is redelijk zuinig met water maar meer dan een moderne IDD. Truuk zit echt in wasgedrag

De deurrubber is maar 1 symptoom. De rest (waar je niet aan kan) zit ook vol. Tig rubbers gekuist. Helpt met stank bij dergelijk toestel niets. Is maar een klein deel vd vervuiling.

...

[Bericht gewijzigd door fabrice op (98%)]