Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 3

Dit topic is gesloten

bprosman

Golden Member

Hey. vraagje, in ieder geval aan brposman en ricotje: Als je

code:

 https://global.cainiao.com/detail.htm?mailNoList=<hier trackingnr invullen>

bekijkt staat er bij jullie dan ook links "KAAB"? (onder Netherlands).

Yep

En als je daar op klikt en wederom invult :

[Bericht gewijzigd door bprosman op dinsdag 17 mei 2022 10:14:20 (11%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 16 mei 2022 22:31:16 schreef Ricotjuh:
Ik heb op 21 februari ... zoiets meegemaakt?

Ja en je kunt die optie het beste aan je voorbij laten gaan. Die keren dat ik zo coulant was en meewerkte, bleek het achteraf een list te zijn. Niets anders om voorbij het punt te komen dat je helemaal geen claim meer kunt indienen om je geld terug te krijgen (of een waarschuwing als feedback voor anderen kunt afgeven). Na deze extra periode (zonder ontvangst) kun je ze wel mailen, maar blijft het domweg stil aan de andere kant.

Beter is om je geld terug te vragen en aangeven dat je na de terugbetaling meteen een nieuwe bestelling zal plaatsen. Voordeel : de verkoper kan dan 2x een positieve feedback van je ontvangen. Een keer dat ie netjes heeft terugbetaald, de andere voor als de nieuwe bestelling daadwerkelijk wordt ontvangen.

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...
bprosman

Golden Member

Hier ook gevraagd om de protection periode te verlengen. Dat werd meteen gedaan. Toch maar weer eens bij PostNL (klantenservice) aan de deur gerammeld. Standaard verhaal, "wij weten van niets" en beweren zelfs dat de Chinese verzender de tracking meteen op "Arrived in your country" of " Handed over to local delivery" zet, wat ik niet geloof. En toeval of niet , een paar dagen later ligt een van de pakjes ineens in de bus met wel een voor mij heel aparte routing :

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
maartenbakker

Golden Member

PotsNL is niet in z'n eerste leugentje gestikt. Volgende keer mag je gerust zeggen dat ze geen onzin moeten verkopen. Je kunt zelf zien dat iets niet "meteen op arrived" staat.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
bprosman

Golden Member

Op 19 mei 2022 12:05:31 schreef maartenbakker:
PotsNL is niet in z'n eerste leugentje gestikt. Volgende keer mag je gerust zeggen dat ze geen onzin moeten verkopen. Je kunt zelf zien dat iets niet "meteen op arrived" staat.

Klopt maar Chinese pakjes via Litouwen was nieuw voor me.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
flash2b

Special Member

Zelfs in de app liegt :+ post.nl (of hebben ze er geen actieve herinnering aan):

1 minuut ná het ontvangen + sorteren wordt het al weer ontkent dat het ontvangen en verwerkt is.

Denk dat in dit geval de klokjes van de scan apparatuur en de server niet gelijk liepen.

bprosman

Golden Member

Hier een foto verschenen in de app, met het juiste T&T nummer en toch ontkent PostNL dat ze het hebben :-(
Heb maar weer eens geklaagd, de enige keer dat mijn brievenbus-post op tijd is , is als mijn vaste postbode op vakantie is :(.
Niet alleen ik maar de hele straat is het een beetje kotsbeu.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
rob040

Golden Member

@Bram: Probeer je niet te ergeren, want het interesseert PostNL geen ene ruk of jij als klant tevreden bent.
Ik heb hier dezelfde ervaring en klagen is een moeizame en heilloze weg.
Helaas...

mel

Golden Member

ik maar wachten tot de post kwam, ze hadden zowaar een mail gestuurd...Toch maar eens in de brievenbus gaan kijken..Hadden ze het gewoon in de brievenbus gepropt..... :S Samen met een paar brieven, deze waren natuurlijk verkreukeld....

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 17 mei 2022 10:01:20 schreef rew:

Hey. vraagje, in ieder geval aan brposman en ricotje: Als je

code:

 https://global.cainiao.com/detail.htm?mailNoList=<hier trackingnr invullen>

bekijkt staat er bij jullie dan ook links "KAAB"? (onder Netherlands).

Nope, staat alleen Netherlands.
Maar ik ben ook niet ingegaan op het aanbod om zonder tracking opnieuw te laten verzenden. Wacht nog wel een paar dagen af en open dan wel een geschil..

Grmbl!

Aliexpress heeft haar "order details" pagina aangepast: Geen tracking nummer meer. :-(

Je moet op "tracking" clicken en dan kan je hem alsnog zien, maar waar ik vanuit mijn tracking systeem direct naar "order details" op aliexpress kan gaan moet ik nu dus doorclicken (en WEER wachten) om het tracking nummer in mijn systeem in te kunnen voeren.

------------------
Nog een "leuke":

Die 5nogwat is incl BTW, maar omdat het meer dan 150 euro is, wordt de BTW bij invoer geheven, niet door ali vooraf. Maar d'r staat duidelijk onder: "price includdes VAT".

[Bericht gewijzigd door rew op woensdag 25 mei 2022 18:26:55 (24%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik verzin het niet, maar ik heb vandaag weer wat bijzonders met PostNl. Brievenbuspakje naar Duitsland en label laten aanmaken op postfiliaal. Postcode wordt ingevoerd. Vervolgens ook de woonplaats. Computer accepteert de woonplaats niet. Verschillende malen geprobeerd, overslaan lukt ook niet, want het is een verplicht invoerveld. Wordt mij gevraagd door de medewerkster of ik contact kan opnemen met de ontvanger of hij misschien een andere woonplaats kan opgeven, want nu kan het niet verzonden worden.
WTF !! (De klant woont zeker verkeerd, het ligt niet aan het systeem)
Ik begin "voorzichtig" het gevoel te krijgen dat er echt heel erg iets mis is bij PostNL.

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

Op 28 april 2022 17:35:57 schreef Arco:
Alleen UPS gaat eigenlijk altijd wel goed (afkloppen! ;) )

Ik probeer al 3 maanden een bedrag van EUR 40 terug te krijgen omdat door een fout van hun kant een pakketje is teruggezonden naar de afzender (dat ben ik).
Heenweg EUR 20 betaald, voor terugsturen nog eens EUR 20 gefactureerd. Voor de heenweg heb ik na veel emails en telefoontjes een creditnota gekregen - maar ze snappen nog niet dat ik ook het geld terug wil van de retourzending!

UPS heeft mij over nov21-feb22 3x een factuur gestuurd: "EUR 6.19: Kosten opsturen factuur".

Die facturen zijn vorige week ineens alledrie gecrediteerd...

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Grr "the saga continues". Gisteravond nog een chat gehad met een medewerker van PostNL. Alles in het kort : Op het tijdstip dat ik op het postkantoor was, was er misschien een storing. Probeer het morgen weer. En als toevoeging : Wel vreemd, want ik (medewerker) kan het wel online aanmaken, zonder problemen.

Vandaag wederom naar het postfiliaal. Nee, het ging wederom mis op de woonplaats. Boos terug gekeerd naar huis. Omdat het pakketje weg moet, dan maar online proberen. Online gegevens ingevoerd, betaald en..... niets. Ik word na betaling niet doorgelaten naar de webpage om een barcode te ontvangen. Dus heb geen barcode en ben 4.65 EUR kwijt....
Conclusie : in het filiaal kan het niet verzonden worden, en online gaat het ook nog eens mis. Mééééhn, ik heb toch zo mijn buik vol van PostNL.

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...
mel

Golden Member

Ik heb nu al 3 keer meegemaakt dat ik bericht kreeg van Postnl dat mijn pakket de volgende dag bezorgd zou worden.. nee dus. ik zit er nu nog steeds op te wachten, dat is al 3 dagen geleden..Volgende keer wordt het wel DHL..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 31 mei 2022 18:30:09 schreef oxurane:
Ik word na betaling niet doorgelaten naar de webpage om een barcode te ontvangen. Dus heb geen barcode en ben 4.65 EUR kwijt....

Wel even bij de klantenservice je geld terugvragen. Ze storten het dan postnl-snel, binnen 3-4 weken op je rekening terug.

Heb je het mailtje nog wat ze je als orderbevestiging sturen? Daar staat een link in waar je label/barcode nog kan ophalen.

Heb je soms op: "click hier om verder te gaan" geclickt? Dat moet je niet doen: Dan ga je naar de homepage.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
bprosman

Golden Member

Heb gisteren mijn oudste pakketje (Feb 2021) binnen gekregen nadat de foto wel een week in de app had gestaan. Nieuwere pakketjes lijken weer wat sneller te gaan

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

De oudste bij mij is van 12 feb. Daarna 2 van 3 maart.
Ik kreeg eergisteren: "je hebt je pakketje ontvangen, hoe ging het" voor 1 van die zendingen. Dispuut openen... Nee dat kan pas 1 juni. Best, dus vanochtend weer: "nee dat kan pas 1 juni". WTF? Maar nu loopt er een teller: Over 21 uur kan ik een case openen lijkt het. Er staat nu ook dat ik 15 dagen na "confirm receipt" heb om een case te openen. Ik hoop dat dit ook voor "autoconfirm" geldt. Ik dacht dat het in sommige gevallen 2 dagen was (als tracking aangeeft dat het afgeleverd is, maar ik weet niet of dit autoconfirm als anders of hetzelfde gezien wordt).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
flash2b

Special Member

Combined shipping de afgelopen 3 verzamelzakken, telkens <14 dagen binnen. Veel sneller als een paar maanden geleden.

Ik heb weer toegegeven aan de smeekbeden van een Chinees om de missende onderdelen na te sturen. Of de producten ook echt in het zakje zitten weet ik nog niet. Maar ik heb dus nu wel inklaring moeten dokken, terwijl dat al betaald was. Nu maakt de BTW voor mij als bedrijf niets uit, maar die 4 euro postnl-kosten krijg ik dus niet terug.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
flash2b

Special Member

Heb je dat nasturen buitenom AliExpress gedaan?

ik heb dat ook wel eens gedaan, maar dan moest ik eerst een item van 1 cent kopen zodat de zending via Ali kon verlopen en ik geen extra heffing hoefde te betalen.

Ja. Na dit gedoe is dat idd de betere oplossing. Dat had ik me niet bedacht en de verkoper ook niet. Maar nu weten we het.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Komt niet rechtstreeks uit China, maar gekocht via Amazon vanuit een Europese locatie. Heeft er maar 2 dagen over gedaan.
2 DC-DC buck converters met display.
Alleen heeft ééntje een beetje in de knel gezeten tijdens transport. Printplaat iets omgebogen en de elco in elkaar gedrukt. Bovenkant is ook ingedeukt. De ander werkt, maar bij deze ga ik toch eerst de elco vervangen voordat ik deze uitprobeer.
https://www.walagata.com/w/nightwalker/Bekneld_geweest.jpg
Al zitten ze per stuk in kleine noppenenvelopjes, in een grote dunkarton envelop, ze kunnen nog behoorlijk beschadigen bij beknellingen.

Edit:

Even de elco vervangen. Originele was een 470µF 35V, maar heb hem vervangen voor een 220µF 40V. Dit was het enige wat ik had liggen wat minimaal de spanningsindicatie haalde. Het is toch maar de elco aan de ingang waar een zuivere DC van m'n labvoeding op staat. De buck converter werkt nog.
Dit is de geplette elco. Nog even nagemeten. Bleek toch nog zo'n 380-410µF te zijn. Lag er aan welke meter ik gebruikte.
https://www.walagata.com/w/nightwalker/DC-DC_geplette_elco.jpg

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Halo ik weet niet of dit wel de goede plaats om dit te plaatsen ? het betreft aankopen van onderdelen die ik gedaan heb op data 11 Maart 2022 bij Alipay Europe Limited en die ik betaald heb via Alipay en waarvan die ik tot heden toe het materiaal nog niet ontvangen heb , ik heb al alles geprobeerd om dat te regelen maar geen resultaat weet u misschien wat ik kan doen?
Gr
Rapperder hieronder staan en paar screen als bewijs.

Dit topic is gesloten