Stihl TS 700 doorslijper geen onsteking

Op 22 juni 2022 22:29:12 schreef opruiming:

Is dit zonder de bougiekap op de kabel zoals electronono voorstelt?

ik denk dat ie de kabel op iets afstand van de massa moet houden..

en meer algemeen:

zoals ik de startpost van TS lees, en in de aanname dat ie de feiten juist weergeeft:
1. hij sluit op de magneetspoel + kabel + bougiekap een vonkentester aan, en krijgt vonken tegen massa.
2. hij doet een bougie in de bougiekap en doet de test opnieuw: nu geen vonken tegen massa.
m.i. kan het dan enkel liggen in de bougie (interne onderbreking of kortsluiting), uit te sluiten dmv. een werkende bougie (even uit de auto geleend),
of een in de kap geplaatste bougie leidt er toe, dat in de kap zelf een kortsluiting/onderbreking optreedt,
waardoor de spanningspuls niet bij de bougie aankomt.
Check mogelijk met een andere kap.

Als je een nieuwe zuiger kunt plaatsen moet je dit toch kunnen uitvogelen??

electronono

beste opruiming ,
van harte bedankt om de super goede uitleg en bijlage's , ga dit alles eens doornemen en hou je op de hoogte .maar vandaag kan ik niet moet voor een dagopname naar de kliniek , nogmaals dank

We wachten het af en ik wens je sterkte met de dagopname.

Statistics are like a bikini: What they show is suggestive, but what they hide is vital.
Anoniem

Op 23 juni 2022 10:18:02 schreef electronono:
[...]
ik denk dat ie de kabel op iets afstand van de massa moet houden..

Ik ging er van uit dat TS dit weet.

Op 23 juni 2022 10:18:02 schreef electronono:
[...]
2. hij doet een bougie in de bougiekap en doet de test opnieuw: nu geen vonken tegen massa.

Ik vermoed dat hij in het begin de tester tussen kap en bougie geplaatst heeft zonder de bougie uit de cylinder te draaien.

Toegegeven, dit zijn aannames van mijnentwege die misschien fout zijn.

Maar goed, normaal gezien zou de service manual naar een oplossing moeten leiden.

@TS: veel succes in het ziekenhuis.

De slijper zal toch niet onverwacht gestart zijn????

Als je de vonkentester in serie met de bougie zet, dan heb je wel twee vonkbruggen in serie!
Je moet dan wel een zeer hoge ontsteekspanning hebben! Dus testen zoals al eerder is aangegeven, of je zet er een andere bougie in waarvan je zeker bent dat deze werkt bv van de grasmaaier; brommer of als deze niet te lang is van de auto.

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?

@TS eventjes erbij vermelden waarom de cilinder en zuiger werden vervangen .

jerome

Golden Member

Op 23 juni 2022 20:03:04 schreef electronono:
De slijper zal toch niet onverwacht gestart zijn????

De kans is heel klein zonder bougie erin. Daar ts een heilige schrik heeft van een beetje prik van de ontsteking zou ik hem aanraden om een krokodillen snoertje te gebruiken om massa op de B te zetten. Zo hoef je niets aan te raken. Een gesloopte spaarlamp in serie met de B geeft ook een indicatie al dan niet ontsteking. Hier doe ik het met de stroboscooplamp, maar niet iedereen heeft die tool in huis.

Beste Leden ,
met deze laat ik jullie weten dat de werken stil liggen aan de Stihl , daar ik naar de kliniek moest voor een dag opname en ben moeten blijven, ben nu thuis en moet nu nog verder herstellen ,alvast dank voor de tips en tot later eventueel ,groetjes pat

UPDATE van werken
beste leden ,
probleem is opgelost , heb van alles geprobeerd en vervangen, tot het vliegwiel nog het enige was dat niet vervangen was, dus één besteld in de hoop van .
en ja het nieuwe vliegwiel gemonteerd en direct vonken ,
maar heb nu vonken maar wil nog niet starten , het is nu dat .
maar kom we zullen er ook wel uitkomen zeker .
alvast dank voor het meedenken en de reactie's
groetjes
pat

Klopt het vliegwiel wel met de oude ofwel ontstekingstijdstip hetzelfde.?

Zit de magneet op dezelfde plek of vliegwiel op de goede positie?

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!