AEG oko lavamat 74728 carat zeepla tandwiel potmeter

De Miele Meteoor V8500 / W832 die dienst deed, maakte toch soms lawaai en ik besloot de twee was machines te wisselen. Om de Miele van binnen te kunnen bekijken zonder in de badkamer in de weg te staan.

Maar In de badkamer aangesloten gaf de AEG Lavamat met een dekbed in de trommel een error met knipperlichten., zonder code, en toen hielp draaien aan de programma knop nog. En daarna weigerde de machine, en bleef steken bij de watertoevoer, die niet begon. Na weer de zeepbak te hebben bekeken en gedemonteerd, zag ik dat de tandwielen haperden. De AEG kan dus de badkamer weer uit. en heeft weer een zeepbak probleem. Tandwiel wat door t printplaatje de potmeter aan de andere kant bestuurt, zit los of wiebelt, waardoor de andere tandwielen niet correct worden aangedreven. Enfin. Later weer met rust verder bekijken.

Bij de Miele De dempers vervangen. Bij Fiyo Bosch demper set 120N passend voor de Miele voor 14.99 !! 20 nog wat met verzending. en geleverd de volgende dag. Voor meer machines een kwalitatief goed alternatief. Deze Miele bleek niet zoals veel gehoord makkelijk bij t wisselen van de dempers. Waterpomp moest eruit en ik kon soms niet zien wat ik deed. Maar met wat schaafwonden op scherpe stukjes metaal bij kracht zetten op de ratel en huid open gehaald toch vrij snel gelukt. Dempers bleken nog wel weerstand te hebben maar niet soepel te bewegen waardoor bij toeren schokbewegingen ontstaan. Althans dat is nu mijn hypothese. Met m nog testen. Maar er waren schroeven in de bovenplaat gedraaid. en spaanplaat was gescheurd en opgezet op paar plaatsen dus weggehakt wat was opgezet en met polyester vulmiddel gevuld en afgelakt. Open spaanplaat in de natte groep, das geen fijn idee.

AEG oko Lavamat Zeepbak ellende is dus niet blijvend opgelost.... Helaas.

Modelnr van de AEG is 91400143300 En daarmee kom ik op de AEG.NL site de zeep bak tegen oftewel de 5 voudige waterverdeler. onderdeel nummer 899645308306 Compleet voor 81.20 Geen verzendkosten boven de 50 euro. naja. Voor later.

[Bericht gewijzigd door R1476 op vrijdag 5 augustus 2022 19:05:19 (16%)

Mijn AEG is ondertussen ook al meer dan tien jaar, ook met zo een zeepbak ding.

Als die stuk gaat koop ik een nieuwe wasmachine, na tien jaar heeft ze haar dienst wel gedaan. Ik doe geen nieuwe stukken in zo een oud ding. Later gaat dan weer iets anders kapot en blijf je kosten maken.

Maar voorlopig werkt ze nog 100 percent ok. Duimen maar en om de maand draai ik een kookwasje, tegen schimmel en zeepafzetting, reukjes met enkele blokjes voor vaatwasmachine.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Heb nog wel EEA aan onderdeeltjes er voor..

Je bedoelt: 8996454308306 en wel beter koop te vinden op het net. Europarts bv.

Edit: ik verwijs naar TS. Zijn bestel nr is fout. En onderdeel te duur.

[Bericht gewijzigd door EricN op zaterdag 6 augustus 2022 22:58:06 (32%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

ik bedoel tandwieltjes etc, geen hele zeepbak deksel, is machine niet meer waard...

Op 5 augustus 2022 22:36:43 schreef smd:
Heb nog wel EEA aan onderdeeltjes er voor..

de machine heft even gedraaid en stote toen weer. Dat tandwiel met die wartel zal toch gaar zijn alle andere tandwielen waren nog goed, heb jij dat tandwiel toevallig ?

stuur maar een mailtje met foto, dan kijk ik voor je..

Op 8 april 2023 18:26:30 schreef smd:
stuur maar een mailtje met foto, dan kijk ik voor je..

Het is het volgende model Modelnr van de AEG is 91400143300 En daarmee kom ik op de AEG.NL site de zeep bak tegen oftewel de 5 voudige waterverdeler. onderdeel nummer 899645308306 Compleet voor 81.20 Geen verzendkosten boven de 50 euro. naja. Voor later.

Dat tandwiel heeft een wartel aan de andere zijde, maar dat zit niet meer vast, , Alle andere tandwielen waren nog gaaf... Heb je genoeg aan die info ? want er waren ook nog meer versies van die zeep lade...

[Bericht gewijzigd door R1476 op donderdag 13 april 2023 14:52:55 (20%)

Dit rode of oranje tandwiel zoek je? Is idd een tand afgebroken lijkt wel.. belangrijk is dat de as er onder niet getordeerd is..

Ik denk dat ik die wel heb..

as denk ik los, en geen aadrijving meer... as wellicht toch ook getordeerd... is dat stkje titaal te vervangen ? of heb je daarvoor de dinetjes ? Testdraaien was perfect, ff in plaats van de miele om daarvan de stootdempers te vervangen, en toen weigerde de oko dienst... nja de miele snel de dempers vervangen, en miele stond ekend om makkelijk toegankelijk en easy vervangen. Nou niet dus, in onmogelijke hoeken zonder zicht prutsen, om de nieuwee veren erin te wurmen. Maar ok, met wat gevoel en een pauze om te kalmeren toh gelukt. En niou ja beter dan een moderne samsung die ooit eens helemaal uit elkaar lag om een verrot kruis te constateren... ;-) Niet te vervangen of veels te duur onderdeel, dus dat ding hoefde gelukkig niet weer in elkaar. Die mat heeft tweede hands een miele gekocht, en half verlamd, kwamen de mannen van de shop m naar een hoog boven tillen... dus dat kwam ook mooi uit. En voor 275, was hij dus wer t manetje.. ;-) Maar wel eerst die wamachine uit elkaar om t euvel te vinden. Wist ik al wel omdat die trommel er scheef in hing, maar ach slopen is soms ook wel leuk... hahaha

Op 13 april 2023 17:22:57 schreef smd:
Dit rode of oranje tandwiel zoek je? Is idd een tand afgebroken lijkt wel.. belangrijk is dat de as er onder niet getordeerd is..

Ik denk dat ik die wel heb..

Vrees dus dat die as wel getordeerd is... Dacht dat dat oranje tandwiel en wat er aan de andere kant zit 1 onderdeel was, want voorheen was dat niet te demonteren . Maar Die as/ tandwiel verbinding is verloren./ Geen overbrenging meer en dus geen programma... Heb je dat gedeelte wellicht ? Die lavamat staat nu stof te happen... ;-)

asje moet ik nog zoeken, maar bovenstaand tandwiel met drijfwerk heb ik nog wel.

Op 2 mei 2023 22:35:52 schreef smd:
asje moet ik nog zoeken, maar bovenstaand tandwiel met drijfwerk heb ik nog wel.

Als je wil kan je via email de rest afronden ?

Op 3 mei 2023 18:45:56 schreef smd:
Stuur maar een mail hoor..

Mailtje gestuurd, naar adres hier bekend.

Op 8 mei 2023 09:36:47 schreef smd:
(nog) niets ontvangen...

rjndebruyn@yahoo.com ?

Gebruik anders mijn mail adres ? leeuwerixxx@hotmai.com

[Bericht gewijzigd door R1476 op dinsdag 9 mei 2023 14:34:37 (18%)

Op 5 augustus 2022 19:03:12 schreef R1476:
Modelnr van de AEG is 91400143300 En daarmee kom ik op de AEG.NL site de zeep bak tegen oftewel de 5 voudige waterverdeler. onderdeel nummer 899645308306 Compleet voor 81.20 Geen verzendkosten boven de 50 euro. naja. Voor later.

Dempers zijn vervangen en voor de rest draait ie als een zonnetje... zeepbak vervangen of fixen en klaar is kees. Wie heeft er interesse ? Staat in Amsterdam oost begane grond, reeds op een hondje....