Dus vandaag de achterkant verwijderd, de rubber manchet losgemaakt, het deurslot losgemaakt en de voorkant eraf gehaald. En toen zag ik de piepkleine veertjes schitteren toen het zonlicht erop scheen... Niet dus. Wel even gekeken. Maar geen spoor van te bekennen.
Ik heb draadjes aan het printplaatje gesoldeerd en die door de buisjes gevoerd waar voorheen de veertjes zaten. Daarna met motortje los de draadjes zo kort mogelijk afgeknipt zodat ik ze aan het motortje kon solderen zonder het plastic van de vorm waarin het allemaal zit weg te smelten. En als die los moet is er wat speling om het plaatje op te kunnen tillen.

Tandwieltje met lopers op de goede plek op t printje, vasthouden en omgekeerd beide monteren.
Zeepbak met azijn schoon gemaakt waardoor alle smurrie en kalk aanslag verdween.
Stekkertje waar lipje van was afgebroken gespalkt...
En de wasmachine op het kortste programma gezet, zonder centrifugeren. Hij staat namelijk op een hondje. Past zo net in de boilerkast. hehehe....
En prik erop en ik hoor de tandwielen draaien. Kraan open en even later hoor ik het water stromen. Als t niet waar is. De wasmachine draait ! ;-0)

Zonder deksel zag ik dat de machine soms wat meer naar links schud. Ik zag dat een set dempers 11 of 13 nog wat zijn in Duitsland. 1 veer is ongeveer even duur. Misschien 1 veer en de dempers vervangen. Dan is de machine zo ongeveer "gereviseerd" Alleen had ik met veren vervangen geen succes bij mijn enige poging daartoe. Bij een Siemens - langsgebracht en aangesloten voor 100 euri en een slordige 15 jaar gedraaid tot het kabaal met gesloten deuren aan de andere kant van het huis was te horen en snaar, dempers al eens had vervangen. Daarvoor kwam de AEG in de plaats. Voor 30 euro en 20 voor t bezorgen tot op zijn plaats in huis. ;-0)
[Bericht gewijzigd door
R1476
op 6 juni 2022 14:04:03
(21%)