Miele stofzuiger Complete C3 stopt plotseling

Prima, nou zet je hem op 200, hij staat nu op 200K geloof ik, en dat meet je aan de onderkant van het zilveren onderdeeltje de 2 puntjes de ene met de rode draad en de andere met de zwarte. Wat lees je op de meter?

ik heb het zilveren element gemeten aan de print zijde waar de soldering zit en hij geeft op de stand 200K = 0

Met de multimeter op 200k geeft hij een meting van 0

Nu op 200 ohm gezet en geeft hij ook 0 op de meter.

Dan is de motorbeveiliger heel. Kan je ook de thyristor, dat is dat andere onderdeel doormeten? Dat moet je de meter op 2K zetten. Omdat je 3 pootjes hebt en 2 kleuren draden kom je volgens mij tot 6 meetresultaten.

Ik heb de meter op 200k staan en gemeten en ik meet weer 0
beide polen gekeerd om de juiste te hebben geven twee metingen= 0

Zie plaatjes

[Bericht gewijzigd door Andre456 op vrijdag 14 oktober 2022 14:01:06 (31%)

Dan zou deze thyristor kapot kunnen zijn. Je kan ook even vanaf de middenpoot en de rechterpoot kunnen meten, er moet een 73 ohm in zitten. Als alle 3 de poten nul naar mekaar meten is hij zeker stuk, maar dan zou de motor voluit moeten brullen. Je hebt trouwens een meting gedaan, je moet de rode draad op alle 3 de poten houden en dan de zwarte draden laten wisselen en hier de resultaten weergeven.

Ook kan je gezien de lage kosten gewoon de thyristor kunnen kopen, in dit artikel lees je waar de mensen deze kochten. Dan heb je het perfecte vergelijkingsmateriaal.

Het oprolsnoer heb ik ook doorgemeten en alles goed, het snoer uitgetrokken en nog een keer gemeten ook goed beide keren piep signaal.

ik heb gedaan wat je schreef op 200K de meter zetten en dan het zwarte onderdeel doorgemeten en met wisselende draad posities meet ik telkens 0
ook als ik de rode draad van de multimeter op alle drie de polen hou en zwart laat wisselen blijft het nu krijg geen meting van 73 ohm zoals jij zei.

heb even met blauw dunne nummers erbij gezet maar op elke meting geeft hij 0

Ik heb even een video gemaakt kan je zien wat en hoe ik meet.
De multimeter staat op 200K

https://www.veed.io/view/389a4fc4-bd18-40b8-94b8-c0a4e319607c/showcase…

Had even op youtube opgezocht hoe ik een thyristor kan doormeten en dit weer op video gezet en kreeg weer op alles 0

multimeter staat op 200K

https://www.veed.io/view/d83f24ce-8c83-4911-9ee8-f62e902fd070/showcase…

Ik vroeg je de meter op 2K te zetten, dat schijnt de diode stand te zijn volgens deze meter.

Op 14 oktober 2022 14:49:52 schreef Nikolai Tesla:
Ik vroeg je de meter op 2K te zetten, dat schijnt de diode stand te zijn volgens deze meter.

sorry foutje ga opnieuw doen

Deze meting heeft geen zin, je moet de 3 pootjes meten onderling en niet de heatsink, dat gedeelte bovenop. Prima filmpje verder, ga zo door.

Heb de Multimeter op 2K staan en dan meet ik niks zoals je ziet in het filmpje

https://www.veed.io/view/46bab5f5-4673-4858-ac86-f0b6d95796ae/showcase…

had dit filmpje gekeken en deze man krijgt wel een meting maar bij mij blijft hij op 1. staan en doet niks.

https://www.youtube.com/watch?v=VzywtlHry4g

[Bericht gewijzigd door Andre456 op vrijdag 14 oktober 2022 14:57:37 (32%)

Nu nog even met de rode draad op de middenpoot en de zwarte draad wisselen met de 2 pootjes, en dat filmen. Je bent prima bezig!

Als er ook 1 blijft staan, dan een nieuwe thyristor bestellen zoals in deze draad genoemd. Je hebt dan nog litze noadig 9ook wel solder wick) , maar misschien stuurt iemand een stukje op of kan je het afhalen. Een rolletje kopen kan ook. Dan nog nieuwe thyristor er in en dan kijken we verder.

Heb rood op de middelste pool gezet en dan met de zwarte op de linker en de rechter gedaan maar de 1. blijft staan geen meting

Tijd om een nieuwe thyristor te kopen cq bestellen.

Op 14 oktober 2022 15:08:38 schreef Nikolai Tesla:
Tijd om een nieuwe thyristor te kopen cq bestellen.

Dat is het zwarte onderdeel wat we net doorgemeten hebben, zat even te googlen en solder wick is om je soldering over te zetten naar dat wick en zo je Thyristor los te kunnen halen ??

Waar kan ik die Thyristor bestellen ???
wat zijn betrouwbare websites??

[Bericht gewijzigd door Andre456 op vrijdag 14 oktober 2022 15:11:07 (10%)

Heel goed. Pas op met AliExpress solder wick: daar zit soms geen vloeimiddel in. Andre, lees de hele draad en je vindt de adresjes. Soms heeft een grote stad nog een elektronica winkel.

Wat is de juiste code die hierop hoort te staan ik heb geen idee wat ik moet bestellen, erin zetten is geen probleem.

Op 14 oktober 2022 15:15:07 schreef Nikolai Tesla:
Ik gaf he het antwoord.

ja ik zag het maar ik moet toch een bepaald type hebben ??
en ik kan niet goed zien op mijn Thyristor welke het is??

Op 8 september 2022 16:05:28 schreef Driekske55:
@El-Vino

Je kunt het proberen bij de leverancier.

Sensata Technologies Holland B.V. Jan Tinbergenstraat 80,
7559 SP Hengelo (O) The Netherlands

+31 74 3578155 / www.sensata.com

deze geprobeerd te bellen maar krijg geen gehoor hier op meerdere keren gebeld