Miele stofzuiger Complete C3 stopt plotseling

Is dit het model stond aangegeven in het eerste antwoord van deze topic.

Triac: BTB16-600BW

?????

Nee dat is voor de motorbeveiliger! Jij hebt een BT 816 nogwat nodig! Lees even wat beter.

BT816-600BW

Misschien dit.

ik belde net een plaatselijke Miele dealer en die was erg kort en chagrijnig
dat ik er naar vroeg en hij zei ja je kan alleen een nieuwe print bestellen stuur maar een mail en dan kijk ik wel niet erg aardige man. Maar goed misschien iemand hier die een goed adres weet in Noord Holland

BTB16-600BW

Dat is volgens de lectronica dealer hier in de buurt die het opzocht de juiste die ik moet hebben en kosten zijn 4.50 euro en stukje wick had hij wel liggen voor mij

Doe maar zaken met die elektronica winkel. Goed bezig!

Op 14 oktober 2022 15:31:05 schreef Andre456:
BT816-600BW

Misschien dit.

ik belde net een plaatselijke Miele dealer en die was erg kort en chagrijnig
dat ik er naar vroeg en hij zei ja je kan alleen een nieuwe print bestellen stuur maar een mail en dan kijk ik wel niet erg aardige man. Maar goed misschien iemand hier die een goed adres weet in Noord Holland

Wat wij doen is herstellen op componenten niveau. Dat is erg mooi, maar niet helemaal des Miele's. Jij bent een ramp voor een Miele dealer, maar niet voor je eigen portemonnee.

Ja die indruk kreeg ik ook al nadat het telefonisch gesprek met de Miele dealer bij ons in de buurt neerlegde.
Ja ik ben iemand die altijd op zoek gaat naar een oplossing en electronica is niet mijn beste kant dus ben heel erg blij met jullie hulp, zo kom ik weer verder en volgende week belt de electronica winkel mij als hij binnen is.

Ja als je mij vraagt over metaalbewerking dan kan ik alles zelf en cnc en laser ook maar helaas electronica is mijn zwakke kant.

Andre, ik lees iets over metaalbewerking, ik wil ooit iets terug lassen, zou je mij kunnen mailen? Mijn email staat in mijn profiel.

Op 14 oktober 2022 19:18:11 schreef Nikolai Tesla:
Andre, ik lees iets over metaalbewerking, ik wil ooit iets terug lassen, zou je mij kunnen mailen? Mijn email staat in mijn profiel.

Ik werk nu niet meer in de metaalbewerking heb er altijd in gewerkt.
P.s je email adres is niet aanwezig in je profiel.
Afgeschermd.

Voldaan.

[Bericht gewijzigd door Nikolai Tesla op zaterdag 15 oktober 2022 12:13:00 (74%)

maartenbakker

Golden Member

BT816 bestaat volgens mij niet? Is het niet gewoon regeling+softstart via de triac en dan de clixon ernaast voor de beveiliging? Die was gezien de meting nog goed. Ik denk dat de defecte triac gewoon een BTB16-xxxx is waarbij xxxx wel overeen moet komen.

Edit: op je foto staat BTB16-600BW. Een triac dus, thyristor is letterlijk half goed ;)

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 15 oktober 2022 14:40:05 (25%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Klopt helemaal wat je zegt. Edoch Google herstelt de fout gelukkig. Je komt bij een BTB16...uit.

Inderdaad het is de BTB16-600BW
Die heb ik besteld en is volgende week binnen.

De nieuwe BTB16-600Bw zit erin gesoldeerd heb het solderen even door de verkoper laten doen koste totaal 12 euro.
De stofzuiger werkt weer alleen de max led blijft knipperen maar stofzuiger staat op maximaal en zuigt weer zoals hij normaal deed.
Ik stoor me niet aan het lampje de motor verminder functie doet het niet maar dat maakt mij ook niet uit want die gebruikte we nooit.
Dus ik ben voorlopig voor 12 euro en een heleboel hulp van jullie hartstikke blij dat hij het weer doet.

Bedankt allemaal

Klinkt alsof je bij Muco bent geweest ;) als je weet wat er vervangen moet worden én je hebt het onderdeel ter plekke mee of hij verkoopt het maar je hebt zelf de gereedschappen niet om te solderen, dan kun je dat daar laten doen voor een geringe vergoeding per soldeerverbinding ;)

Mooi om te lezen dat 'ie het weer doet!

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Weer eentje gered van de stort..

Nvt

[Bericht gewijzigd door Driekske55 op maandag 27 maart 2023 15:39:46 (99%)

En dus ga jij ze ook weer een keer vermelden? :)

Als Sensata meeleest, ik wil ze dan toch verzoeken om ervoor te zorgen dat hun prima onderdelen voor particulieren bereikbaar zijn. In deze tijd waar duurzaamheid, zuinig gebruik van grondstoffen en een circulaire economie enorm in de belangstelling staan, mag het toch niet zo zijn dat een Miele stofzuiger (economisch) onrepareerbaar wordt doordat Sensata onderdelen niet te koop zijn. Ik wil met liefde hun onderdelen kopen, ik weet alleen niet waar. Denk aan the right to repair!

@Nikolai Tesla

Bedankt voor je positieve reactie.
Ben het met je eens over duurzaamheid en circulaire economie.

Het is ook niet dat de naam op dit forum staat, want ik
heb ze uiteindelijk ook via een internet zoektocht gevonden, maar
misschien hebben ze andere moverende redenen, maar dat hoor ik nog.

Beste Lezer, Ook ik heb een Miele C3 stofzuiger waarbij de Sensata 3mp31702 defect is. Is er al bekend waar dit onderdeel te koop is?
M .vr.gr Bert

Ik zou bellen met Sensata. Als zij hem niet kunnen leveren, kan je vragen welke distributeur dat wel doet. Hou ons op de hoogte.