Het "wat is / doet dit onderdeel" topic Deel 10

Dit topic is gesloten

Thevel

Golden Member

maar na een uur zoeken is dat nog steeds een raadsel.

Misschien een bistabiel relais met 1 of 2 spoelen?

Arco

Special Member

Pinout ' 50 ' is geen standaard Meder pin-out (51 wel), dus waarschijnlijk een relais met custom pin-out... (dat wordt meten... :) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Hubie

Special Member

Klopt Arco,ik heb mij inmiddels het schompus gezocht naar pin-out 50 en kwam dan pin-out 51 regelmatig tegen.

Edit\Dat gaat idd meten worden,maar nu even niet ;-)
Ze gaan nu in een lade gemerkt "vooralsnog onbegrepen stukken en onderdelen" ;-)

[Bericht gewijzigd door Hubie op zondag 16 oktober 2022 19:12:05 (40%)

Ik zou even meten welke aansluitingen de spoel heeft.
Daarna kan je met eerst een lage spanning kijken of hij schakelt en dan meten wat de andere aansluitingen doen.

Arco

Special Member

De spanning (24v) is wel duidelijk, dat staat erop...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Hubie

Special Member

@retiredat55:Ja,precies.Maar eerst de boel aan kant in het hobbyhok.Het ziet er nu uit alsof er zojuist een fragmentatiebom afgegaan is. ;-)
@Arco,ik zie nu pas op de foto dat de meeste relais een 20L nummer/pin-out hebben. Schiet ook niet op,is ook geen standaard Meder.

[Bericht gewijzigd door Hubie op maandag 17 oktober 2022 02:58:23 (11%)

In de rommeldoos een hermetisch dicht gesoldeerd relais van Zettler gevonden.
Ik stond op het punt hem in de afvalbak te gooien maar zag er SIG. CORPS op staan. oorlogsspul?
Weet iemand hier wat van? kan ik daar nog iemand blij mee maken?

Een onuitgesproken verwachting leidt tot een teleurstelling

Uit het Amerikaanse leger. Signal Corps.
Op pagina 156 van deze PDF (148 staat onderaan de pagina zelf) staat dit relais beschreven. O1, O-3

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
Hubie

Special Member

Dit soort relais zijn meestal met gas gevuld.Ik ken ze uit Racal RTTY spul.Dat relais stond foutloos tot 300 Baud op en neer te klapperen.

Hubie

Special Member

Mijn tester zegt dat dit een fet is maar bssx495?

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Tidak Ada

Golden Member

Wie weet wat dit onderdeel is:

Het staat in een grote kolencentrale, die nu museum is.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hubie

Special Member

Ik denk een heeeele grote weerstand.(Het formaat,uiteraard)

[Bericht gewijzigd door Hubie op dinsdag 18 oktober 2022 22:38:40 (24%)

fatbeard

Honourable Member

...met een heeeeele lage waarde...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
maartenbakker

Golden Member

X4 kan eventueel april 1989 zijn, als het een codering volgens IEC62 is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Bijna goed!
Het is een reostaat. De weerstand elememten, zichtbaar als meanders zijn gemaakt van gietijzer.
Het geval diende om de pompen voor koelwater en en het ontziltingssysteem van het turbine water te regelen.
De centrale maakt nu deel uit van ‘maat’ (museum for art, architecture and technology) in Lissabon aan de monding van de Taag. Het is een must als je ooit in de buurt komt.

Dit is de centrale, het technologie deel van het museum.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hubie

Special Member

@maartenbakker,Ik zie prijzen van $9,99 op ebay maar dat is,denk ik, wishful thinking van de verkoper ;-)

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_nkw=BSS+95&_sacat=0&_pgn=1

Ik kwam dit kabeltje bij opruimen tegen. USB mini naar USB mini.
Voor welk apparaat of doel zou dit nu in hemelsnaam voor geweest zijn?
Of is dit een gevalletje van rare jongens die Chinezen :+

Er zijn her en der wat dingen die "de verkeerde USB stekker" gemonteerd hebben gekregen. Vaak chinese spullen inderdaad. Kennelijk hebben we het dan over een "HOST" apparaat wat toch een "DEVICE" stekker heeft.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik snap het ook niet waarom men zo met stekkers en pluggen aan het prullen is in standaarden en nu na ruim 30 jaar nog steeds geen inzicht is om een gelijke plug te maken.
IBM had het in de jaren 80 al voor elkaar met token ring: daar heb je geen female/male deel: De plug is volledig symmetrisch en passen zo in elkaar, briljant.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Arco

Special Member

Chinezen kijken niet erg naar het juiste gebruik van pluggen...
Ik heb een apparaat gehad met een serieele poort, uitgevoerd via een mini-USB connector...

Hoofdzaak is een goedkope connector voor ze... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bjokal

Golden Member

ik had hem al eens eerder gepost, maar dit is wel het ultieme verkeerde gebruik van USB:

Aan de contra zat weer een stuk kabel met aan de ene kant USB, en aan de andere kant een standaard ronde DC connector. Waarom die USB koppeling er tussen zat, geen idee 8)7

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"
Hubie

Special Member

Gevonden tussen de neg.span.stab. D313,geen flauw idee wat het is.

Inmiddels gevonden = huis,tuin en keukentor.

Dit topic is gesloten