maar na een uur zoeken is dat nog steeds een raadsel.
Misschien een bistabiel relais met 1 of 2 spoelen?
Dit topic is gesloten
Golden Member
maar na een uur zoeken is dat nog steeds een raadsel.
Misschien een bistabiel relais met 1 of 2 spoelen?
Special Member
Pinout ' 50 ' is geen standaard Meder pin-out (51 wel), dus waarschijnlijk een relais met custom pin-out... (dat wordt meten... )
Golden Member
Klopt Arco,ik heb mij inmiddels het schompus gezocht naar pin-out 50 en kwam dan pin-out 51 regelmatig tegen.
Edit\Dat gaat idd meten worden,maar nu even niet
Ze gaan nu in een lade gemerkt "vooralsnog onbegrepen stukken en onderdelen"
[Bericht gewijzigd door Hubie op zondag 16 oktober 2022 19:12:05 (40%)
Ik zou even meten welke aansluitingen de spoel heeft.
Daarna kan je met eerst een lage spanning kijken of hij schakelt en dan meten wat de andere aansluitingen doen.
Special Member
De spanning (24v) is wel duidelijk, dat staat erop...
Golden Member
@retiredat55:Ja,precies.Maar eerst de boel aan kant in het hobbyhok.Het ziet er nu uit alsof er zojuist een fragmentatiebom afgegaan is.
@Arco,ik zie nu pas op de foto dat de meeste relais een 20L nummer/pin-out hebben. Schiet ook niet op,is ook geen standaard Meder.
[Bericht gewijzigd door Hubie op maandag 17 oktober 2022 02:58:23 (11%)
Uit het Amerikaanse leger. Signal Corps.
Op pagina 156 van deze PDF (148 staat onderaan de pagina zelf) staat dit relais beschreven. O1, O-3
Golden Member
Dit soort relais zijn meestal met gas gevuld.Ik ken ze uit Racal RTTY spul.Dat relais stond foutloos tot 300 Baud op en neer te klapperen.
Golden Member
Special Member
BSS95? (x4 hoort er zo te zien niet bij): https://www.datasheets360.com/pdf/-5795802990609794403
Moderator
BSS95, Batch x4
Golden Member
Aaah,op die fiets.Thankx
Golden Member
Ik denk een heeeele grote weerstand.(Het formaat,uiteraard)
[Bericht gewijzigd door Hubie op dinsdag 18 oktober 2022 22:38:40 (24%)
Honourable Member
...met een heeeeele lage waarde...
Golden Member
X4 kan eventueel april 1989 zijn, als het een codering volgens IEC62 is.
Bijna goed!
Het is een reostaat. De weerstand elememten, zichtbaar als meanders zijn gemaakt van gietijzer.
Het geval diende om de pompen voor koelwater en en het ontziltingssysteem van het turbine water te regelen.
De centrale maakt nu deel uit van ‘maat’ (museum for art, architecture and technology) in Lissabon aan de monding van de Taag. Het is een must als je ooit in de buurt komt.
Dit is de centrale, het technologie deel van het museum.
Golden Member
@maartenbakker,Ik zie prijzen van $9,99 op ebay maar dat is,denk ik, wishful thinking van de verkoper
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_nkw=BSS+95&_sacat=0&_pgn=1
Ik kwam dit kabeltje bij opruimen tegen. USB mini naar USB mini.
Voor welk apparaat of doel zou dit nu in hemelsnaam voor geweest zijn?
Of is dit een gevalletje van rare jongens die Chinezen
Er zijn her en der wat dingen die "de verkeerde USB stekker" gemonteerd hebben gekregen. Vaak chinese spullen inderdaad. Kennelijk hebben we het dan over een "HOST" apparaat wat toch een "DEVICE" stekker heeft.
Ik snap het ook niet waarom men zo met stekkers en pluggen aan het prullen is in standaarden en nu na ruim 30 jaar nog steeds geen inzicht is om een gelijke plug te maken.
IBM had het in de jaren 80 al voor elkaar met token ring: daar heb je geen female/male deel: De plug is volledig symmetrisch en passen zo in elkaar, briljant.
Special Member
Chinezen kijken niet erg naar het juiste gebruik van pluggen...
Ik heb een apparaat gehad met een serieele poort, uitgevoerd via een mini-USB connector...
Hoofdzaak is een goedkope connector voor ze...
Golden Member
Gevonden tussen de neg.span.stab. D313,geen flauw idee wat het is.
Inmiddels gevonden = huis,tuin en keukentor.
Dit topic is gesloten