Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 3

Dit topic is gesloten

Pff ze gaan het weer opsturen. Zou de derde poging zijn.

Zorg dat je (liefst vantevoren) duidelijk maakt dat je ALTIJD een tracking nummer wil hebben bij het opnieuw versturen.

Er is ook mogelijk een probleempje met de BTW denk ik. Het verzendlabel wat ze van Aliexpress krijgen bij de verkoop, dat heeft de juiste "stuff" op de buitenkant dat postnl weet dat Ali al de BTW heeft ge-ind. Als ze zomaar een nieuw pakje sturen, dan zouden er beschermingen moeten zijn dat dit niet zomaar met dezelfde "BTW is al betaald" code kan. Want zo makkelijk laten de europese belastingdiensten zich niet foppen. (dan zou je 100 pakjes met dezelfde "BTW is al betaald" code kunnen versturen).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
rob040

Golden Member

Op 12 oktober 2022 21:29:36 schreef rew:
Zorg dat je (liefst vantevoren) duidelijk maakt dat je ALTIJD een tracking nummer wil hebben bij het opnieuw versturen.

Dat is leuk, maar dat doen ze niet altijd. Zie een deel van mijn communicatie met een eBay handelaar (onderste is de oudste):

Seller: Hello, You chose economic shipping way. We can only resend it via regular airmail, do you accept us to resend it?

Me: Okay, if you resend with new track&trace.

Seller: Pls don't flie claim to us. Can you accept us to resend your order?

Dit terwijl het de eerste keer wel met T&T gestuurd was.

Op 4 oktober 2022 12:47:00 schreef Arco:
Dat de levertijden bijna nergens kloppen is wel waar. Bij diverse leveranciers staat van ic's de levertijd op 52 weken.

Mediamarkt lost het anders op, die annuleren gewoon je laptop bestelling :( Maar geld (~525€) ben ik wel nog een week kwijt, dus is hopelijk terug voordat de credit card afschrijving volgt.
Tweede laptop, 479€ betaald, is inmiddels ook al weer 649€ dus zou me weinig verbazen wanneer die ook geannuleerd wordt (staat al dagen op "verwerken" bij Paradigit).
Dus nu een derde laptop besteld bij Amazon (558€).

Reservering is >1500€ op de credit card, nu maar zien welke laptop daadwerkelijk binnenkomt ;)

(Overigens zijn twee links nu inderdaad niet meer te bestellen, maar op tijdstip van bestellen stond dat er bij allebei nog niet).

Zeker. Ze geven aan mij met 3 dagen een track en trace code te geven. Nou ja we zien wel. Wordt vervolgd.

Dok

Golden Member

Tja, Chinese shops .. en hun rariteiten
Vanmorgen was ik aan het kijken voor een multimeter, kom ik dit tegen.

Voor het (niet) leuke ook maar een linkje erbij.

[Bericht gewijzigd door Dok op zaterdag 15 oktober 2022 09:59:00 (65%)

Wie niet horen wil moet TV kijken.
Arco

Special Member

Die man heeft ook overal zijn vinger(s) in de pap... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 12 oktober 2022 22:28:08 schreef r-p:
[...]
Dus nu een derde laptop besteld bij Amazon (558€).

Beetje offtopic maar bovenstaande laptop is gloedje nieuw, bij Tweakers sinds september 2022 of zo in de lijst. Maar manufacturing date is april 2021. Hmmm, is dat handig? Een laptop die anderhalf jaar ergens op de plank gelegen heeft? Of snel terugsturen?

Arco

Special Member

Zaken als een laptop zou ik nooit bij een ietwat 'schimmige' club als Amazon bestellen... (je weet nooit echt wat je krijgt en van wie...)
Als 'ie netjes is opgeborgen geweest met geladen/niet volle accu dan zal het wel meevallen, alleen als hij helemaal leeg was is dat niet goed voor de accu...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik wilde even iets opzoeken over een li-ion lader op hobbyking en ik had hem nederlands staan.
Deze zin vond ik toch wel grappig, zeker toepasselijk voor de Nederlanders
https://hobbyking.com/nl_nl/turnigy-accucel-6-80w-10a-1-6s-balancer-ch…

Door het intuïtieve menusysteem is opladen en fietsen een eenvoudig proces dat snel en nauwkeurig kan worden uitgevoerd.

cycling is natuurlijk ook te vertalen als fietsen :+

bprosman

Golden Member

[...]
cycling is natuurlijk ook te vertalen als fietsen :+

Daarom durf ik in Belgie ook niet over Re-Cycling te beginnen, denken ze dat Eddy Merckx weer gaat fietsen ;)

Vandaag weer een PostNL stunt (NOT :( ). Normaal krijg ik mijn AliExpress altijd in de PostNL app , en dan kan het qua leverbetrouwbaarheid wel eens een dagje er naast zitten of zo, ik zie wel de foto en een ongeveer afleverdatum.

Vandaag een pakje waar ik van PostNL helemaal NIETS gehoord heb, kaartjes doen ze niet meer aan, geen "we hebben u gemist" mail helemaal niets, pakje (foto) niet, niks , nada.
Echter in de AliExpress portal zag ik bij tracking dat er (blijkbaar) een afleverpoging was geregistreerd en dat het naar het post punt gegaan was.
Toch maar even informeren en inderdaad lag het pakje op me te wachten bij het postkantoor.
Dit gemeld bij PostNL maar die kwamen niet verder dan : "wat spijtig voor u" :-(

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
rob040

Golden Member

@Bram: Wij hebben blijkbaar dezelfde postbode, want ik zie vaak overeenkomsten.
Maar gisteren kreeg ik twee keer een AliE zending via DHL. Eéntje rond 13 uur en de tweede net na 19 uur.
Kan PostNL nog wat van leren...

bprosman

Golden Member

Op 20 oktober 2022 23:56:28 schreef rob040:
@Bram: Wij hebben blijkbaar dezelfde postbode, want ik zie vaak overeenkomsten.
Maar gisteren kreeg ik twee keer een AliE zending via DHL. Eéntje rond 13 uur en de tweede net na 19 uur.
Kan PostNL nog wat van leren...

PostNL is inmiddels zo ver gezonken dat een Chinese (AliExpress) tracking app betrouwbaarder is dan die van hun zelf :-(

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
mel

Golden Member

Is het vandaag een vrije dag of zo in Duitsland? de tracking van DPD staat nog hetzelfde als vrijdag,

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
bprosman

Golden Member

Op 24 oktober 2022 14:20:48 schreef mel:
Is het vandaag een vrije dag of zo in Duitsland? de tracking van DPD staat nog hetzelfde als vrijdag,

Nope, India wel (Djiwali).

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Fedex gaat vandaag langskomen met m'n pakje uit china. Spannend!

Ze lijken de NS wel: Ik stond lang geleden op een stoptrein-station. Ieder halfuur vertrekt er dan een intercity, met een paar minuten later een stoptrein. En aan de andere kant komt er dan een stoptrein binnen en enkele minuten later de intercity: De stoptrein doet er bijna een halfuur langer over dan de intercity. Als je dan in het midden de intercity 1 of 2 minuten VOOR de geplande vertrektijd van je stoptrein ziet langsrazen... dan weet je dat de stoptrein er achter vertrokken is en dus nog minstens 10 minuten zult moeten wachten. Maar de NS blijft stug volhouden dat ie op tijd is tot 3 minuten na de geplande tijd. Dan draaien ze "5 minuten vertraging" voor en op 8 minuten na geplande tijd: "10 minuten vertraging".

Update: Nu (na 1800) geven ze aan: "Woensdag voor einde dag". Maar ondertussen is ie in Belgie aangekomen, dus morgen zou kunnen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Bij de meeste sites staat een stekkerkeuze bij electrische apparatuur. " EU / UK / US " wat naar Nederlands vertaald wordt in " EU / UK / Ons "... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Farnell wordt meer en meer een clueless chinese shop....

Stuur je een reply op:

Oct 10 benelux@farnell.com ( 15K) Uw bestelling is verzonden. ...

krijg je een autoreply:

Nous avons reçu votre demande sous la référence 0736xxxx et avons commencé à traiter votre demande. Merci de nous laisser un peu de temps pour revenir vers vous . Si vous nous contactez pour passer une commande, veuillez utiliser l'adresse e-mail francefaxorders@premierfarnell.com

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Beetje op ali aan het kijken of er nog leuke aanbiedingen zijn op single day.
Kom ik dit tegen https://www.aliexpress.com/item/33021890959.html?spm=a2g0o.tm800082427…
De verzendkosten zijn me toch iets te duur :+
geen idee waarom ze dit doen en niet het artikel uit de website halen.
Nog een leuke met spelfout, overal beligum ipv belgium
https://www.aliexpress.com/item/1005001800801385.html?spm=a2g0o.tm8001…

[Bericht gewijzigd door brains op woensdag 9 november 2022 21:15:34 (31%)

Op 13 oktober 2022 19:08:41 schreef Eric21:
Zeker. Ze geven aan mij met 3 dagen een track en trace code te geven. Nou ja we zien wel. Wordt vervolgd.

Ben gewoon belazerd dus. Van laatste levering krijg ik de paar euri's terug (verkoper weest het af, maar werd door Ali verplicht). En een 1 star review gegeven. Waardeloze shop. Voor mij is het over.

Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dat ze moeite hebben met het uitspreken van de "r", was me bekend. Maar dat ze nu ook sporadisch moeite hebben met het schrijven ervan ...

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

Het is niet uitspreken. Ze kunnen het verschil niet horen. De rest volgt daaruit.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Thevel

Golden Member

Ik heb op 14 november bij Alie een bestelling gedaan maar de bestelling is nog steeds niet verzonden.
Ik krijg nu de bovenstaande vermelding dat over 2 dagen mijn geld wordt terug gestort.
Is dit nieuw?
Ik heb al heel wat bestellingen gedaan bij Alie maar ik kan me niet herinneren dat ik dit eerder heb gehad. Of vergis ik me nu?

flash2b

Special Member

Dit topic is gesloten