Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 3

Dit topic is gesloten

Er moet binnen, meestal 7 dagen verstuurd worden. Als er een "feest" is, dan krijgen ze "feestweek plus een paar dagen". Dus als iedereen hier tusen kerst een oud-en-nieuw vrij heeft, dan zouden ze minstens tot 4 of 5 jan uitstel krijgen voor "moet verzonden zijn voor... ".

Ik heb een klein computertje gekocht. (orange pi of zoiets). Dat was: "presale, will ship in december". en dan staat er dus bij: Please extend shipping time by 30 days after ordering.

Als de verkoper je spullen even niet kan vinden en denkt wel te kunnen leveren, maar net niet voor de deadline, dan maken ze een label aan net voor de deadline en gooien ze het dus pas na de deadline ("Sorry kon even de post niet wegbrengen") op de post.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
bprosman

Golden Member

Op 21 november 2022 22:40:05 schreef Thevel:
[bijlage]
Ik heb op 14 november bij Alie een bestelling gedaan maar de bestelling is nog steeds niet verzonden.
Ik krijg nu de bovenstaande vermelding dat over 2 dagen mijn geld wordt terug gestort.
Is dit nieuw?
Ik heb al heel wat bestellingen gedaan bij Alie maar ik kan me niet herinneren dat ik dit eerder heb gehad. Of vergis ik me nu?

Mijn vermoeden is dat het wel eens voorkomt dat een handelaar het niet voor die prijs wil leveren of het voor een hogere prijs moet inkopen en dan nemen ze deze "oplossing".

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Thevel

Golden Member

Op 22 november 2022 09:05:39 schreef flash2b:
Dat is al jaren zo.

Toch vreemd, ik heb het eerder gehad dat na een paar weken de bestelling nog niet verzonden was maar de melding heb ik nog nooit eerder gezien.

Toch... is dat al jaren zo. :-)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Hubie

Special Member

Slimme jongens die Chinezen,ze plukken(stelen) een ontwerp van internet af,doen er een zwart plastic zeepdoosje omheen en verkopen het voor meer dan €60.
Ik kocht een Arduino Nano + oled display + Si5351 voor minder dan €5,00.

Tel uit je winst ;-)

Bapaktus

Special Member

@Thevel

Bij onze bestellingen staat altijd aangegeven dat bij het niet kunnen verzenden het geld wordt terug gestuurd. Is gelukkig nog nooit nodig geweest.

zie afbeelding van een recente bestelling.
ruud

Mailtje van Aliexpress dat er wat mis is gegaan bij de douane en dat ze hun uiterste best doen om het op te lossen.

Hebben ze een combi-pakket gemaakt van een bestelling van 143.nogwat en 5.nogwat samen (precies!) 149.00 euro.... Tja dat ziet er natuurlijk verdacht uit.... (Boven de 150 euro wordt mogelijk importheffingen betaald en mag Aliexpress niet meer de belasting innen en afdragen).

PostNL zegt: U bent op zaterdag gesloten, we komen maandag.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
bprosman

Golden Member

Op 23 november 2022 01:25:30 schreef Hubie:
Slimme jongens die Chinezen,ze plukken(stelen) een ontwerp van internet af,doen er een zwart plastic zeepdoosje omheen en verkopen het voor meer dan €60.
Ik kocht een Arduino Nano + oled display + Si5351 voor minder dan €5,00.

Tel uit je winst ;-)

Zelfde doosje als waar de T12 soldeerstationnetjes in ingebouwd worden.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 23 november 2022 01:25:30 schreef Hubie:
Slimme jongens die Chinezen,ze plukken(stelen) een ontwerp van internet af,doen er een zwart plastic zeepdoosje omheen en verkopen het voor meer dan €60.
Ik kocht een Arduino Nano + oled display + Si5351 voor minder dan €5,00.

Tel uit je winst ;-)

Ik ben vast niet de enige die graag wil weten hoe je dat werkend heb gekregen! Heb je een link naar een projectbeschrijving?

pa3gws

Golden Member

Op 27 november 2022 15:24:39 schreef ronw:
[...]

Ik ben vast niet de enige die graag wil weten hoe je dat werkend heb gekregen! Heb je een link naar een projectbeschrijving?

https://create.arduino.cc/projecthub/CesarSound/10khz-to-225mhz-vfo-rf…

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Op 27 november 2022 13:49:06 schreef rew:
PostNL zegt: U bent op zaterdag gesloten, we komen maandag.

Zondag, lag lekker te dommelen, vrouw onder de douche, gaat de bel (9:30)

Post.nl met een pakketje dat maandag zou komen. Is schijnbaar erg druk deze weken???

Op 28 november 2022 18:33:05 schreef r-p:
[...]

Zondag, lag lekker te dommelen, vrouw onder de douche, {gaat de bel (9:30))

Dat klink bekend.. :D

We hebben het dan wel over de rariteiten van de Chinezen....
Hier in NL kunnen ze er ook wat van.

Hifi Klubben verkoopt een C13 kabeltje....

Dan wordt ie in ieder geval wel gratis verzonden!

Thevel

Golden Member

€239,95 is een koopje!
Deze is ietsjes duurder....
Gratis verzonden, dat weer wel. :)

Op 3 december 2022 11:45:30 schreef Thevel:
€239,95 is een koopje!
Deze is ietsjes duurder....
Gratis verzonden, dat weer wel. :)

Als je dit koopt, verdien je het om opgelicht te worden.

Ongelofelijk, ze durven hun kontaktgegevens er zelfs ook nog bij te vermelden!

Thevel

Golden Member

Op 3 december 2022 11:59:47 schreef klabam:
[...]

Als je dit koopt, verdien je het om opgelicht te worden.

Als je deze en deze topics doorleest kom je nog veeeeeel gekkere dingen tegen...
De topics zijn enige jaren oud, inmiddels zijn meerdere links dood.

Ik dacht laat ik eens kijken wat voor geinige condensatoren ze nu weer in de aanbieding hebben.

Links 1 van de advertentie boxes op de homepage, rechts waar je terecht komt als je op de link clickt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 3 december 2022 19:27:29 schreef rew:
Ik dacht laat ik eens kijken wat voor geinige condensatoren ze nu weer in de aanbieding hebben.
[bijlage]
Links 1 van de advertentie boxes op de homepage, rechts waar je tercht komt als je op de link clickt.

Komt doordat je quotes gebruikt; dan worden de "+" en "-" logische operatoren. Je zoekt dus naar een artikel waar "193" en "PUR" in voorkomt en geen "SI"

EricP

mét CE

Die quotes zet Farnell neer in de presentatie van een mislukte search. Die heeft rew niet ingevoerd.
Tsja... Als het werkt, dan is de search engine mooi. Maar meestal is er wel ergens wat 'stuk'. Overigens is RS niet beter. En inmiddels helaas ook onbetrouwbaar en onbereikbaar...

Moet er iemand een 50-60-400 Hz Scope hebben van Hameg ?
https://www.benl.ebay.be/itm/285064018460
Komma staat verkeerd in de vraagprijs zou ik zeggen. Nochtans ook weer geen Chinezen aan de horizon.

Op 4 december 2022 10:57:31 schreef EricP:
Die quotes zet Farnell neer in de presentatie van een mislukte search. Die heeft rew niet ingevoerd.

Sterker nog: Ik heb NIETS ingevoerd. Ik click op de link behorend bij hun advertentie vakje. Zij hebben er voor gekozen om dat dan via de searchengine te sturen met een searchterm die niet werkt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
maartenbakker

Golden Member

Op 5 december 2022 10:35:14 schreef Swake:
Moet er iemand een 50-60-400 Hz Scope hebben van Hameg ?
https://www.benl.ebay.be/itm/285064018460
Komma staat verkeerd in de vraagprijs zou ik zeggen. Nochtans ook weer geen Chinezen aan de horizon.

Alsl je Chinezen in de toepasselijke uitdrukking gebruikt, is dat niet rasgebonden ;-) Wel zou een rareveilingen-topic beter passen, maar ik vind dit toch interessant genoeg om op in te gaan... Al was het alleen maar om de onvindbare zoekwoorden.

Er vallen me twee dingen op. Ten eerste is de (Duitse) verkoper een "industrietechnik" bedrijf. Daar zou je meer productkennis verwachten (prijs en beschrijving).

Ten tweede lijkt het een scope van een of andere Nederlandse PTT afdeling: De "DKRV TA-MTA PRODUCTAFRONDING" met oud Amersfoorts telefoonnummer 033-693114.

Het opvallende daaraan is dat Googelen niets oplevert. Mijn beste gok is dat TA-MTA PTT-jargon is voor wat bij Philips EBM/BM is... Maar dat is een wilde gok.

Edit: DKRV = Directoraat Kabel en (Radio?) Verbindingen. Dat heeft inderdaad in Amf gezeten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dit topic is gesloten