Het "wat is / doet dit onderdeel" topic Deel 10

Dit topic is gesloten

Ledprint uit Liebherr frigo. Komt 230 op toe. Zit 3v led op. Doet niets meer. 310v op elvo. 3,4v op ic. Ic er af en alle passieve componenten nagemeten. Mini C op pin 3 is 1uF. Alles normaal dus. IC er terug op. Werkt terug 8)7
Zou graag het IC op stock hebben. Vermoed toekomstig bandwerk.
Pin1 naar 5,6ohm stroom meting
Pin2 massa
Pin 3 naar 1uF
Pin4 naar 2Mohm die naar 310v gaat
5-8 trafo
Nu hij terug werkt meet ik 15v op 3-4
Op IC staat AVNBPA
Mijn google weigert hiermee dienst
PS: D2 ziet er enkel op foto slecht uit. Zit lak op wat niet goed werkt op camera

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Henry S.

Moderator

Wat zijn de afmetingen van het IC?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
fatbeard

Honourable Member

Een SOIC08 is 5mm lang, ik denk dat deze kleiner is...

Veel van de thru-hole aansluitingen lijken haarscheuren te hebben, maar dat kan aan de belichting liggen.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

De bouw doet me eerder aan een MSOP8 denken...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Het IC is 5x4 mm. Geen scheurtjes te zien. Zal deze post later editten met schema.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

PS: D2 ziet er enkel op foto slecht uit. Zit lak op wat niet goed werkt op camera

5x4mm zou inderdaad een soic8 kunnen zijn...

[Bericht gewijzigd door Arco op dinsdag 6 december 2022 09:52:49 (19%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 6 december 2022 09:48:22 schreef rew:
D2 ziet er niet fris uit.

Nee. Dat is lak. Het probleem is niet dat hij niet werkt maar dat ik deze ic in stock wil hebben voor volgend geval daar de prijs van een "lampje" (wat dit eigelijk is) duur uitvalt.

De print werkte niet. Alles bijgesoldeerd. Werkte nog niet. IC eraf gedaan om de passieve componenten beter te kunnen meten en na het monteren vh IC gaat hij terug maar ik verwacht wederom uitval.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ik heb hier een hele rare ic, herkend iemand deze ?

Arco

Special Member

MK24xx is een ROM van Mostek...

[Bericht gewijzigd door Arco op woensdag 7 december 2022 13:39:44 (23%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
pa3gws

Golden Member

Voor de zekerheid toch even vragen is dit een TL074?

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
RAAF12

Golden Member

Dit werktuig is gemaakt van een aluminium bus met een stalen schacht waarin een pin kan schuiven. Als de pin wordt ingedrukt is een veerspanning voelbaar en verschijnt het einde van de pin. De hamvraag :-) Waarvoor wordt dit stuk gereedschap in de elektronica gebruikt? Degene die het weet krijgt κ?δος kudos.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Thevel

Golden Member

Een tool om een pen uit een connector te drukken?

Niek56

Golden Member

Zo'n soort tool wordt wel gebruikt voor connectors in vliegtuigbedrading maar dan zit er niet zo'n schuine kant aan. Met de buitenhuls druk je de locks van de pen of bus weg en met de stalen pin druk de pen of bus eruit.

Thevel

Golden Member

Is het dan een tool om een pen in een connector te drukken?

Ik zou bang zijn dat het is om een een "sample" van een mens te nemen. Je houdt de pin naar achteren, prikt het naar binnen en haalt hem terug met het gezochte weefsel. Vervolgens dump je het weefsel door de pin naar beneden te drukken.

Tegenwoordig gebruiken ze een soort tinzuiger systeem: Ik kan me het geluid herinneren toen ze een keer een stukje van mij wilden bekijken. (Ik kon/wilde het instrument toen niet bekijken).

En eigenlijk kan dat met deze ook, maar zoals ik het lees is de veer daarvoor aan de zwakke kant. Dus dan steek je hem naar binnen met de pin naar voren en laat je hem naar achteren schieten als je op de plek van interesse bent aangekomen.

(Maar tegenwoordig zouden ze denk ik RVS gebruiken ipv alu).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
RAAF12

Golden Member

Het is een stukje gereedschap wat in de elektronica assemblage wordt gebruikt. Het schuine, scherpe kantje is belangrijk voor de werking.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op donderdag 8 december 2022 13:42:36 (27%)

fatbeard

Honourable Member

Injecteren van een RFID chippie?

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Dit topic is gesloten