Op 18 december 2022 19:17:21 schreef Jazeker:
Punt is dat ik geen nieuwe accu wil aanschaffen.
Die dingen zijn onbetaalbaar.

We proberen het nu eerst met die ene groep die bij de les is gebracht.
Lukt dat niet, dan resteren BMS en de verdachte cel (maximaal 3 accu's) vervangen.
Dat kost een klap minder dan geheel nieuw.
Eerst maar eens gaan fietsen :-)

dat valt best mee. het is nu dat mijn puntlassen nog niet echt wil werken, maar de accu waar ik aan bezig bent koste 66€ aan cellen (4950mAh 21700). met 20 van die heb ik dus 36V 10Ah, gelijkaardig als uw accu dus.

Zeker, maar een nieuwe kost toch echt richting € 300.
Dat heb ik inmiddels uitgezocht.

Op 18 december 2022 13:40:34 schreef fcapri:
ik heb al accu meet dingen gevonden die hun eigen spanning uit cel 1 trekken.
die krengen doen het al zeker.

Ik had deze op mijn verzopen Lidl accu gezet om bij aansluiten BMS de afzonderlijke celspanningen tegelijk in de gaten te houden, met name tijdens balanceren (zodra juiste print binnenkomt). Maar zelfs daar zijn ze nutteloos voor... Daadwerkelijke celspanningen tussen 4,072 en 4,079V en volgens die krengen zaten ze tussen de 4,02 en 4,14V.

Op 19 december 2022 23:33:53 schreef r-p:
[...]

Ik had deze op mijn verzopen Lidl accu gezet om bij aansluiten BMS de afzonderlijke celspanningen tegelijk in de gaten te houden, met name tijdens balanceren (zodra juiste print binnenkomt). Maar zelfs daar zijn ze nutteloos voor... Daadwerkelijke celspanningen tussen 4,072 en 4,079V en volgens die krengen zaten ze tussen de 4,02 en 4,14V.

die losse kleine dingetjes zijn crap. niet gebruiken daarvoor.
ik had eens gespeelt ermee door die op ee 4S accu te zetten. en de spanningen noteren.
dan zet ik die 1 pin verschoven op mijn accu (meete enkel 3S dus), totaal andere metingen.

heb dan deze dingen gekocht en die doen het tamelijk goed, had er 2 besteld bij verschillende leveranciers in china
https://i.ebayimg.com/images/g/eEcAAOSwiWlipvDY/s-l400.jpg

uiterlijk hetzelfde, innerlijk was volgens mij enkel het display gemeenschappelijk. de behuizing wijkte ook af, de text ook, componenten ook...
je ziet hier al dat de zijkant balance connector bij de ene er volledig inging, bij de andere half
http://www.fordcapri.be/fcapri/alleweder/640/accu.jpg

totdat ik eens die 'balance' functie had aangezet. de ene is gewoon zijn zijn plastic achterkant heen gesmolten, de andere bleef stabiel en handwarm.
nu op zich werkten ze wel goed en de spanningen klopten aardig. maar aan 15€/stuk zou ik dan liever wel de goeie willen en nu zo een replica van een replica van een replica... en uit china weet je niet welke replica je krijgt