Op 3 maart 2023 12:18:38 schreef Bavelt:
Goede tip. Ik heb inderdaad een papiersnijder.
De labelprinter kan ik ondertussen ook wel gebruiken voor andere zaken dan de laatjes.
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Anoniem
Door de jaren heb ook ik meerdere vormen van labelen gebruikt.
Plastiekspray eroverheen is een afrader. Vuil werkje, stinkt en de spray hecht wel op het papier, maar wordt vaak (elektrostatisch?) afgestoten op de letters waardoor het resultaat niet is wat je wil.
Zeker de wrijfletters en sommige inktsoorten hebben daar last van
Die labelprinter heb ik ook en dit gaat prima.
Een gewone A4 print gaat ook prima. omdat je niet maatgebonden bent, ook voor grotere roomijs-dozen met onderdelen geschikt. Daar staat zo'n smal labeltje lullig en is minder goed leesbaar.
Soms print ik dan een tekst en kleef deze met doorzichtige bureau plakband op de doos waarbij het ganse label bedekt is. dat geeft tevens bescherming tegen vuile vingers,vocht, en andere degradatie. En kan na een tijd nog redelijk gemakkelijk verwijderd worden.
Omdat sommige onderdelenrekjes met schuifjes labelhoudertjes hebben maak ik ook wel makkelijk verwisselbare labeltjes met de printer en steviger papier.. je kleeft er een stukje doorzichtige plakband op, aan de kopse kanten snij je die af en de langskanten die iets breder zijn dan het label plooi je over. Dan heb je een redelijk stevig en beschermd labeltje dat makkelijk verwisselbaar is en desnoods met een tweede strookje plakband kan vastgeplakt worden.
zelfklevende plastiek labels gemaakt met een labelprinter zijn vaak na langere tijd erg moeilijk verwijderbaar.
Labels vastkleven gaat goed op de betere glasheldere hardplastieken schuifjes, maar de huidige geheel plastieken low-cost kastjes zijn tegenwoordig van een zachtere half transparante plastieksoort waar lijm niet altijd goed op houdt.
Ik wil nog even waarschuwen, hou dergelijke goedkope aldilidlactionkastjes uit direct zonlicht, dus weg van het raam.
Ik had er enkele gekocht en na een jaar brokkelden de schuifjes uit elkaar. De kastjes of delen ervan waar de zon niet direct op schijnt blijven goed.
De oudere dure (Raaco)kastjes met harde doorzichtige schuifjes zijn nauwelijks gevoelig voor zonlicht binnenshuis.
Ik vermoed dat het materiaal daar glasachtig polystyreen is.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op 5 maart 2023 14:22:59 schreef grotedikken:
Labels vastkleven gaat goed op de betere glasheldere hardplastieken schuifjes, maar de huidige geheel plastieken low-cost kastjes zijn tegenwoordig van een zachtere half transparante plastieksoort waar lijm niet altijd goed op houdt.
Ik en een aantal anderen hier met mij vinden die low-cost plasticsoort eigenlijk prettiger. (dat is PE: PolyEtheen. Verwant aan teflon waar de waterstof atomen door fluor vervangen zijn. )
Jep, doe mij ook maar de PE variant in plaats van PS of waar die oude dan ook van gemaakt zijn.
Die breken niet als je er een keer wat op laat vallen. (ja, lomp is lastig) 
Op 5 maart 2023 18:52:35 schreef rew:
[...]Ik en een aantal anderen hier met mij vinden die low-cost plasticsoort eigenlijk prettiger. (dat is PE: PolyEtheen. Verwant aan teflon waar de waterstof atomen door fluor vervangen zijn. )
En je krijgt geen kippevel als die laadjes "piepend" opengaan (de harde plastic).
Anoniem
@bprosman, als mijn vrouw klaagt over kippevel, zeg ik 'dat is je ware aard die bovenkomt.' 
Akkoord dat die zachtplastieken kastjes wat prettiger zijn in gebruik en minder kwetsbaar.
Nadeel is dat ze niet doorzichtig zijn, sterk statische lading opbouwen wat niet zo goed is voor halfgeleiders en labels er niet goed op kleven.Sommigen hebben wel op hun frontje een profielrand waar je de labels kunt inschuiven.
Die Raacokastjes hadden geen last van statische elektriciteit bij het uitnemen van een schuifje omdat het frame van metaal was.
En de schuifjes degradeerden niet bij felle lichtinval.
Ik wilde enkel waarschuwen dat als die aldilidlactionkastjes in de zon achter een raam staan, de blootgestelde schuifjes na een jaar al helemaal verbrokkelen.
Beetje korte levensduur als je daar niet op let. Want ik heb hier enkele stevige voorraaddozen in glashelder polystyreen nog uit de winkel van mn ouders, en die zijn zo'n 55 jaar oud en nog steeds in perfecte staat. Maar ze zijn idd enigzins breekbaar.
Dat niet kleven van labels op die zachte bakjes met Brother nog nooit last van gehad, Dymo wel, die vallen (vielen) er bij mij regelmatig af, zeker met tapes die al wat ouder waren.
Op 1 maart 2023 23:40:43 schreef Bavelt:
Enig twijfelpunt is hoe goed houdt de toner zich. Maar een tweede vel is zó afgedrukt.
Met "boeklon" het hele A4 blaadje in een keer beplakken, daarna snijden en het slijt nooit meer.
Op 6 maart 2023 08:22:56 schreef revado:
[...]Met "boeklon" het hele A4 blaadje in een keer beplakken, daarna snijden en het slijt nooit meer.
Er bestaan ook A4 vellen "vinyl" (stickers) die zo in de laserprinter kunnen.