Je mooiste gratis aanwinst - Deel 3

RAAF12

Golden Member

Op 8 december 2022 18:13:46 schreef Arco:
De schakelaar zit waarschijnlijk in die einddop? Die schakelaar is dan ook vaak aangetast...

Die is goed dicht er werkt met de doorpieper gemeten. Het contact op de buitenzijde van de batterijhouder is verdwenen. Maar met een messing onderlegringetje is dat te verhelpen en daar is makkelijk een draadje aan te solderen.

RAAF12

Golden Member

Even wezen kijken vanmiddag op de Recycle Boulevard in de Friese hoofdstad maar vandaag niets gekocht, behalve koffie en een gehaktbal. Gisteren daar uit nostalgie een Linksys/Cisco wifirouter WRT54G gekocht daar kan je Tomato soft opzetten én de 2.4G Wifi band is hier nog lang niet vol.

RAAF12

Golden Member

Op 8 december 2022 21:44:13 schreef Hoeben:
Wat wil je nou doen met al die trafotjes?

Nou ik niks maar ik vond het wel een leuke foto. Kan wel weg als het teveel is.

Thevel

Golden Member

Ik heb vandaag van een aardige collega een bak met halfgeleiders gekregen.
Transistoren , TO3 stabilisators, brugcellen en heel veel IC's.
Alles is nieuw.
Ik heb weer wat uit te zoeken... :)

Op 29 augustus 2021 13:33:42 schreef Peter112:
Voor de liefhebbers van leuke componenten
5 stuks beschikbaar, let op ze zijn niet allemaal werkend. Lijden aan lekke condensatoren probleem.

Voor de liefhebbers die een kWh meter willen hebben, zit een profibus verbinding op, en zo te zien ook een RS485.

Opvallend is dat de displayprint bijna uitsluitend Philips ic's bevat ( i2C )
Staan straks ook op VenA

staan weer een aantal op v/a ook nu weer niet de hoofdprijs

Op 11 juli 2022 20:54:30 schreef blackdog:
Hi,

In het weekeinde kwam het volgende bij mij binnen en de afzender was de Goede Sint: Tidak Ada. :-)

Drie stuks in line BNC 50Ω afsluit weerstand.

Zijn die dingen tegenwoordig zeldzaam dan?
(deel van mijn home-netwerk is ook nog BNC 10base-2)

blackdog

Golden Member

Hi electronono,

Het zijn geen gewone afsluitweerstanden waar ik het over had, maar typen met een BNC ingang en een BNC uitgang.
B.V. voor gebruik op een Scoop als deze geen ingebouwde afsluitweerstand heeft.
Een T-Stuk voor een kabel en aan normale 50 Ohm afsluiten is niet altijd optimaal als je naar snelle pulssignalen kijkt.

Er zit vrij veel variatie trouwens in 50 Ohm afsluitweerstanden of dit nu SMA, BNC of b.v. N-Connectoren zijn.
Ik koester mijn goede type hiervan. ;)

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
fred101

Golden Member

Nog beter resultaat krijg je als je een 3dB verzwakker op de scoop zet en daarop de inline terminator. Die 50 ohm staat parallel aan de 1M van je scoop, maar die 1M is bij meer dan 10 MHz geen 1M meer. Probeer het maar eens. ;)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
blackdog

Golden Member

Ha die Fred,

Ik gebruik daar vaak een 20dB verzwakker voor, dat is dan wat makkelijker rekenen, dit natuurlijk als het signaal niveau voldoende is.

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
joopv

Golden Member

Op 8 december 2022 20:03:25 schreef RAAF12:
[bijlage][bijlage][bijlage][bijlage]

Even wezen kijken vanmiddag op de Recycle Boulevard in de Friese hoofdstad maar vandaag niets gekocht, behalve koffie en een gehaktbal. Gisteren daar uit nostalgie een Linksys/Cisco wifirouter WRT54G gekocht daar kan je Tomato soft opzetten én de 2.4G Wifi band is hier nog lang niet vol.

Die 3560 PoE switch op je foto is wel LVT (leuk voor thuis). PoE, zonder fan en Layer3, dus kan routeren.

vergeten

Golden Member

Op 3 februari 2023 15:07:41 schreef Thevel:
[bijlage]Ik heb vandaag van een aardige collega een bak met halfgeleiders gekregen.
Transistoren , TO3 stabilisators, brugcellen en heel veel IC's.
Alles is nieuw.
Ik heb weer wat uit te zoeken... :)

Zit er soms ook een LM338 stabilisator bij? die zoek ik nog :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Thevel

Golden Member

Op 13 maart 2023 22:15:00 schreef vergeten:
[...]
Zit er soms ook een LM338 stabilisator bij? die zoek ik nog :)

Nee, die zit er helaas niet bij.

Lucky Luke

Golden Member

Net niet gratis, maar ik vind 'm wel heel mooi:

'Bijvangst" van mijn zoektocht naar een horloge-behuizing voor een zelfbouw-horloge.
Da's milimeterpapier op de achtergrond (en een blurry euromunt). Ik kon ook pas op de foto de tekst op de dies lezen...

Bij inzoomen zie ik aan de bondwires dat ik 'm op zijn kop gefotografeerd heb, nuja, so be it.
(Je kunt met de eerste 2 digits een M of een W maken voor Mon, Tue, Wed, Thu, fri, sat, sun, denk ik)

(En ik mag op jacht naar een datasheet, al is met enig puzzelen wel uit te zoeken wat waar aan zit en ben ik eerder op zoek naar het minimum aan stroom waarbij de LED's licht geven dan het maximum)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Leuk klein display.
Er staat Litronix op, dus is volgens mij deze
Helaas geen technische data.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
High met Henk

Special Member

Oeps vergeten hier te posten..

Nee het was niet de shovel..

Zo is het iets duidelijker

't is erg zwaar...

Maar staat nu binnen.
200 V liFePo4 batterijen.
6 stuks dus.

Bij elkaar zou het goed moeten zijn voor 200 kWh .

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
fred101

Golden Member

Leuk zijspan, ik heb ooit een groene gehad. Had ik eigenlijk moeten houden, leuke boodschappen motor en met de hond naar het strand

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
High met Henk

Special Member

Deze heb jij niet gehad: jij had een Ural. Dit is een Dnepr

Maar ga ff verderop op het eiland kijken.. mijn pa was Ural importeur.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
fred101

Golden Member

Ik heb ook een Dnepr zijklepper gehad maar die heeft nooit gelopen. Heb het zijspan aan een BMW gezet Die groene was idd een Ural met Renault Clio zuigers. Ik weet dat jou vader Urals verkocht

[Bericht gewijzigd door fred101 op zondag 23 april 2023 18:26:09 (31%)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
High met Henk

Special Member

Hij is 72 inmiddels, maar de loods staat nog vol met Russisch en Engels spul..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ik zou wel graag een Ural of Dnepr willen, maar dan zonder zijspan. Ik heb het alleen al druk genoeg met het onderhouden van twee 20-30 jaar oude japanse motoren. Laat staan als ik er een brok Sovjettechniek bij koop...

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
High met Henk

Special Member

Solo machines is niet zo mijn ding.
De Dnepr heb ik al ca 23 jaar... Was net na mijn Havo Diploma. Heb ook niet zoveel met solo rijden, hoewel ik nog wel een gooi en smijt machine heb; supermotard MuZ baghira 660

[Bericht gewijzigd door High met Henk op maandag 24 april 2023 08:14:21 (37%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ik werk sinds begin dit jaar bij het lokale theater De Bussel.
Met de zomerstop zijn we bezig met onderhoud en dit jaar ook met een flinke opruim-ronde.
Toen ik dinsdag op mijn werk kwam hadden ze een "verrassing" voor me. Meestal bedoelen ze dan een minder prettig klusje, maar dit keer bleek het gratis Spielerei te zijn:
* Een Samson 4-kanaals gate/ducker
* Een Samson 4-kanaals headphone mixer/amplifier
* Een Lexicon dual channel effecten processor

https://i.postimg.cc/py3v4gv1/20230829-182016.jpg

https://i.postimg.cc/qznrTjMB/20230829-182022.jpg

https://i.postimg.cc/v4ssHfcr/20230829-182040.jpg

Deze apparaten staan al een tijd stof te happen na de overstap op digitale mixers.

Onderop de stapel stond nog een DMX verdeler, die moet nog getest worden.
Als hij werkt houden ze hem als reserve, als hij defect is mag ik hem ook hebben voor onderdelen.

Edit: foto's in de post gezet in plaats van als bijlage.

[Bericht gewijzigd door Twan1983 op woensdag 30 augustus 2023 18:52:42 (20%)

Tidak Ada

Golden Member

Op V&A gescoord:

Een flink oude gloeilamp. Metaaldraad, geen kooldraad.
Gloeidraad meet koud 535 Ω enig idee over de voedingsspanning?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
revado

Honourable Member

Wat een schitterend stukje antiek TA!
Dat kom ik nog wel een keer bewonderen bij je.
Zou de opdruk op het papier 225-25 gewoon 225 volt 25 watt kunnen zijn?
Ik zou hem aan een variac hangen en langzaam opdraaien.

[Bericht gewijzigd door revado op woensdag 30 augustus 2023 23:42:41 (13%)