Paar dagen terug een leuke dumpsterdive gedaan
Was wel letterlijk zoeken tussen alles maar was zeker de moeite waard.
Ik fietste langs een klein bouwcontainertje. Zo'n half formaat zeg maar zodat hij in de kleine straatjes past.
Ik was er al paar keer langs gefiets maar alleen bouwafval van een huis dat ze aan verbouwen waren. Maar deze keer zag ik iets van vintage kabel uitsteken. En ik had geluk, bleek een nes controller te zijn. Er lagen nog meer spullen dus ben echt gaan "graven" Zat wel onder stof maar dat deerde me niet met zo'n mooie buit.
Buit o.a. een amiga a600, adapters van commodore, oude muizen, 2 externe dingen voor amiga, doos met floppy's voor de amiga, divers papierwerk zoals boekjes oude apple, wat 8bit cassettes voor iets, een apple quicktake 100, 2 nes controllers in goede staat, nes rf adapter, wat vintage kabels en nog wat meer waar ik nu niet aan denk.
Ik ben er erg blij mee!
Ik hou van geschiedenis en de geschiedenis van elektronica, computers. Volg al lang diverse youtube kanalen over deze onderwerpen en was altijd jaloers als men een oude homecomputer, spelcomputers e.d. vond voor weinig en die opknapte.
Helaas zijn ze steeds zeldzamer aan het worden en weten de meeste mensen de waarde ervan. Dus niet betaalbaar voor mij.
maar ik heb dus geluk En dit stukje geschiedenis gered van de sloop, voor het nageslacht. (oke, daarvoor heb ik wel eerst een lief nodig maar die vind ik dus nooit helaas )
Het is wel echt van voor mijn tijd, ik was jaar of 6 toen deze amiga a600 uitkwam. Maar blij dat ik hem aa mijn collectie mag toevoegen.
Ik heb met mooie weer maar geprofiteerd om alles buiten in het zonnetje goed schoon te maken. De amiga heb ik heel voorzichtig helemaal uit elkaar gehaald. De behuizing heeft een goed sopje gekregen en dat was hard nodig
maar dat is pas 1 eerste stap in proces, de volgende is informatie opzoeken, kijken wat ik nodig heb voor recap moederbord en meer.
Ik ga nog een topic openen waar ik verslag zal doen van de restauratie en waar ik enkele vragen wil stellen aan de experts dus voor degene die dat leuk vinden kunnen het daar volgen. Daar komen ook meer foto's te staan van alles.