Sinds een paar jaar gebruik ik een Tolino 5 e-reader en daar kon ik via usb gewoon ebooks naar kopiëren, als was het een externe schijf.
Ineens lukt dat niet meer. Ik kan de boeken er wel naar toe kopiëren en ook teruglezen, ze staan dus wel op het interne geheugen van Tolino, maar die kan ze niet displayen. De boeken die er langer op staan werken wel gewoon.
Zelf heb ik aan de bestaande configuratie niets gewijzigd. Een soft reset haalt niets uit. Terug naar fabrieksinstellingen houdt in, dat alle boeken er ook af zijn.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Lijkt erop dat er iets mis is met de versleuteling. Hetzij van de boeken die al op de reader staan, hetzij van de boeken die je er naar toe gekopieerd hebt.
Op 27 maart 2023 20:30:11 schreef fred101:
Zou het kunnen dat de pdf standaard wat gewijzigd is ?
ebook is wat anders als pdf
Het probleem lijkt opgelost
Vanmorgen, gaf het display dat er 92 boeken waren toegevoegd.
Kennelijk kun je de bestanden er wel op zetten, maar heeft Tolino flink wat tijd nodig om alles te verwerken. Na een nachtje rust lijkt alles gewoon te werken.
Een dergelijk groot aantal files heb ik er niet eerder op gezet, zodat de verwerkingstijd meestal maar heel kort is.