Wounded in Action part 5.

pa3gws

Golden Member

Een gaatje in het heft boren en met een koortje om je pols hangen. ;)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
revado

Honourable Member

Op 18 maart 2023 14:52:56 schreef Tidak Ada:
Ik denk dat ook dit muisje lang heft liggen rotten en misschin was het een tijdje een feestmaal voor maden...

Maden heb ik ooit aangetroffen in de thermostaat van onze diepvriezer. Er had tijdens een vakantie een klein pakje vlees (uit het zicht) op de vrieskast gelegen, dat was een 'delicatesse' :r en de thermostaat een warm holletje.
Printje was doorgerot door het sap.

Toen ik lang geleden nog witgoed service deed kwam ik wel eens bij mensen met een vriezer die kapot was en vol vlees en dergelijke zat.
De eerste keer trek je die open om te kijken.
Dat doe je dus maar EEN keer en daarna nooit meer.
De stank en "bewegende delen" van dat rottende vlees zijn niet te beschrijven...

Dat geldt ook voor muizen die aan het vergaan zijn.
Voor de installateurs onder ons herkenbaar:
Systeemplafond open om een kabel te trekken, en dan ligt er wat op een lekkere warme trafo van een of andere lichtbak of een trafokastje van de kleefmagneten...

Op 19 maart 2023 10:08:24 schreef revado:
[...]
Toen ik lang geleden nog witgoed service deed kwam ik wel eens bij mensen met een vriezer die kapot was en vol vlees en dergelijke zat.
De eerste keer trek je die open om te kijken.
Dat doe je dus maar EEN keer en daarna nooit meer.
De stank en "bewegende delen" van dat rottende vlees zijn niet te beschrijven...

De groen-kliko wordt hier om de 2 weken opgehaald. Bij ons staat hij in de zon, kan niet anders. Dat is in de zomer een flinke vliegenkwekerij. Van die dikke groen-glimmende. Gelukkig zie je de onderste lagen in de kliko niet. Maar de vuilnismannen moeten dat wel voorbij zien komen. Toch stinkt het niet zo erg als die muizen in de meterkast.

Op 19 maart 2023 10:08:24 schreef revado:
[...]

Dat geldt ook voor muizen die aan het vergaan zijn.
Voor de installateurs onder ons herkenbaar:
Systeemplafond open om een kabel te trekken, en dan ligt er wat op een lekkere warme trafo van een of andere lichtbak of een trafokastje van de kleefmagneten...

bij een vleesverwerker in de kabelgoot langs een machine een kabel volgen. stukjes rot vlees, die lucht krijg je dagen niet uit je neus.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Op 19 maart 2023 10:15:29 schreef Hoeben:
[...]

De groen-kliko wordt hier om de 2 weken opgehaald. Bij ons staat hij in de zon, kan niet anders. Dat is in de zomer een flinke vliegenkwekerij. Van die dikke groen-glimmende. Gelukkig zie je de onderste lagen in de kliko niet. Maar de vuilnismannen moeten dat wel voorbij zien komen. Toch stinkt het niet zo erg als die muizen in de meterkast.

Een flinke scheut bleekwater helpt :> Maar of het gezond is....?

@TESTMAN:
Dat noemen ze lijkengeur...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

Op 19 maart 2023 10:36:46 schreef Hoeben:
[...]

Of dat nog we in de groen-kliko mag?

Ik plaatste die smilie niet voor niets!

Je kunt die geur ook gebruikn om de buren te pesten ;) 8)7

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

oude eierdozen op de bodem van de kliko doen, trekt het sap in en scheelt die rotte lucht.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
revado

Honourable Member

Op 19 maart 2023 10:33:20 schreef testman:
[...]

bij een vleesverwerker in de kabelgoot langs een machine een kabel volgen. stukjes rot vlees, die lucht krijg je dagen niet uit je neus.

Dat bedoel ik, dat blijf je lang ruiken ;)

fout..

[Bericht gewijzigd door testman op maandag 20 maart 2023 16:34:18 (85%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op maandag 20 maart 2023 10:12:45 (99%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

?!

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op dinsdag 21 maart 2023 13:08:55 (99%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
evelo

Golden Member

Best al wat muizennesten tegengekomen bovenop een trafo van de netbeheerder.

Zo tussen de hs en ls aansluitingen. Lekker warm.

Komt er van als de kabeldoorvoeren niet goed dichtgemaakt zijn.

Bij isolatiemetingen in bedrijven mag je soms ook wel eens met de schroevendraaier een muizenlijkje bovenop een automaat wegwippen.

Klant vraagt of je de voeding verkeerdom aan kan sluiten op een chip.

Antwoord: De protectie diodes gaan dan in geleiding, een lompe voeding duwt door en een subtiele voeding gaat in kortsluitbeveiliging.

We kunnen stellen dat hier van een "lompe voeding" sprake was.

Even voor de duidelijkheid: Dit komt uit het stuk van het project wat aan "de concurrentie" is uitbesteed...

@Ohm pi hieronder: Echt NIET mijn pak jan. Ik kreeg alleen de vraag of de boel kapot zou gaan van verkeerdom aansluiten. En even later deze foto met de vraag of de rest dan misschien nog zou werken. Tja. Misschien (maar ik heb weinig hoop).

[Bericht gewijzigd door rew op vrijdag 31 maart 2023 14:54:10 (23%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik zie het probleem al: ontkoppel capje vergeten!

Dit is het resultaat van 0 beveiliging, nog geen diode in sper over de voeding of zo. In combinatie met iemand die niet oplet wat hij aan het doen is natuurlijk.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Op 30 maart 2023 15:13:54 schreef rew:
We kunnen stellen dat hier van een "lompe voeding" sprake was.

Even voor de duidelijkheid: Dit komt uit het stuk van het project wat aan "de concurrentie" is uitbesteed...

"De concurrentie" wilde ook echt geen cent teveel aan uitgeven.
Kon je de schade en gevolgschade aan hun doorberekenen?

High met Henk

Special Member

Niet zelf gewond, maar de chauffeur die kwam lossen was niet blij..

Dit waren 32 zonnepanelen, een omvormer en een batterypakket

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
GJ_

Moderator

Toch wel teruggestuurd neem ik aan?

High met Henk

Special Member

In overleg met leverancier geaccepteerd.
Leverancier is hier net weg, heeft schade opgenomen en we krijgen 4 nieuwe panelen en 1 nieuw accupakket

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Hoe heeft hij dat gepresteerd dan?

Je loopt misschien een het risico dat één of meer panelen niet meer waterdicht zijn, maar dat valt toch al binnen de garantie lijkt me?

Nu heb je wel 4 panelen en een accupakket om mee te spelen :)

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
High met Henk

Special Member

De oprit op de dijk ligt scheef. Dus hij leunt vol op de rechter Achterhoek van zijn vrachtwagen.

Palletkar kon het niet houden en van de klep gereden.

Ik heb het niet zien gebeuren, want was de shovel halen om het van zijn klep te pakken.. zag hem al klungelen worstelen met dit pakket wat langer was dan zijn klep...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 31 maart 2023 12:23:25 schreef High met Henk:
Niet zelf gewond, maar de chauffeur die kwam lossen was niet blij..

[bijlage]

Dit waren 32 zonnepanelen, een omvormer en een batterypakket

Zonde... Ach wordt tenminste netjes opgelost.

Bij mijn oude locatie heeft een transporteur het gepresteerd om een machine van een klant met pallet en al om te krijgen... Machine total loss, totale schade tegen de 10K.

Ragde de palletwagen lomp door een goot terwijl ik de rijplaat aan halen was |:(.

Stond op camera en al... 2x zelfs, de deurbel en de camera op de gevel.
Transportbedrijf weigerde de schade af te handelen want volgens hun was de aansprakelijkheid afgelopen zodra de pallet uit de vrachtwagen was (gebeurde allemaal nog op de openbare weg).

Leuk telefoontje was dat... Uw machine is bij mijn werkplaats gearriveerd, helaas heeft de transporteur een ongelukje gehad en neemt geen aansprakelijkheid.

Nadat de klant de filmpjes had ontvangen heeft deze de opdracht gegeven een andere machine uit te halen, op te knappen en dit alles gewoon door te rekenen.
Deze kosten wilde de klant zelf bij het transportbedrijf gaan verhalen, helaas weet ik niet hoe dit is afgelopen.

Op 31 maart 2023 13:31:30 schreef High met Henk:
De oprit op de dijk ligt scheef. Dus hij leunt vol op de rechter Achterhoek van zijn vrachtwagen.

Palletkar kon het niet houden en van de klep gereden.

Ik heb het niet zien gebeuren, want was de shovel halen om het van zijn klep te pakken.. zag hem al klungelen worstelen met dit pakket wat langer was dan zijn klep...

Dat geklungel van de transporteurs zie ik vaker bij de buurman als deze weer een levering panelen krijgt.
Iedere keer hetzelfde, pallet panelen wat te lang is voor zowel de klep als de palletwagen en maar balanceren met de hele zut 8)7

Vrachtwagen met een kooiaap is zeker te duur voor die 2-3 pallets aan panelen :+

[Bericht gewijzigd door EL83 op vrijdag 31 maart 2023 13:56:55 (23%)

Geldt in een plankje hout met omhoog stekende spijker stappen ook als "wounded in action" |:(
Het gebeurde net, Ik was niet met electronica bezig.
Ik liep straks achteruit om in het oude huis waar we woonde een oude houten tafelblad op hun hout hoop te gooien. De nieuwe eigenaren zijn druk aan het strippen en we moesten nog wat ophalen daar. Maar helaas niet gezien dat er een plankje met spijker omhoog lag en ik stapte erin. Dwars door zool en steunzool van mijn schoen. Ik voelde het gelukkig meteen en ben niet door gestapt. Gelukkig zat net maar een puntje in mijn voet. Maar schrikken was het wel 8)7

pa3gws

Golden Member

Dan is het wel even de vraag wie dat plankje met de spijker daar heeft neergegooid.
Heb je dat zelf gedaan dan is het dikke pech is de nieuwe eigenaar het geweest kan je hem aansprkelijk stellen. ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Op 31 maart 2023 14:40:26 schreef brains:
Geldt in een plankje hout met omhoog stekende spijker stappen ook als "wounded in action" |:(
Het gebeurde net, Ik was niet met electronica bezig.
Ik liep straks achteruit om in het oude huis waar we woonde een oude houten tafelblad op hun hout hoop te gooien. De nieuwe eigenaren zijn druk aan het strippen en we moesten nog wat ophalen daar. Maar helaas niet gezien dat er een plankje met spijker omhoog lag en ik stapte erin. Dwars door zool en steunzool van mijn schoen. Ik voelde het gelukkig meteen en ben niet door gestapt. Gelukkig zat net maar een puntje in mijn voet. Maar schrikken was het wel 8)7

Ik loop het merendeel van de tijd rond met veiligheidsschoenen ;)
Broodnodig al die verbouwende kennissen om mij heen, of een spoedje op een vrije dag. Al meermaals een bult in mijn schoen gevoeld en bij het optillen van mijn voet kwam er dan wel eens een plank mee :D

Af en toe is een uitstekende schroef of spijker mij te slim af en heb ik een schram op mijn been.