fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Ik heb een Rigol gehad, na een half jaar was ik er wel mee klaar, die is naar een mede COer gegaan. Maar dat was de eerste generatie 100 MHz. Ik kon niet wennen aan de UI en gammele knoppen. Daarna een Hameg(R&S) en daarna nog een tweede R&S erbij (na 10 jaar trouwe arbeid van mijn eerste die nog steeds werkt) Ben niet tevreden over de probes.
Ik heb een Siglent geïsoleerde scoopmeter (Met erg goede probes, precies de zelfde als de rebranded die Fluke bij de 19X serie gebruikt, die heb ik ook een paar). Ben niet kapot van de UI maar er is goed mee te werken (er zijn bv twee kleuren sets voor de display maar de tweede is niet bruikbaar omdat sommige dingen dan bijna tegen de achtergrond wegvallen. Ook is het niet helemaal consequent. De UI van mijn R&S RTB2004 (300 MHz versie, en alle HW en SW opties) is geweldig en dat vind ik een UI niet snel. Een touch screen helpt natuurlijk ook.
Maar het merk zelf zegt niet alles. Misschien is de UI van Rigol nu prima en de volgende R&S niet. De setup van mijn Agilent DMM is alles behalve duidelijk, die van mijn Keysight is prima.
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Hi,
Dat is niet alleen bij scoops zo, vorige week ene dure Rigol voeding terug gestuurd.
Bullshit interface, je zoekt steeds hoe je terug moet komen in het basis scherm.
Vervelende bugs waarvan Rigol zegt dat weten we, maar geen oplossing er voor bieden, maar wel dat model blijven verkopen.
Stomzinnige fonts gebruikt op het TFT display voor de belangrijkste karakters op het scherm, welke Aap bedenkt zoiet!
Als je de firmware update(als je dat al lukt) dan heb je in eene een heel ander model, oja Rigol is daar ook mee bekend.
Dat was wat mij betreft de druppel waardoor ik besloten heb geen Rigol apparatuur meer te kopen.
Ik heb het hier op CO ook nog niet gehad over de Rigol DC Load, zitten ook van die mooi bugs in en meetuitgangen op de achterzijde die graag genereren, prutsers zijn het met weinig verantwoordelijkheid naar hun klanten toe.
Maar nu heb ik nog steeds niet wat ik eigenlijk nodig heb, en het is lastig een goede oplossing te vinden.
Tot nog toe is van de China fabrikanten Siglent waar ik het meeste meetplezier aan beleef en vaak nog redelijk betaalbaar ook.