Hallo allemaal

Om te beginnen ben ik ben nogal een leek op gebied van elektronica...

Ik ben bezig met het in orde maken van een Honda Camino. Origineel had deze een batterij (6v 4Ah) die enkel dient voor de pinkers en de claxon.
Zou ik, ipv van een nieuwe batterij (die wegens veel te weinig gebruikt wrsch snel aan vervanging toe zou zijn), een condensator kunnen plaatsen?

Hij heeft ondertussen een 12v ipv 6v circuit (hpi onsteking) en behalve de pinkers en de claxon zou ik ook mijne gsm willen kunnen opladen.

Alvast bedankt!

Een condensator werkt niet om diverse redenen.
Het zou echt nog een erg grote condensator worden
Een accu heeft vrij stabiel 6V over zijn werkzame deel, een condensator heeft geen spanning en kan ergens tussen 0V en 9V zitten. IK vermoed dat je dynamo + laadregelaar daarmee niet kan omgaan.

Maar ook als datwel lukt en je condensator is opgeladen tot 6V. Als de condensator leeg raakt zakt de spanning en en zit je halverwege de condensator lading op 4,2. Als de condensator voor 75% leeg is dan is de spanning 3V En de spanning blijft dalen totdat de condensator leeg is. Een accu blijft al die tijd op ca 6V staan.

Ook dat zal nog wel te doen zijn maar dan word het een erg grote condensator ik kom op 4,8kF. Daarmee is de condensator al veel groter dan je motor fiets

[Bericht gewijzigd door benleentje op (17%)]

De richtingaanwijzers en claxon werken ook wel zonder accu, maar het is wel fijn als je hoofdverlichting (koplamp & achterlicht) blijven branden als de motor niet loopt. Het is ook fijn als ze dat langer dan een paar seconden doen. Daarom: een accu.

Op 10 september 2023 16:53:51 schreef benleentje:
Een condensator werkt niet om diverse redenen.
Het zou echt nog een erg grote condensator worden
Een accu heeft vrij stabiel 6V over zijn werkzame deel, een condensator heeft geen spanning en kan ergens tussen 0V en 9V zitten. IK vermoed dat je dynamo + laadregelaar daarmee niet kan omgaan.