Als je later nog eens een klusje zoekt, zou je kunnen proberen die andere voeding te ontstoren, bijvoorbeeld door een eenvoudig uitgangsfilter toe te voegen dat de piep uit de voedingsspanning wegfiltert.
Dat ga je me dan toch eens moeten uitleggen hoe het moet, ik kan schema's lezen en daarvan printplaten maken enz... maar ik ben helemaal geen technikier, dus alle info welkom.
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
Enkele ideetjes zonder enige garantie of onderbouwing:
* niet-elco's parallel aan C2 en C5, bv. 100 nF, keramisch of film;
* de tegenkoppel-C van 150 pF vergroten, begin maar eens met 470 pF;
* zoals andere al zegeden, voeden uit een 7824 of zoiets, analoog in alle geval.
(oei, beetje laat, prob was al opgelost... Maar ik was toch bij de gelijkhebbers
)
[Bericht gewijzigd door Paulinha_B op (14%)]
Op 6 oktober 2023 20:02:39 schreef Frederick E. Terman:
Ha, fijn. En nu weet je zeker waar die piep vandaan kwam.Als je later nog eens een klusje zoekt, zou je kunnen proberen die andere voeding te ontstoren, bijvoorbeeld door een eenvoudig uitgangsfilter toe te voegen dat de piep uit de voedingsspanning wegfiltert.
Gaf ik ook al aan met 220uF en 220 Ohm. Het is natuurlijk lood om oud ijzer, of dat filter op de ingang van het printje zit of op de uitgang van de voeding.