Ik ben bezig met een videobewakingsrecorder van de buren. Volle sluiting op de print. Er zitten enkele componenten van hetzelfde type GMOW op. Eén de exemplaren ligt in sluiting. Deze verwijderd en de sluiting is over. Nu dus de vraag wat is dit voor component met de codering GMOW.

Aan de omringende onderdelen te zien is het een SMPS chipje, dus je mist waarschijnlijk een voedingsrail nu.

Contrleer voor de zekerheid of er dan niet (ook) sluiting zit in de afgaande voedingslijn.

Eigenlijk geen idee wat het ding doet. Mogelijk een voedingsstabilisator. Als het duidelijk is wat dit IC doet kan ik ook zoals jij al aangeeft de afgaande aansluitingen meten. Maar eerst uitvinden wat de afgaande aansluitingen zijn. Nu hing alles aan elkaar. Ik kwam erachter toen ik mijn regelbare voeding bij 2 volt al naar 3 amp zag gaan. Even voelen. Vingers zeer heet op dit IC.

Zou best kunnen. Maarja nu nog een nw exemplaar erin

Vraag is of de regelaar zelf kapot is, als je er meerdere hebt op die print kun je eens een andere op die plek zetten en kijken of je dan weer sluiting hebt.

Het kan prima een condensator met sluiting zijn ergens op de rail die door dit ding gevoed moet worden.

Volgens de smd marking zou het een RP152N021C van Ricoh kunnen zijn (klopt dit met de schakeling?)

Volgens mij niet: 1 VIN 2SW 3 GND 6 BST 5? COMP? 4 FB.

Net iets meer context was fijn geweest. (maar verder prima foto).

[Bericht gewijzigd door rew op (39%)]

Over de vaperbatterijen.
ja die zijn gewoon herlaadbaar. En door ze buiten op te rapen doe je het milieu een goede daad. En door ze te hergebruiken in een projectje nog meer. Ik heb de mijne uit batterijen of ewaste bakken en van een vapershop waar er veel terug komen gelukkig i.p.v. op straat of gewone vuilbakken te verdwijnen. Van mij mogen ze snel verboden worden, die extra e-waste makers.
Enfin, ik heb er al stuk of 30-40 ontmanteld voor hergebruik. Ik heb verschillende apparaten zoals goedkope bluetooth speakers, oude mp3 spelers en meer die een versleten of defecte batterij hebben die ik weer nieuw leven wil inblazen met deze accu's :P
Nu nog tijd vinden en vooral een werkplekje want ik heb nog geen nieuw werkhokje en weer is te slecht om buiten te werken zoals ik dat in de zomer deed.
Wat betreft weeige, zoete geur. Meestal afkomstig van die troep wat men vaped. En dat noemt gezonder dan echt roken |:(
Ik haal ze uit elkaar buiten met van die dikke afwashandschoenen aan i.v.m. geur van die dingen.
maar als je beetje behendig bent gaat dat heel snel.
Je hebt verschillende soorten. Ook met platte batterijen erin of ingebouwde laadpcb.
Die dingen die op microfoons lijken zijn dat niet. Dat is een luchtdruk sensor die reageert als je zuigt. Ik heb daar nog geen nuttige bestemming voor gevonden (tips altijd welkom btw)
Bigclive heeft diverse filmpjes over dit onderwerp. En ergens wordt er ook uitgelegd hoe die sensors werken maar dat is niet een microfoon. Helaas want anders had ik er wel nuttige bestemming voor ;)

Over luchtdruksensoren: Wat ik nog een keer wil doen is: in een driehoek van ongeveer 3km drie luchtdruksensoren zetten en dan loggen wat de luchtdruk doet. Door over heel lange tijd de gemiddeldes te vergelijken (of ze een dag naast mekaar te zetten), kan je de offset tussen de sensoren calibreren. Daarna meet je dus de luchtdruk verschillen op de drie locaties zodat je als het goed is de wind-aan-de-grond zou moeten kunnen bepalen. Ook dat moet je calibreren bijvoorbeeld door de boel aan de windmetingen op zestienhoven te refereren.

(ik heb drie locaties, 1.58, 1.69, 2.7 als onderlinge afstanden(*): Ik heb dat zojuist pas gemeten, ik dacht dat de driehoek meer gelijkzijdig zou zijn.)

(*) Om A-B, B-C of C-A te fietsen is alledrie ongeveer 3km.

Op 11 november 2023 16:47:44 schreef rew:
Volgens mij niet: 1 VIN 2SW 3 GND 6 BST 5? COMP? 4 FB.

Net iets meer context was fijn geweest. (maar verder prima foto).

Oké, hierbij even vlug de schakeling opgetekend. Zoals te verwachten is het een kleine geschakelde voeding. In dit geval voor voeding van 3 LED-jes op het front. Moet natuurlijk ook nog anders op te lossen zijn maar ik houd graag de print zo origineel mogelijk. De print komt uit een Hiseeu dig. video recorder. Je ziet dit soort printen wel separaat te koop maar dit exemplaar heeft Wifi en Bluetooth. De printen die aangeboden worden hebben dat allemaal niet. Vandaar dat ik voor reparatie wil gaan. Maarja welk component is dit.

Fantastisch Arco. Volgens mij zou het dit type kunnen zijn. Het lijkt er wel op dat mijn tekening v.w.b. de spoel en cond. vanaf SW door mij niet correct is weergegeven. Ik ga dus op zoek naar een leverancier. Nogmaals dank.

Ahh. Had ik m'n pinout BIJNA goed: Ik had eerst GND en VIN andersom, en dat heb ik omgewisseld. Dat was dus fout. De "EN" wordt vaak ook als "UVLO" gebruikt door hem een goed gedefinieerde threshold te geven. Dus vandaar dat er soms een weerstandsnetwerk aan hangt. Maar hier is dat kennelijk dus niet (zie ik net in het datasheet).

Ik zou er tien kunnen meebestellen de volgende keer dat ik bestel. Maar daar is nog niet direct zicht op. Ik heb niets in de pijplijn. Ze kosten iets meer dan een dubbeltje.

Update: Ik heb footprint-compatible chips op voorraad: TPS563201. Twee verschillende chips. (eentje die je 180 graden gedraaid moet monteren). Ik ga ze zowiezo meebestellen om er een paar van "in huis" te heben.

Kijk: Dit is net een uurtje geleden afgekomen....

Op 11 november 2023 22:38:17 schreef bobbes1:
Fantastisch Arco. Volgens mij zou het dit type kunnen zijn. Het lijkt er wel op dat mijn tekening v.w.b. de spoel en cond. vanaf SW door mij niet correct is weergegeven. Ik ga dus op zoek naar een leverancier. Nogmaals dank.

Edit: Er zijn zo op het eerste gezicht geen andere leveranciers dan Belling. Wordt dus nog spannend. Anders een sample aanvragen.

Ik ga hem kopen bij LCSC.

Edit: Ziet iemand een verschil tussen de BL8032 en de BL8032G ?

[Bericht gewijzigd door rew op (57%)]

Op 11 november 2023 22:59:16 schreef rew:
Ik ga hem kopen bij LCSC.

Edit: Ziet iemand een verschil tussen de BL8032 en de BL8032G ?

Hoi REW, kan ik voor de BL-8032 met je meeliften. Heeft geen haast.

OK. Zitten in winkelwagen. Ik denk dat ik toch nog een dagje wacht met het bestellen: Morgen even kijken of er niet iets anders nog op is.

Voor de sturingsprint van een ketel met waterschade ben ik op zoek naar info over dit component.
1 pin is volledig verdwenen door corosie.

Heel erg bedankt!
kan je dat op een of andere manier afleiden uit het opschrift?

Is die (nu?) compatible met de 2N3903 die er naast zit? :+

Op 13 november 2023 16:41:30 schreef hans_4:

Ja. :-)

Sommige mensen kennen er "een paar" uit hun hoofd. De BC847 is de SOT23 uitvoering van de BC547. Wordt veel toegepast, dus allicht dat er mensen zijn die dan die code vaker gezien hebben. Volgens mij staat er iets van 1A op de mijne. Ik zal dan wel een iets andere variant uit de BC84xy familie hebben.

D'r is ook een SMD codebook waar er een zwik instaan. (0.5 Miljoen als ik het goed heb.... Lang niet allemaal!)

500k hebben ze nog niet bereikt, maar zelfs in zo'n boek is het niet even snel zoeken want er zijn hele ritsen met verschillende onderdelen die de zelfde (meestal) 2 karakters gebruiken.

Zie hier:

En dan zijn er nog mensen met een soort extra hersendeel wat bij gewone mensen niet is aangesloten. De zogenaamde "zoek-kwab" bv bij CO lid Arco. Als die het niet vindt bestaat het onderdeel niet in onze dimensie

[Bericht gewijzigd door fred101 op (34%)]

Op 13 november 2023 16:41:30 schreef hans_4:
Heel erg bedankt!

Hans zoek maar eens onder smd codebook.

http://www.marsport.org.uk/smd/mainframe.htm