rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Precies hetzelfde als op het linustechtips forum.
Daar zat ie in een DELL machine, jij HP als ik het goed heb.
Dave013
Golden Member
ik weet wat het is, maar volgens mij is deze zo zeldzaam dat ie nooit heeft mogen bestaan…
Lijkt mij
of zit ik ernaast??
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Dave013
Golden Member
Op 4 november 2023 23:02:31 schreef Tidak Ada:
Of PhotoFop
Neuj als je goed kijkt zie dat het geen fotofop is hoor..
En anders wil ik gerust een filmpje voor je maken haha
Paul Welther
Automotive engineer - www.easy-tech.nl
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Het is 18B = 1.5k.
(de 18e in de EIA-96 reeks (10.0, 10.2, 10.5, 10.7, 11.0 ....) is 15.0. En B = "en twee nullen").
[Bericht gewijzigd door rew op (13%)]
Dave013
Golden Member
Op 5 november 2023 08:48:17 schreef Paul Welther:
Ook nog nooit gezien in deze uitvoering maar er zijn wel C's met afscherming geweest.
Toch niet bij de 311 serie lijkt mij, heb er niets over gevonden.
99.99% dat er iemand bij de quality control zat te gapen of afgeleid was door de directieassistente 
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op 5 november 2023 00:26:32 schreef Dave013:
[...]Neuj als je goed kijkt zie dat het geen fotofop is hoor..
En anders wil ik gerust een filmpje voor je maken haha
Met PhotoFop kan je echt iets doen wat je niet kan zien hoor! Het vereist natuurlijk wel wat kennis en vaardigheid. En met AI lukt het al helemaal ook met video....
Maar goed, ik zal je geloven 
Dave013
Golden Member
Op 5 november 2023 11:51:14 schreef Tidak Ada:
[...]
Met PhotoFop kan je echt iets doen wat je niet kan zien hoor! Het vereist natuurlijk wel wat kennis en vaardigheid. En met AI lukt het al helemaal ook met video....Maar goed, ik zal je geloven
Owjee AI hahaha de tekenen worden al zichtbaar…
Dat ze maar snel een AI algoritme gaan uitvinden om te checken of iets real of fake is want dat gaat wereldwijd nog een grote puinhoop worden volgens mij 
Op 5 november 2023 11:17:28 schreef rew:
Het is 18B = 1.5k.(de 18e in de EIA-96 reeks (10.0, 10.2, 10.5, 10.7, 11.0 ....) is 15.0. En B = "en twee nullen").
Helemaal duidelijk.
Past ook goed bij de gemeten waarde.
Bedankt!
rew
Op 5 november 2023 12:09:24 schreef Dave013:
Dat ze maar snel een AI algoritme gaan uitvinden om te checken of iets real of fake is want dat gaat wereldwijd nog een grote puinhoop worden volgens mij
De gasten van OpenAI (de baas van chatgpt) hebben dat gemaakt. Dat werkte voor geen meter en ze hebben het teruggetrokken.
Op 5 november 2023 12:37:13 schreef diraF:
Helemaal duidelijk.
Omdat ik 15 en 18 door mekaar haalde "klopte" het voor mij even niet. Toen schreef ik:
foreach i (`seq 96`)
echo -n $i " "
printf %.2f\\n `echo "e(l(10)/96*($i -1))" | bc -l`
end
En dat poept de hele tabel uit. Toen zag ik direct m'n fout. Ik heb de eerste 1/3e en laatste 10% geverifieerd en dat komt 100% overeen met de officiele tabel. Nu weet je ook waar de tabel vandaan komt.
[Bericht gewijzigd door rew op (41%)]
Tidak Ada
rew
[Offtopic]
D'r stond een goede kartoon in een krant. (ik heb het AD van vrijdag gelezen, maar mogelijk zag ik hem op hetinternet).
Alle betrokkenen roepen openbaar dat het supergevaarlijk is en dat er regels moeten komen. Maar ondertafel willen ze het allemaal ZELF als eerste uitvinden....
Edit: Hier staat ie:
https://diginomica.com/ai-safety-summit-when-rishi-met-worlds-richest-…
(Dan zag ik hem als tweet van Elon).
[/offtopic] @sine hieronder: excuus.
Ik geloof dat fcapri het wel eens heeft over Vape batterijtjes die gewoon oplaadbaar zijn terwijl ze in wegwerp apparaatjes zitten. Dus ben ik die inmiddels ook aan het sparen. Er liggen er genoeg 
Wa's dat ronde ding dat er steeds aan lijkt te zitten? Uitvergroot er nog onder geplakt.
Schakelaar die door het zuigen van de roker wordt aangeschakeld of zoiets? Er lijkt erg weinig overige elektronica in die dingen te zitten.
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Nog wat foto's. Kleine is een 500mAh, de grote (slecht leesbaar dus ik denk) 1600mAh.
Buisje wordt aan gelurkt door de roker, witte plaatje helemaal rechts bevat ook zo'n 'electret' microfoontje met een gaatje ernaast. Hele apparaat (al weggegooid) is lucht dicht op dit gaatje na (toegang van lucht) en het lurkbuisje na (afvoer van lucht). Ik hou het nog steeds op een schakelaar die door onderdruk geactiveerd wordt. Mogelijk zit er in het 'electret' microfoontje ook een klein gaatje zodat een drukverschil tussen voor-en-achterkant gedetecteerd kan worden.
Tussen de twee rode draadjes zat, vermoed ik, een verwarmingselement maar was los tegen de tijd dat ik het buisje had opengesloopt en het 'filter' eraf had gehaald.
'Electret' microfoontje (vond ik 'm zelf ook op lijken dus die naam houd ik maar even aan) lijkt op deze vergroting een ledje te hebben. En mogelijk inderdaad ook twee gaatjes.
EDIT: ik heb met een injectiespuit onderdruk op het microfoontje gezet en dan gaat het ledje inderdaad (~2 seconden) aan (en komt er een smerig soppend geluid uit het filtertje van de grote batterij). Maar met het duwen op de microfoon gebeurt dit vaak ook al. Tevens knipperde het ledje ook een poosje alsof dit een 'batterij leeg' melding was, dus het likt nog enige vorm van intelligentie te bezitten ook.
Dus dat het een soort schakelaar is, is bij deze wel bevestigd. Weet alleen niet wat ik er mee moet (gewoon wegmikken denk ik, spul ligt buiten om te luchten, de weeïge lucht van het vape-spul-met-smaakje blijft er vrij lang aan hangen).
rew
Een lekkende lithium ion batterij geeft ook zo'n weeïge lucht.
Nu staan vooral de vierkante batterijen en niet de cylindrische er om bekend om te gaan lekken. En jou verklaring klinkt ook redelijk. Maar... hou het in de gaten. (mogelijk heb je dus al iets te enthousiast met iets scherps gewerkt in de buurt van de batterij!)
In een oud horloge (jaren 70 schat ik) vond ik deze batterij met opschrift
V4600 MADE IN W. -GERMANY.
Diameter is 11,5 mm dikte 5,25 mm. Spanning nu < 15mV. Verder valt me dat het de minpool messingkleurig is. Gezien de gaatjes zou het een zink-lucht-batterij kunnen zijn. Komt alles bij elkaar min of meer overeen met IEC PR44 (getal 675 bij sommige fabrikanten). Klopt dat? Zou dit een Varta-product zijn? Wie weet er meer van?
Het lijkt een potmeter, maar dan met 4 pootjes...volgens mij afkomstig uit een regelbare RF verzwakker.