ik merk omgekeerd bij ALLE fietsen dat ik heb. dat zijn geen controllers die ik inbouw, maar gewoon fietsen dat hier binnenkomen
voorbeeld: ik heb een fiets die 5 ledjes accu heeft.
vanuit stilstand vertrekken, zie je die ledjes uitgaan, sommige zelf tot 3 en naarmate de snelheid hoger wordt, zie je de ledjes weer aan gaan.
ik zie dit ook in mijn bafang waar ik de accu spanning zie.
bij acceleren vanuit stilstand heb ik het hoogste spanningsverlies, accu zakt wel tot 4V, naarmate de snelheid richting 20km/h gaat neemt het vermogen af, en stijgt de accuspanning.
ik wou al metingen doen met mijn fietsen, maar mijn gezondheid laat het niet toe naar buiten te gaan (eerst griep, dan longonsteking en nu bronchitis)
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Dat betekend m.i. dat al die fietsen goedkope Chinese troep zijn; een fatsoenlijke motorregelaar regelt de stroom door de motor (closed-loop), en dan krijg je het gedrag wat REW beschrijft. Die chinese rommel stuurt gewoon blind een pulsbreedte, en daarom gaat er vanuit stilstand veel te veel stroom lopen.
Het feit dat de accuspanning wordt gebruikt als indicator voor de lading zegt toch genoeg, en goed BMS kan de SOC schatten bij elke belasting.
[Bericht gewijzigd door SparkyGSX op (49%)]